Kodano Optyk z planem na 300 salonów w Polsce
Polska sieć, znana z wysokiej jakości usług optycznych i szerokiego wyboru opraw, rozwija się dynamicznie, zdobywając coraz większe uznanie wśród klientów. Sieć Kodano Optyk podpisała już 10 nowych umów franczyzowych w pierwszym kwartale 2024 roku, co dodatkowo podkreśla jej rosnącą popularność. Aktualnie sieć liczy już 24 salony franczyzowe, a w sumie blisko 100 salonów w Polsce, a plany rozwoju zakładają osiągnięcie liczby 300 salonów w ciągu najbliższych kilku lat.
Jednym z sukcesów franczyzobiorców sieci Kodano Optyk jest historia Karoliny, która z zupełnie innej branży postanowiła przejść do optyki.
– Przez ostatnie sześć lat pracowałam jako projekt manager w dużej firmie zajmującej się oprogramowaniem księgowym dla banków. Zarządzałam tam jednym z kluczowych projektów firmy, prowadziłam również grupy sprzedażowe – wspomina.
Jednak jej pasja do okularów popchnęła ją w kierunku franczyzy Kodano Optyk.
– Pojawił się u mnie w głowie pomysł na otwarcie salonu optycznego. To był impuls, szłam ulicą, zobaczyłam witrynę salonu Kodano Optyk i pomyślałam – tak, to jest to, w co chcę zainwestować – a po pierwszych rozmowach już wiedziałam, że wspólnie otworzymy mój pierwszy salon optyczny – opowiada Karolina.
Kolejnym przykładem udanej przemiany zawodowej jest Anna, która z branży beauty znalazła się w branży optycznej.
– Od 20 lat zajmuję się branżą beauty. Do dziś kosmetologia jest moją pasją i dziedziną, w której chętnie się rozwijam. Potrafię bardzo szybko budować relacje z klientem – mówi. Wybór franczyzy Kodano Optyk był dla niej naturalną kontynuacją rozwoju zawodowego, franczyzobiorczyni zwraca przede wszystkim uwagę na wysokie marże na sprzedaży w branży optycznej oraz na dynamiczny rozwój sieci na polskim rynku.
Obie przedsiębiorczynie spotkały się z wyzwaniami na początku, jednak wsparcie ze strony franczyzodawcy odegrało kluczową rolę we wspieraniu ich działań.
– Gdy podjęłam decyzję o współpracy z Kodano Optyk, od samego początku dostałam ogromne wsparcie oraz instrukcje krok po kroku co mam zrobić – podkreśla Karolina. Podobne wsparcie otrzymała Anna:
– Bardzo dużym wsparciem na początku okazał się mój opiekun franczyzowy. Od pierwszych dni również świetnie odnalazłam się jeśli chodzi o badanie wady wzroku na nowoczesnym sprzęcie dostarczonym przez Kodano Optyk – dodaje.
Obie inwestorki doceniają również regularne szkolenia i warsztaty organizowane przez franczyzodawcę.
– Regularnie odbywają się one, zarówno stacjonarne, jak i online, dla mnie i pracowników mojego salonu. Obejmują one szereg tematów tj. szkolenia sprzedażowe, menedżerskie oraz związane z poszerzaniem wiedzy optycznej – opowiada Karolina.
Anna również podkreśla znaczenie szkoleń: – Trenerzy mają wieloletnie doświadczenie w pracy z klientem, doskonale wiedzą, na co kłaść nacisk. Doskonałym wariantem jest szkolenie stacjonarne całego zespołu we własnym salonie – dodaje.
Aktualnie Karolina prowadzi swój salon optyczny w Lublinie.
– W ciągu najbliższych sześciu miesięcy chciałabym otworzyć kolejny salon, tym razem w mniejszej miejscowości, w której nie ma jeszcze salonu Kodano Optyk. Potencjał i możliwości są ogromne – dodaje Karolina.
Anna otworzyła już pięć salonów franczyzowych.
– Na ten moment jest to pięć salonów. Pierwszy salon otworzyliśmy w marcu 2023, piąty już na początku grudnia 2023. Franczyzodawca pomógł nam m.in. wejść do galerii handlowych, co nie jest w zasięgu prywatnych optyków, którzy nie dysponują tak znaną marką na polskim rynku. W niedalekiej perspektywie planujemy dalszy rozwój z Kodano Optyk i kolejne otwarcia salonów, ponieważ branża optyczna w Polsce to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi handlu – mówi Anna.
Na pytanie o to, co lubią w prowadzeniu swojego biznesu, obie wymieniają satysfakcję z kontaktu z klientem i możliwość indywidualnego dopasowania okularów pod styl życia i pracy klienta.
– Największą satysfakcją jest coraz większa liczba klientów odwiedzających i polecających nasze salony – mówi Anna. – W tym biznesie uwielbiam kontakt z klientem, świadomość, że pomagamy ludziom zwiększyć ich poczucie pewności siebie poprzez poprawę jakości widzenia oraz bardzo często poprawę wyglądu – dodaje Karolina.
Na zakończenie obie panie udzielają rad przyszłym franczyzobiorcom Kodano Optyk.
– Zalecam nie tylko zostać właścicielem, ale poznać specyfikę zarządzania i prowadzenia działalności optycznej – mówi Anna. – Przede wszystkim zadałabym pytanie czy chce to robić, czy okulary to coś, co daną osobę kręci, bo jeśli tak, to zawsze osiągnie sukces, nawet w trudniejszych chwilach znajdzie rozwiązanie, szczególnie z profesjonalnym wsparciem franczyzodawcy oraz siłą marki Kodano Optyk – dodaje Karolina.
Franczyza Kodano Optyk to nie tylko szansa na biznesowy sukces, ale również możliwość zbudowania nowej pasji związanej z optyką, wspieraną profesjonalnym wsparciem i bogatym doświadczeniem sieci franczyzowej. Rób to co lubisz – resztę zostaw w rękach Kodano.
Oferta Kodano Optyk skierowana jest niemal do każdego. Franczyzobiorcy otrzymują możliwość wejścia w elitarną branżę i mogą z niej czerpać wymierne korzyści. Nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Jesteśmy w stanie wszystkiego nauczyć, zoptymalizować procesy, pokazać i nauczyć nowoczesnego zarządzania salonem optycznym, aby stał się on źródłem satysfakcjonujących dochodów. Głównym walorem kandydata, któremu przekażemy cenne know-how, dostęp do najlepszych cen zakupowych, wsparcia sprzedażowego, marketingu jest jego chęć do pracy, do prowadzenia własnej działalności oraz żyłka przedsiębiorczości. Otwarcie salonu Kodano Optyk to natomiast koszt około 250 tys. zł, ale około 80 proc. tej kwoty można leasingować.