Z reklamy do ubezpieczeń
Żaneta Jabłońska pracowała w branży reklamowej. Później trafiła do firmy ubezpieczeniowej specjalizującej się w polisach na życie.
– Przyjmowałam tam wpłaty od klientów. Mimo że nie byłam zaangażowana w sprzedaż, to bardzo wiele się nauczyłam – wspomina Żaneta Jabłońska.
Decyzję o zmianie drogi zawodowej przyspieszyła przeprowadzka.
– Przeprowadziłam się do Wrześni i wtedy pomyślałam o otwarciu własnego biznesu, w branży ubezpieczeń – opowiada nasza rozmówczyni. – Wykorzystując wcześniejsze doświadczenia, szukałam silnego partnera biznesowego, który będzie rozpoznawalny na rynku i dostarczy odpowiednie rozwiązania.
Wybór padł na CUK Ubezpieczenia. Pierwszą placówkę otworzyła we Wrześni w lutym 2011 roku.
– Od początku otrzymałam marketingowe wsparcie CUK, dlatego dość szybko zbudowałam bazę klientów – podkreśla franczyzobiorczyni.
Rozwijając placówkę we Wrześni, jednocześnie uczyła się prowadzenia biznesu, marketingu, zarządzania zespołem, współpracy z multiagencją. Po sześciu latach postanowiła otworzyć placówkę w Nekli, a pół roku później kolejną w Miłosławiu.
– Praca w ubezpieczeniach wiąże się ze znajomością wielu zagadnień. Ubezpieczamy przecież domy, samochody, gospodarstwa rolne, ale także życie i zdrowie naszych klientów. To sektor, w którym klienci szczególnie doceniają profesjonalną wiedzę, doradztwo i umiejętność komunikacji. Jeśli ktoś lubi zmienność zadań oraz jest gotowy na ciągły kontakt z ludźmi i naukę, to odnajdzie się w tej branży – uważa franczyzobiorczyni CUK.
Multiagencja z doświadczeniem
CUK Ubezpieczenia to polska multiagencja z ponad 20-letnim doświadczeniem. Zajmuje się dystrybucją polis oraz doradztwem ubezpieczeniowym. Obsługuje ponad 800 tys. klientów, ma ponad 550 placówek i współpracuje z nią ponad 3,5 tys. agentów. Współpracę z CUK można nawiązać w różnej formie, m.in. otwierając punkt partnerski lub placówkę franczyzową. I w dużym, i w małym mieście. Wcześniej centrala przeprowadza analizę rynku, sprawdzając jego potencjał. Partnerzy mają zagwarantowaną wyłączność terytorialną na określonym obszarze. Do podjęcia współpracy wystarczy średnie wykształcenie. Nie trzeba mieć doświadczenia w ubezpieczeniach. Bez względu na formę współpracy partner zawsze otrzyma pomoc marketingową, księgową, prawną oraz produktową i sprzedażową. Centrala zapewnia, że placówkę franczyzową można otworzyć nawet w siedem dni. Inwestycja wynosi ok. 16 tys. zł. Oznakowanie i wyposażenie lokalu franczyzobiorca dostaje gratis, a działania marketingowe i wynajęcie lokalu finansowane jest w 50 proc. CUK gwarantuje pełen proces wdrożenia oraz szkoleń. Franczyzobiorcy mają dostęp do programów szkoleniowych przez cały okres współpracy. Oprócz standardowych polis mają dostęp do dedykowanych ubezpieczeń dostępnych tylko w CUK. Mogą również liczyć na wsparcie w sprzedaży produktów biznesowych, życiowych oraz z sektor agro.
– Nasi franczyzobiorcy na początku współpracy bardzo często sami zajmują się sprzedażą polis, a z czasem, kiedy otwierają kolejne placówki, skupiają się na zadaniach menedżerskich – wyjaśnia Marcin Dyliński, dyrektor departamentu marketingu i e-commerce CUK Ubezpieczenia.
Korzyści z licencji
Franczyzobiorcy CUK Ubezpieczenia zarabiają nie tylko na ustalonych stawkach prowizyjnych, ale też na benefitach za sprzedaż produktów komunikacyjnych, życiowych i majątkowych. Ile można zarobić w multiagencji ubezpieczeniowej?
– Nasi najlepsi partnerzy generują przychody na poziomie ponad 100 tys. zł miesięczne, a średnia wartość dla całej grupy CUK wynosi około 28 tys. zł miesięcznie – dodaje Marcin Dyliński.
Żaneta Jabłońska mówi, że wsparcie franczyzodawcy jest dla niej nie do przecenienia.
– Nie wyobrażam sobie prowadzenia trzech placówek bez wsparcia księgowego, technologicznego, marketingowego, prawnego oraz pomocy produktowej, jakie dostaję od CUK – podkreśla franczyzobiorczyni. – Poza tym, klienci ufają silnej marce, chcą mieć przegląd ofert z całego rynku, oszczędzić czas, pieniądze i zyskać najlepsze polisy.
WIZYTÓWKA CUK UBEZPIECZENIA
Multiagencja ubezpieczeniowa z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Zajmuje się dystrybucją polis oraz doradztwem ubezpieczeniowym. Obsługuje ponad 800 tys. klientów.
- ponad 550 placówek, ponad 3,5 tys. współpracujących agentów
- inwestycja ok. 16 tys. zł
- średnie przychody miesięczne: ok. 28 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Alior Bank rozszerza ofertę wsparcia dla franczyzobiorców. W ramach dwóch uzupełniających się programów mogą łącznie otrzymać do 100 tys. zł brutto.
Emilia Piesik weszła we franczyzowy biznes razem z mamą. Dziś sama ma dzieci i wciąż chwali sobie współpracę z franczyzodawcą.
Małgorzata Rodziewicz od 10 lat jest partnerem Santander Bank Polska. Jak ocenia współpracę z bankiem?
Joanna Ewert długo poznawała od podszewki Santander Bank Polska, aż wreszcie postanowiła zostać jego franczyzobiorczynią. Podczas zeszłorocznych Targów Franczyza została laureatką konkursu TOP Franczyzobiorca, w kategorii „Mistrz sociali”.
Franczyza Alior Banku liczy już 15 lat. Marta Radziwiłko, jedna z pierwszych franczyzobiorczyń marki, mówi, że nigdy się nie zawiodła i ciągle się rozwija.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.