Delikatesy Centrum stawiają na technologię

Półtora tysiąca sklepów / Delikatesy Centrum na koniec trzeciego kwartału 2023 roku miały ok. 1500 sklepów, z których ok. 40 proc. to sklepy własne. Działają one w trzech formatach.
Poniedziałek
08.04.2024
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
 

Delikatesy Centrum, sieć marketów spożywczych należąca do grupy Eurocash, w tym roku świętuje swoje dwudziestopięciolecie. Marka na koniec trzeciego kwartału 2023 roku miała ok. 1500 sklepów, z których mniej więcej 40 proc. to sklepy własne. Działają one w trzech formatach.

– Ten, który sprawdza się najlepiej to przedział 250-400 mkw. sali sprzedaży. Mniejszy format 150-250 mkw. dotyczy gównie sklepów w dużych i większych miastach, a większy, rzędu 400-600 mkw. sali sprzedaży, to przede wszystkim sklepy w mniejszych, gminnych miejscowościach, gdzie jest duża konkurencja sklepów wielkopowierzchniowych – mówi Marek Lipka, dyrektor generalny Eurocash Franczyza.

Strategia 2.0

W ostatnim czasie Delikatesy mocno stawiają na nowe technologie.

– W ubiegłym roku ogłosiliśmy dla Delikatesów Centrum nową strategię 2.0, która jest realizowana przy szerokim udziale franczyzobiorców. W bieżącym roku nadal będziemy się skupiać na jej realizacji – mówi Marek Lipka.

Delikatesy będą też dalej inwestować w działania prokonsumenckie, w tym aplikację konsumencką Delikarta. Rabaty, vouchery, regularne promocje oraz akcje specjalne, takie jak m.in. Łappacz pozwoliły jej użytkownikom zaoszczędzić w minionym roku ponad 250 mln zł.  

– Bardzo ważne jest dla nas także ułatwianie i usprawnianie pracy sklepów w oparciu o innowacyjne technologie. Do tej pory zautomatyzowaliśmy proces zamówień w sieci przy wykorzystaniu algorytmu, który pozwala na wyliczenie propozycji zamówień, co przełożyło się na optymalizację czasu zespołów i lepsze dostosowanie ilości zamówionego towaru do potrzeb danej placówki. W wielu sklepach są już kasy samoobsługowe, także z umiejętnością rozpoznawania produktów, które zmniejszyły kolejki i odciążyły pracowników sklepów – mówi Marek Lipka.

Ponadto Delikatesy wdrażają aplikację mobilną do zdalnego zarządzania operacjami w sklepie. Umożliwi ona zarządzanie franczyzobiorcom całą siecią sklepów za pomocą jednego intuicyjnego narzędzia, które pozwoli na komunikację, generowanie odpowiednich zadań i dostęp do raportów online.

– Dla lokalnych sklepów chcemy być nie tylko operatorem systemu franczyzowego, ale także platformą technologiczną znacznie usprawniającą ich funkcjonowanie – podsumowuje Marek Lipka.

Bez zaangażowania ani rusz

Warunki do prowadzenia sklepów spożywczych są dzisiaj wymagające.

– Biznes w branży spożywczej łatwiej prowadzić w ramach rozpoznawalnej marki i ze wsparciem stabilnego partnera. Nasi partnerzy mogą liczyć na atrakcyjne warunki u dostawców – dzięki naszej sile zakupowej, a także na świetną logistykę i rozwiązania cyfrowe. Nie bez znaczenia jest również udzielane z naszej strony wsparcie marketingowe – to dziś jedno z kluczowych działań na tak konkurencyjnym rynku. Dodatkowo w ramach m.in. Akademii Umiejętności Eurocash nasi franczyzobiorcy mogą podnosić swoją wiedzę czy umożliwiać rozwój pracownikom swoich sklepów, a także wspierać ich marketingowo, co jest kluczowe na tak konkurencyjnym rynku – mówi Marek Lipka.

Podkreśla, że pomimo dużej pomocy franczyzodawcy, ważne jest także ogromne zaangażowanie zarówno franczyzobiorcy, jak i jego pracowników.

Zainteresowanie otwarciami nowych sklepów pod szyldem Delikatesów Centrum jest na podobnym poziomie co w poprzednim roku.

– Przy nowych obiektach bazujemy na współpracy z naszymi franczyzobiorcami w sieci, ale też aktywnie pozyskujemy nowych na rynku – mówi Marek Lipka.  

Firma współpracuje z różnymi franczyzobiorcami: zarówno takimi, którzy prowadzą jeden sklep, jak i tymi, którzy mają ich kilkanaście. Zwrot z inwestycji zależy od indywidualnego biznesplanu, ale także od lokalizacji czy metrażu sklepu.

– Ogromny potencjał rozwoju marki widzimy z franczyzobiorcami, którzy operują 5-10 sklepami. Ale już w ramach jednego lokalu współpraca może układać się świetnie i generować naprawdę dobre wyniki – mówi Marek Lipka.

Od franczyzobiorcy firma oczekuje przede wszystkim posiadania odpowiednich środków finansowych i doświadczenia w handlu.

WIZYTÓWKA SIECI DELIKATESY CENTRUM

Sieć sklepów spożywczych.

  • liczba placówek – ok. 1500
  • kwota inwestycji – ustalana indywidualnie
  • najlepiej sprawdza się sklep o powierzchni 250-400 mkw.

Marek Lipka, dyrektor generalny Eurocash Franczyza / "Współpracujemy z różnymi franczyzobiorcami: zarówno takimi, którzy prowadzą jeden sklep, jak i tymi, którzy mają ich kilkanaście".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022