Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa: / "Powołaliśmy Radę Franczyzobiorców, aby usprawnić komunikację z naszymi partnerami franczyzowymi."
Niedziela
17.09.2023
– Pomożemy franczyzobiorcom optymalizować koszty działalności, aby mogli rozwijać swoje biznesy – zapowiada Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa.
 

Pracujecie nad uruchomieniem kolejnych lokali. Gdzie tym razem pojawi się szyld Zdrowa Krowa?

Rzeczywiście, obecnie przygotowujemy się do otwarcia trzech kolejnych restauracji. Do końca roku uruchomimy franczyzowy lokal w Łodzi. Negocjujemy też lokalizację dla restauracji w Gdańsku, którą poprowadzi nasz franczyzobiorca. Z kolei w Gliwicach uruchomimy lokal własny. Wszystkie trzy restauracje powstaną w naszym podstawowym formacie, czyli Zdrowa Krowa.

Ile trzeba teraz zainwestować w waszą franczyzę?

To zależy od formatu. W przypadku modelu Smile & Wine, czyli restauracji premium z coctail barem, inwestycja wynosi ok. 700 tys. zł. Z kolei w formacie Zdrowa Krowa wydatki inwestycyjne to ok. 400 tys. zł. Pracujemy jednak nad obniżeniem kwoty wejścia w biznes przy tym modelu do 100 tys. zł. Przygotowujemy także ofertę dla franczyzobiorców, którzy dysponują odpowiednim kapitałem, ale chcą pozostać wyłącznie inwestorami, nie chcą angażować się w prowadzenie lokalu. Taki model współpracy mamy już w przypadku formatu Smile & Wine, a teraz będzie też możliwy w formacie Zdrowa Krowa. Wspólnie z franczyzobiorcą wprowadzamy menadżera, który prowadzi lokal, natomiast inwestor czerpie z niego dochód pasywny.

A co z trzecim formatem – Zdrowa Krowa Street Slow Food?

Do tej pory był to koncept przeznaczony dla galerii handlowych. Jednak analizujemy ten rynek i mamy wątpliwości, czy obecność w galeriach handlowych nadal ma sens – ze względu na zachowania konsumentów, którzy jednak z nich odpływają. Dlatego postanowiliśmy format Street Slow Food rozwijać dalej w formule dark kitchen. To silny obecnie trend, do tego nie wymagający dużych nakładów inwestycyjnych. A w miarę rozwoju biznesu można później otworzyć lokal stacjonarny.

Czy to jedyne zmiany w waszym koncepcie franczyzowym?

Nie, dużo się u nas dzieje. Powołaliśmy Radę Franczyzobiorców, aby usprawnić komunikację z naszymi partnerami franczyzowymi. Budujemy też dział controllingu. Będziemy monitorować koszty działalności naszych franczyzobiorców i pomożemy je optymalizować. Zależy nam na tym, aby licencjobiorcy rozwijali się w ramach naszej sieci i z osiąganych zysków otwierali z nami kolejne lokale.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA MARKI ZDROWA KROWA

Sieć restauracji z burgerami.

  • 12 lokali
  • inwestycja od 100 tys.
  • jednorazowa opłata wstępna 49 tys. zł netto

Burger na bogato / Lokale Zdrowej Krowy serwują m.in. burgery w wersji premium.