Certyfikaty dla franczyzobiorców Żabki
Akademię Przedsiębiorczości Żabka zainaugurowała w marcu tego roku, wspólnie z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz ekspertami z rynku franczyzy. Celem projektu jest podnoszenie umiejętności przedsiębiorców działających w sieci Żabka oraz kandydatów na franczyzobiorców - z zakresu prowadzenia sklepów, zarządzania zespołem, a także zdobycie kompetencji sprzedażowych. Cykl szkoleniowy dostarcza nowej wiedzy biznesowej i pomaga rozwinąć konkretne umiejętności.
– Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej wspólnie ze swoim partnerem I’GS In Good Strategy potwierdził, że program edukacyjno-rozwojowy Akademia Przedsiębiorczości jest prowadzony zgodnie z modelem Franczyza 2.0. To rezultat wielu miesięcy wspólnej pracy, kiedy przeprowadziliśmy audyt dotychczas oferowanego franczyzobiorcom przez sieć Żabka systemu nauki przedsiębiorczości, zbudowaliśmy oraz wdrożyliśmy nowy model podnoszenia kompetencji franczyzobiorców. Podczas uroczystego wręczenia certyfikatów otrzymaliśmy wiele ciepłych słów od franczyzobiorców na temat Akademii Przedsiębiorczości, jej przydatności w prowadzeniu biznesu czy znaczenia w rozwoju osobistym. Certyfikat co roku podlega odnowieniu, co ma zapewnić wysoką jakość programu i jego transformacyjny charakter – mówi dr hab. inż. Eryk Głodziński, prof. uczelni, prodziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej.
Stacjonarnie i on-line
W ramach I edycji Akademii Przedsiębiorczości zrealizowano łącznie blisko 200 szkoleń stacjonarnych oraz ponad 60 on-line. Program certyfikacji zakładał 3 spotkania stacjonarne z: efektywnego zarządzania małym zespołem, świadomego przywództwa, kształtowania kultury organizacyjnej i finansów przedsiębiorcy, a także 3 spotkania on-line poświęcone takim wątkom jak: postawa przedsiębiorcza i podejście właścicielskie, procesy w organizacji i technologie informacyjno-komunikacyjne. Z podstaw przedsiębiorczości przeszkolono ponad 1,4 tys. kandydatów na franczyzobiorców. W szkoleniach otwartych Akademii Przedsiębiorczości w sumie udział wzięło z kolei blisko 800 przedsiębiorców.
– Udział w takim projekcie to nie tylko możliwość wzmocnienia czy rozwoju umiejętności z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, kultury organizacyjnej czy finansów. To także szansa na wymianę spostrzeżeń i dzielenie się wiedzą między franczyzobiorcami. Dla mnie jako franczyzobiorczyni i jednocześnie trenerki ds. szkoleń to szansa na poszerzenie horyzontów i zdobycie wiedzy, którą dzielę się z kolejnymi kandydatami na franczyzobiorców. Niezwykle ważne jest to, że Żabka inwestuje w takie przedsięwzięcia. Biznesy z siecią rozpoczynają bowiem osoby o różnym doświadczeniu i potrzebach – dzięki oferowanym przez Żabkę szkoleniom, w tym Akademii Przedsiębiorczości, zyskują oni dobry start w rozwoju we franczyzie – mówi Beata Świerczyńska, franczyzobiorczyni sklepu Żabka z Warszawy i trenerka ds. szkoleń.
Certyfikat z przedsiębiorczości
Aby otrzymać certyfikat ukończenia programu edukacyjno-rozwojowego Akademii Przedsiębiorczości, konieczne było zaliczenie wszystkich szkoleń dostępnych w programie, których uwieńczeniem był test końcowy, a także opracowanie indywidualnej propozycji rozwoju przedsiębiorczości dla swojej franczyzy (tzw. Mapy Rozwoju Przedsiębiorczości). Certyfikat uzyskało blisko 70 franczyzobiorców.
– Przygotowanie mapy rozwoju dla biznesu pozwoliło mi na refleksję nad moimi aktualnymi kompetencjami i zastanowienie się nad tymi, które chciałabym rozwinąć. Zadanie to pozwoliło mi spojrzeć na mój biznes z szerszej perspektywy i przyczyniło się do wyznaczenia celów, które chciałabym osiągnąć – dodaje Beata Świerczyńska.
Aby ulepszyć program i jeszcze lepiej odpowiedzieć na oczekiwania franczyzobiorców i kandydatów do tej roli, sieć regularnie przeprowadza ankiety satysfakcji i realizuje wywiady z uczestnikami, w ramach których przedstawiają swoje oczekiwania i preferencje co do formy oraz zakresu szkoleń. Pozytywne opinie o Akademii Przedsiębiorczości oraz chęć dalszego podnoszenia kompetencji franczyzobiorców wpłynęły na decyzję Żabki o objęciu inicjatywą wszystkich nowych przedsiębiorców dołączających do sieci.
Żabka stawia na edukację
Przyszli franczyzobiorcy już w ramach procesu rekrutacji przechodzą 15-dniowe szkolenie w sklepie trenerskim w ich lub okolicznej miejscowości. Dopasowane jest ono do indywidualnych potrzeb oraz wiedzy biznesowej kandydata. Podczas szkolenia poruszane są zagadnienia z zakresu HR, sprzedaży, finansów i podatków, zarządzania czy obsługi klienta.
Od momentu rozpoczęcia współpracy z siecią Żabka przedsiębiorcy mogą korzystać ze specjalnej platformy edukacyjnej. Obejmuje ona m.in.: bazę wiedzy o sieci, aktualności z życia Żabki, a także szereg szkoleń i webinarów, które są na bieżącą aktualizowane i rozbudowywane. Dostęp do niej mają również pracownicy zatrudnieni przez franczyzobiorców.
Nieodpłatne szkolenia są tylko jednym z elementów wsparcia oferowanego przez sieć kandydatom, a następnie franczyzobiorcom, które pomagają im w rozwoju ich biznesów. Na start otrzymują wyposażony i zatowarowany sklep, korzystają z innowacji technologicznych, wsparcia logistycznego, IT czy serwisowego, a także ze specjalnego ubezpieczenia „Polisa na biznes”.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów