Rozwój pomimo dużej konkurencji
Czy trudno dzisiaj rozwijać biznes w branży spożywczej? Jak Chorten radzi sobie z dużą konkurencją?
Rynek handlu w branży spożywczej rzeczywiście jest bardzo konkurencyjny i nasycony zagranicznymi sieciami handlowymi. Ale nadal można w tej branży prowadzić rentowne sklepy. W naszym przypadku ważna jest przede wszystkim lokalizacja blisko miejsca zamieszkania klientów i wybór produktów, których nie ma w dyskontach. Szeroka lada mięsno-wędliniarska z regularnymi dostawami, pieczywo z lokalnych piekarni, rozbudowane ofertowo stoisko nabiałowe, duży wybór alkoholi i piw, w tym regionalnych, produkty delikatesowe – to wyróżniki, dzięki którym sklepy polskich właścicieli przyciągają konsumentów.
Oczywiście niezależnemu detaliście jest trudniej uzyskać dobre warunki handlowe u producentów i dystrybutorów, dlatego działanie w takiej grupie, jak Chorten, daje możliwość korzystania na efekcie skali i oferowania klientom dobrych cen.
Jak Państwo oceniają potencjał rynku w najbliższym czasie?
Jesteśmy przekonani, że przyszłość polskiego handlu zależy od decyzji właścicieli sklepów, czy wesprą swoją działalność współpracą z solidnym partnerem biznesowym. Sklepy spożywcze oferują produkty pierwszej potrzeby, a więc klienci zawsze będą, ale trzeba o nich zawalczyć szeroką ofertą, atrakcyjnymi promocjami i dobrą obsługą, która potrafi doradzić. Nie bez znaczenia jest rozpoznawalność marki, a o za tym idzie oferty sklepu. Wspieramy kupców, by ich biznesy były jak najbardziej rozwojowe, oferując m.in. wsparcie handlowe, marketingowe i szkoleniowe. Jesteśmy jak trener, który pomaga w zbudowaniu dobrej kondycji.
Ile kosztuje otwarcie sklepu pod szyldem Chorten?
Dołączenie do Grupy Chorten nie wiąże się z żadnymi kosztami. Współpracę nawiązują z nami sklepy już działające na rynku lub właściciele, którzy wkrótce planują otwarcie placówki. Wielu partnerów przechodzi do nas po prostu rezygnując z innej sieci i wybierając nasz model wsparcia handlu i niezależność, jaką dajemy w zarządzaniu. Są to punkty w bardzo różnych formatach, od minimarketu po markety, ale także sklepy specjalistyczne, alkoholowe i mięsne. To my ponosimy koszty obrandowania zewnętrznego placówki, co poprawia jej widoczność i rozpoznawalność wśród klientów. Jesteśmy w stanie pomóc właścicielom w tańszym zakupie sprzętu i mebli, projekcie aranżacji czy remodelingu, wspieramy inwestycje, ale to od nich zależy standard lokalu i wyposażenia.
Jakie są opłaty w trakcie współpracy?
Nie pobieramy opłaty franczyzowej. Sklepy partnerskie ponoszą opłatę administracyjną, która jest zróżnicowana ze względu na rodzaj współpracy. My natomiast wypłacamy sklepom bonusy retrospektywne uzyskiwane od producentów i dystrybutorów, które są regularnym zastrzykiem pieniędzy dla właścicieli sklepów np. na inwestycje w dalszy rozwój biznesu. Nasze umowy nie są obwarowane żadnymi karami finansowymi, mają miesięczny okres wypowiedzenia, więc każdy w Grupie Chorten działa dla zysku, nie ma tu ryzyka biznesowego, jak w wielu innych ofertach franczyzowych. Od innych konceptów odróżnia nas to, że powstaliśmy z inicjatywy właścicieli sklepów i działamy w ich interesie.
Ile sklepów działa w sieci Chorten? Jakie są plany na ten rok?
Współpracujemy obecnie z blisko 2,7 tys. sklepami partnerskimi w całej Polsce. W minionym roku przybyło nam blisko 200 nowych partnerów. W każdym miesiącu podpisujemy od kilkunastu do kilkudziesięciu umów w całym kraju, więc nasz model współpracy cieszy się rosnącym zainteresowaniem.
WIZYTÓWKA CHORTEN
Sieć sklepów ogólnospożywczych, mięsnych i alkoholowych.
- 2,7 tys. sklepów w Polsce
- 200 nowych sklepów partnerskich w minionym roku
- brak opłat licencyjnych
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
Partner grupy Chorten z Białegostoku prowadzi osiem sklepów i myśli o kolejnych. Czemu zawdzięcza sukces w jednej z najbardziej konkurencyjnych branż?
Zainteresowanie współpracą z Chorten rośnie. W tym roku dołączyło do grupy 150 nowych partnerów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Führerschein online kaufen ohne Prüfung Kaufen Sie Ihren Führerschein ohne
Führerschein online kaufen ohne Prüfung Kaufen Sie Ihren Führerschein ohne Prüfung in jedem EU-Land ganz einfach online in nur wenigen Tagen. Machen Sie sich keine...
Buy driver’s license to legally drive in any EU country.
Buy driver’s license to legally drive in any EU country. We will help you obtain a new driver's license in any category, all done legally without the requirement that you...
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....