Jakość przyciąga
Sezon na lody już wystartował?
Sezon lodowy startuje zazwyczaj w kwietniu. W tym roku tuż po niespotykanie ciepłej Wielkanocy zaczęły spływać do nas zamówienia na lody. Choć oczywiście są lodziarnie, które głównie ze względu na lokalizację, zaczynają sezon później. Np. punkt w Olsztynie nastawia się głównie na wakacje i jest otwarty w czerwcu, lipcu i sierpniu.
Polski rynek lodowy jest mocno konkurencyjny. Czym się na nim wyróżniacie?
Przede wszystkim jesteśmy firmą rodzinną, z długoletnią tradycją. Firmę założył mój dziadek, a teraz prowadzi ją już trzecie pokolenie. Z pokolenia na pokolenie przekazywane są receptury lodów, które cały czas robimy metodą rzemieślniczą. Nie używamy barwników ani sztucznych esencji. Jeśli robimy np. lody truskawkowe, to ma w nich być jak najwięcej truskawek. Oczywiście w przypadku rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga ludzi, nawet jeśli cena jest wyższa.
Z racji na to, że jesteśmy firmą rodzinną, staramy się takie standardy przenosić też na współpracę z franczyzobiorcami. Podchodzimy do nich w sposób indywidualny i partnerski. Rozmawiamy o tym, czego potrzebują, np. negocjujemy ceny czy wprowadzamy smaki, o które proszą, poświęcamy na szkolenia tyle czasu, ile jest im potrzebne, aby czuli się pewnie.
W jakim modelu można otworzyć lodziarnię pod szyldem Lody Piccolo?
Największą popularnością cieszą się przyczepy gastronomiczne. Można je u nas kupić lub wynająć, przy czym to wynajem jest wiodącą formą. To bardzo bezpieczne rozwiązanie, zwłaszcza dla osób, które startują w biznesie. Koszt najmu to 3 tys. zł netto miesięcznie, jeśli zdecydujemy się na opcję bez urządzeń. Przyczepa ma wówczas wszystkie instalacje, nie ma natomiast urządzeń typu konserwator do lodów, ekspres do kawy czy gofrownica. Najem tego wyposażenia wynosi od 500 zł do ponad 1 tys. zł, w zależności od tego, na które urządzenia się zdecydujemy.
Można też kupić od nas przyczepę, za cenę ok. 100 tys. zł netto. Ostateczny koszt zależy od wyposażenia, jakie skonfiguruje dla siebie franczyzobiorca. Jest również opcja otwarcia z nami lodziarni stacjonarnej. Można także wstawić kontener z naszymi lodami do już działających lokali gastronomicznych, jako urozmaicenie oferty.
A jakie są opłaty związane z franczyzą?
Nie pobieramy ani opłaty wstępnej, ani żadnych opłat miesięcznych. Jednak punkty franczyzowe mogą zaopatrywać się w lody wyłącznie u nas.
Możecie je dostarczyć na terenie całej Polski?
Tak. Najwięcej lodziarni mamy obecnie w okolicach Warszawy, ale funkcjonują też punkty w Olsztynie czy w Imielinie niedaleko Katowic. Logistycznie jesteśmy przygotowani na dostawy na terenie całego kraju. Oczywiście na dłuższych trasach zapewne będzie obowiązywało jakieś minimum logistyczne, aby transport był opłacalny.
Warto wspomnieć, że nasza oferta jest bardzo bogata. Mamy ponad 60 smaków lodów, wprowadzamy nowości, zmiany w zależności np. od pory roku, czyli mamy pakiet wiosenny czy letni. Franczyzobiorcy mają więc z czego wybierać i jednocześnie mogą dostosować swoje lodowe menu do upodobań lokalnego rynku.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA AUTORSKICH LODÓW PICCOLO
Sieć franczyzowych lodziarni. Pierwsza powstała w Warszawie w 1974 roku. W ofercie jest ponad 60 smaków lodów. Franczyzobiorca może kupić lub wynająć przyczepę lodową albo otworzyć lodziarnię stacjonarną.
- 15 lodziarni
- cena najmu przyczepy: od 3 tys. zł netto miesięcznie

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali