Najlepsza lokalizacja / Idealna lokalizacja na placówkę partnerską Banku Millennium to miasto z co najmniej 10 tys. mieszkańców, w którym nie ma innej placówki Banku Millennium.
Środa
29.11.2023
Niesłychanie rzadko można wygrać w konkursie sfinansowanie otwarcia partnerskiej placówki bankowej. Teraz można – ruszył konkurs Banku Millennium.
 

Bank Millennium należy do największych instytucji finansowych na polskim rynku. W 2019 roku dołączył do grona franczyzodawców, przejmując sieć franczyzową eurobanku. Dziś kanał partnerski Banku Millennium stanowi jedną z największych i najbardziej stabilnych licencyjnych sieci bankowych w Polsce. Liczy prawie 240 placówek prowadzonych przez ok. 120 partnerów, z których prawie 40 proc. prowadzi więcej niż jedną placówkę.  

Szansa na własny biznes

Krystian Kasia, dyrektor departamentu bankowości detalicznej – franczyza i sprzedaż ratalna Banku Millennium, widzi jeszcze potencjał w polskim rynku. Dodaje, że bank szuka kolejnych partnerów gotowych poprowadzić licencyjne oddziały. – Postanowiliśmy nieco wychylić się poza klasyczną rekrutację partnerów i wyłonimy trzech franczyzobiorców w drodze ogólnopolskiego konkursu. 

Krystian Kasia dodaje, że zdobywca pierwszego miejsca otrzyma od Banku Millennium pełne wyposażenie dwustanowiskowej placówki oraz bonus finansowy „na start”. Pozostali zwycięzcy z drugiego i trzeciego miejsca w konkursie otrzymają bonus finansowy „na start”. Menedżer przekonuje, że w drodze konkursu można wyłonić dobrego, zaangażowanego franczyzobiorcę, który nie tylko nie zmarnuje szansy, ale także będzie w stanie rozwinąć swój biznes w kolejnych latach. Krystian Kasia przypomina historię Anny Hass, zwyciężczyni konkursu eurobanku. Dwudziestoośmioletnia wówczas laureatka podpisała umowę partnerską i w Jelczu-Laskowicach uruchomiła swoją placówkę partnerską w całości sfinansowaną przez bank. Dziś z sukcesem prowadzi trzy oddziały pod marką Banku Millennium. 

– Nasz konkurs to nie loteria, ale staranna selekcja przyszłych partnerów. Tu nie ma przypadku. Od kandydatów oczekujemy odpowiedniego poziomu motywacji oraz biznesowej świadomości. Prace konkursowe i spotkania z kandydatami będą uwzględniać wszystkie elementy procesu rekrutacji partnera bankowego, a uczestnicy będą musieli włożyć sporo pracy, aby ich aplikacje przeszły do kolejnego etapu. To będzie trochę jak obrona pracy dyplomowej z biznesu i zarządzania. Różnica polega na tym, że będziemy analizować konkretne lokalizacje przyszłych placówek, a stawką nie będzie dyplom, lecz własny biznes pod marką Banku Millennium – wyjaśnia menedżer. 

Krystian Kasia dodaje, że zarówno zwycięzcy konkursu, jak i wszyscy franczyzobiorcy, zyskują dostęp do sprawdzonego know-how prowadzenia bankowej placówki partnerskiej, stabilność współpracy oraz szeroką ofertę produktów i usług bankowych dla klientów detalicznych i firmowych. Będą także objęci programami wsparcia menedżerskiego na każdym etapie współpracy.

Uczestnicy konkursu muszą przygotować biznesplan i koncepcję poprowadzenia oddziału partnerskiego. W kolejnym etapie wybrani kandydaci zaprezentują swoje koncepcje i przed jury konkursu i opowiedzą na szczegółowe pytania. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31 stycznia 2024 roku. Szczegóły i warunki konkursu znajdują się na stronie banku.

Własna placówka bankowa

Idealna lokalizacja na placówkę partnerską Banku Millennium to miasto z co najmniej 10 tys. mieszkańców, w którym nie ma innej placówki Banku Millennium. Optymalny lokal w modelu partnerskim banku powinien liczyć 35-40 mkw. sali sprzedaży, z dużą witryną oraz dostępem bezpośrednio z ulicy. Potencjalny franczyzobiorca powinien dysponować kwotą ok. 50 tys. zł. To kwota potrzebna na zakup wyposażenia dwustanowiskowej placówki. Koszty miesięczne franczyzobiorcy to około 24 tys. zł (wliczając w to koszty najmu, wynagrodzenie podstawowe dwóch pracowników, opłaty na rzecz banku, media, marketing itp.). 

 

WIZYTÓWKA MILLENNIUM BANKU

  • kwota inwestycji na start: 50 tys. zł
  • lokalizacja: miasto powyżej 10 tys. mieszkańców
  • powierzchnia lokalu: 35-40 mkw.

Krystian Kasia, dyrektor departamentu bankowości detalicznej – franczyza i sprzedaż ratalna Banku Millennium / "Postanowiliśmy nieco wychylić się poza klasyczną rekrutację partnerów i wyłonimy trzech franczyzobiorców w drodze ogólnopolskiego konkursu".
doradca we franczyzie