Nowy kebab we franczyzie
Pomysł na koncept Carat Kebab narodził się pod koniec 2019 roku, ale – jak mówi franczyzodawca – plany zepsuła pandemia.
– W lutym 2020 roku otworzyliśmy testowy lokal na warszawskim Mordorze, nastawiony przede wszystkim na sprzedaż do biur – opowiada Łukasz Błażejewski, franczyzodawca Carat Kebab. – Niestety, pandemia i lockdown spowodowały zamknięcie biur i drastyczny spadek sprzedaży, przez co musieliśmy zawiesić testy.
Wyróżnić się wśród konkurencji
Jednak pomysł, choć odłożony do szuflady, nie poszedł w niepamięć. W lutym tego roku, czyli dokładnie trzy lata później Carat Kebab otworzył lokal w Elblągu, franczyzowy.
– Prowadzi go franczyzobiorca, który ma też franczyzy dwóch naszych innych marek – wyjaśnia Łukasz Błażejewski. – Popularność naszych kebabów przerosła nasze oczekiwania. Po kilkunastu dniach okazało się, że zamiast planowanych dwóch kierowców, rozwożących dostawy, potrzeba czterech.
Franczyzodawca otworzył też lokal własny marki, w Żyrardowie i pracuje nad kolejnymi lokalizacjami.
Czym chce wyróżnić się Carat Kebab wśród – nie ma co ukrywać niemałej – konkurencji? Kebabowni na polskim rynku jest w końcu mnóstwo.
– Ale bardzo różnej, czasem bardzo kiepskiej jakości – uważa Łukasz Błażejewski. – Natomiast od 2-3 lat pojawiają się na rynku rzemieślnicze kebaby, które są takim novum, jak w 2012 roku pierwsze rzemieślnicze burgerownie. I właśnie w ten trend chcemy się wpisać.
W Carat Kebab nie będzie więc gotowego mięsa, a wszystkie sztyce są robione ręcznie według autorskich receptur, w małym zakładzie, pod osobistym nadzorem franczyzodawcy.
– Jako nieliczni w Polsce mamy sztyce wołowo-baranie, z baraniną w całych płatach, nie mieloną – podkreśla Łukasz Błażejewski. – Wyróżniają nas także sosy, które w 100 proc. są robione w lokalu. W ogóle nie używamy białej kapusty, która w większości kebabowni w Polsce jest jedynym dodatkiem. My zastępujemy ją sałatą lodową, która nadaje swieżości a dodatkowo każdy nasz kebab jest skrapiany kilkoma kroplami świeżego soku z cytryny.
Oprócz klasycznych kebabów w menu Carat Kebab są też oryginalne propozycje, jak np. kebab z mango czy dressingiem ze świeżych malin. Jest też wersja wegańska, o smaku kurczaka.
– Opracowaliśmy autorską technologię pakowania kebabów, tak aby w dostawie wyglądały dokładnie tak samo jak serwowane w lokalu – dodaje Łukasz Błażejewski. – Inne lokale mają z tym ogromny problem, bo zapakowany i dostarczony do domu kebab, po rozpakowaniu wygląda jak zgnieciona papka, co jest bardzo mało estetyczne i niewygodne do jedzenia. My sobie z tym poradziliśmy.
W dogodnym modelu
Współpracę z Carat Kebab można nawiązać w różnych formatach. Jest opcja prowadzenia działalności w formule dark kitchen – dla tych, którzy już mają lokal gastronomiczny i chcą poszerzyć ofertę. Koszt inwestycji wynosi 18-21 tys. zł netto. Można też otworzyć lokal nastawiony tylko na dostawy – wówczas należy się liczyć z wydatkami inwestycyjnymi rzędu 41-46 tys. zł netto. Kolejna możliwość to lokal z salą konsumpcyjną (też realizujący dostawy) – tutaj franczyzodawca szacuje wysokość inwestycji na 76-110 tys. zł netto. Jest też opcja zakupu food trucka. Nowa przyczepa, z homologacją i kompletnym wyposażeniem kosztuje 150-180 tys. zł netto.
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 5 tys. zł. W zamian franczyzobiorca otrzyma kilkudniowy pakiet szkoleń, komplet przepisów, projekt wystroju lokalu, pomoc w remoncie i aranżacji, plan pierwszego zatowarowania.
– Co bardzo istotne, ekipa z ramienia centrali przyjeżdża na miejsce, pomaga w organizacji otwarcia i zostaje na pierwsze dni działania lokalu – podkreśla Łukasz Błażejewski.
Franczyzobiorcy zaopatrują się we wszystkie produkty za pośrednictwem centrali.
Miesięczna opłata franczyzowa liczona jest w procentach od obrotu.
– Lokal powinien osiągnąć rentowność po trzech miesiącach działania. Oczekiwanie na zwrot z inwestycji szacujemy na 1-1,5 roku – dodaje Łukasz Błażejewski.
WIZYTÓWKA CARAT KEBAB
Lokale serwujące kebab.
- liczba lokalizacji: 2
- opłata wstępna: 5 tys. zł
- oczekiwanie na zwrot z inwestycji: 1-1,5 roku

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Carat Kebab systematycznie otwiera nowe lokale. Często łączą pod jednym dachem kilka marek tego samego franczyzodawcy.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Listopadowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali