Franczyzodawca stawia na e-commerce
Husse, producent suchej i mokrej karmy premium dla psów i kotów, dużo inwestuje w nową platformę e-commerce.
– Naszym celem jest zbudowanie prawdziwego omnichannel, w którym klienci składający zamówienia on-line, są obsługiwani przez lokalnych dystrybutorów bezpośrednio z ich magazynów, co pozwala na realizację dostaw nawet tego samego dnia. Już teraz, nierzadko dostarczamy zamówienia w ciągu kilkudziesięciu minut od złożenia, co wprawia w zdumienie klientów – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.
Jest potencjał
Firma dobrze ocenia potencjał rozwoju rynku w najbliższej przyszłości.
– Coraz więcej osób poszukuje produktów, które nie tylko zaspokoją podstawowe potrzeby ich zwierząt, ale także będą wspierać ich zdrowie i dobre samopoczucie na dłuższą metę. To trend, który obserwujemy nie tylko w Polsce, ale na całym świecie – zapewnia Piotr Cieślik
Przyznaje, że co prawda otwarcie i prowadzenie biznesu w branży spożywczo-przemysłowej wiąże się z pewnymi wyzwaniami, takimi jak wysokie koszty produkcji, presja cenowa czy konieczność dostosowania się do szybko zmieniających się preferencji konsumentów.
– Jednak nasz model franczyzowy, oferujący wsparcie na każdym etapie działalności, znacząco obniża te bariery, umożliwiając efektywne wejście na rynek i rozwój biznesu – zapewnia Piotr Cieślik.
Produktów Husse nie można kupić w tradycyjnej sieci sprzedaży, czyli sklepach ani hurtowniach. Klient może je nabyć wyłącznie bezpośrednio od lokalnego dystrybutora – franczyzobiorcy, który ma wyłączne prawo do sprzedawania produktów firmy na określonym terenie, zamieszkanym zwykle przez 200-300 tys. mieszkańców. To biznes oparty na bezpośrednim dotarciu do klienta i budowaniu z nim długookresowych relacji.
– Każdy zakup u nas jest nie tylko transakcją, ale okazją do otrzymania profesjonalnego doradztwa żywieniowego, dostosowanego do indywidualnych potrzeb ich pupili. Nasza sieć dystrybutorów to pasjonaci, którzy nie tylko dostarczają produkty, lecz także służą wiedzą i wsparciem, pomagając właścicielom w dbaniu o zdrowie ich zwierząt. Ta bliska relacja z klientami buduje zaufanie i lojalność, co jest kluczowe w naszej branży – mówi Piotr Cieślik.
Dwie formy współpracy
Całkowity budżet niezbędny na start to zwykle 60-70 tys. zł. Zwrot z inwestycji może nastąpić już po 12-18 miesiącach od rozpoczęcia działalności.
Możliwe są dwie formy współpracy – franczyzowa i dystrybucyjna. Polegają one zasadniczo na tym samym, czyli pozyskiwaniu i bezpośredniej obsłudze klientów z dowozem do domu oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy i współpracują z nim. Podstawową różnicą jest wielkość inwestycji.
– Aktywnie działający franczyzobiorca jest w stanie obsłużyć średnio 500-600 aktywnych klientów. Przekłada się to na ponad 200-300 transakcji w skali miesiąca i przychody w okolicach 50-60 tys. zł miesięcznie – mówi Piotr Cieślik.
WIZYTÓWKA SIECI HUSSE
Producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów.
- 52 franczyzobiorców i ponad 180 dystrybutorów
- kwota inwestycji: franczyzobiorcy – 40-50 tys. zł, dystrybutorzy – 5 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Jacek Gibasiewicz najpierw był klientem Husse. Jakość produktów oraz forma obsługi tak mu przypadły do gustu, że postanowił zostać franczyzobiorcą marki.
Który biznes zarobi w nowym roku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Szwedzki producent karmy dla domowych zwierzaków nie ustaje w rozwoju. W sieci działa już 51 franczyzobiorców i ponad 180 dystrybutorów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów