Biznes blisko domu
Dla niektórych praca blisko domu, codzienny kontakt z rodziną, a przy tym wysoki dochód to wręcz luksus.
– Przez kilka lat byłem kierowcą ciężarówki w Niemczech. Z dala od rodziny, spanie, gotowanie w trudnych warunkach, spożywanie posiłków w samochodzie, prysznic w tzw. miejscach obsługi podróżnych (MOP) przy autostradach to przykra codzienność. W pewnym momencie postanowiłem zmienić swoje życie i wrócić do domu. Tylko pytanie… co robić? Mieszkam w Słupcy, małej miejscowości, gdzie możliwości zawodowe w porównaniu z dużymi miastami są ograniczone – mówi Karol Nowosielski, franczyzobiorca Bafra Kebab.
Ważny cel – małe miejscowości
Aktualnie ważnym kierunkiem rozwoju sieci punktów Bafra Kebab są małe miejscowości, już od 5 tys. mieszkańców, gdzie jest mała konkurencja i w porównaniu do większych miast, brakuje miejsc spotkań towarzyskich, a mieszkańcy szukają potraw innych od domowego jedzenia.
Jeśli ktoś myśli o biznesie w swojej miejscowości, ale ma wątpliwości, czy nie jest za mała, firma bezpłatnie sprawdzi jej potencjał i opłacalność inwestycji. Pod uwagę brane są m.in. obecność konkurencji, natężenie ruchu i wiele innych czynników, które decydują o wyborze danej lokalizacji.
Żeby otworzyć punkt Bafra Kebab, wystarczy posiadać środki własne w wysokości 15 tys. zł. – Koszty inwestycji są bardzo niskie, ale biznes wymaga zaangażowania i pracy. Model bardzo dobrze sprawdza się w małych miejscowościach już od 5 tys. mieszkańców. Wpisaliśmy się więc w potrzeby Karola Nowosielskiego, który szukał dochodowej pracy w swoim rodzinnym mieście blisko domu, a on w nasze – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer.
Franczyzobiorcy otrzymują przyczepę z pełnym wyposażeniem, od razu gotową do pracy. Wcześniej przechodzą intensywne pięciodniowe szkolenie i otrzymują gotowe rozwiązania. Dzięki temu, przystępując do sieci Bafra Kebab, nie muszą posiadać doświadczenia w gastronomii.
Rozbudowane szkolenia
Szkolenia podzielone są na dwa bloki. Pierwszy obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego zarządzania punktem, czyli umiejętności przygotowania wszystkich pozycji z menu i obsługi klienta. Drugi blok szkoleniowy dotyczy wiedzy o biznesie w szerokim aspekcie. Szkolenia odbywają się w działającym punkcie, a więc franczyzobiorca ma od początku styczność z realiami biznesu gastronomicznego. Franczyzobiorca w trakcie prowadzenia działalności na co dzień współpracuje z opiekunem, który regularnie odwiedza go w punkcie, gdzie omawiają bieżące sprawy. Ponadto, w razie potrzeby, franczyzobiorca może kierować do niego wszelkie zapytania dotyczące biznesu.
– Zanim otworzyłem punkt Bafra Kebab, byłem kompletnym laikiem. Pracowałem w innym zawodzie. Natomiast z gastronomią zacząłem mieć do czynienia, współpracując z Bafra Kebab. Wszystkiego nauczyłem się podczas szkolenia, które było bardzo szczegółowe. Teraz natomiast mam opiekuna, z którym współpracuję na co dzień i jest do dyspozycji w każdym momencie. To bardzo pomaga i zwiększa pewność siebie – mówi Karol Nowosielski. – Zespół firmy liczy 250 osób, zatrudnionych w centrali i w regionach, które pracują dla naszych franczyzobiorców – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.
Bafra Kebab to sieć 350 punktów działających w otwartej przestrzeni z możliwością relokacji. Odległość punktu od miejsca zamieszkania franczyzobiorcy wynosi ok. 30 km. To często jeden z kluczowych elementów, który przekonuje osoby, dotychczas zatrudnione daleko od domu, do otwarcia punktu Bafra Kebab.
– Kierowcy, pracownicy fizyczni, pracownicy hal magazynowych, budowlańcy itd., którzy pracują kilkaset kilometrów od domu, oraz inni, których praca stanowi dominujący element życia kosztem rodziny i czasu wolnego. Otwierając punkt Bafra Kebab, osiągną większy komfort życia zawodowego i prywatnego – zapewnia Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery. Jak twierdzi, biznes pod marką Bafra Kebab pozwala zarobić nawet 15-20 tys. zł miesięcznie. Firma stawia jednak warunki. Trzeba zaangażować się w działalność, spędzać w punkcie przynajmniej pięć godzin dziennie i doglądać spraw związanych z prowadzoną działalnością. Wystarczy jeden pracownik, który byłby prawą ręką franczyzobiorcy.
Lokalizacja ma znaczenie
Firma zapewnia także lokalizację. Wszystkie miejsca są przez nią sprawdzone i zweryfikowane pod względem potencjału dochodowego. – Bierzemy pod uwagę ok. 50 składowych, które określają jakość danej lokalizacji. Istotne są obecność i jakość konkurencji, struktura demograficzna danej okolicy i miejscowości, portfel klienta itd. Tak samo sprawdzamy lokalizację zaproponowaną przez franczyzobiorcę. Robimy to bezpłatnie. Spotkania w centrali firmy są niezobowiązujące, po to, by wyjaśnić wszelkie kwestie związane z naszym biznesem i zasady działalności.
– Osoba, która umówi się na spotkanie, dowiaduje się, jak działa ten biznes od kuchni, co firma oferuje na poszczególnych szczeblach – od znalezienia optymalnej lokalizacji biznesowej, poprzez szkolenia, po marketing wspierający sprzedaż. Dodatkowo, każdy na żywo zobaczy, jak wygląda w pełni wyposażona przyczepa gastronomiczna oraz pozna jej funkcjonalność i udogodnienia – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.
WIZYTÓWKA BAFRA KEBAB
Sieć punktów gastronomicznych oferujących kebaby.
- minimalna kwota inwestycji 15 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali