Sfinks kusi restauratorów
Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, The Burgers czy Piwiarnia zapowiada ofensywę, aby zachęcić właścicieli niezależnych restauracji do dołączenia do konceptu Sphinx.
– Restauracje działające pod szyldem Sphinx, które wcześniej były prowadzone przez niezależnych restauratorów, notują znaczące wzrosty przychodów, między 30 a 185 proc. Wejście do sieci, korzystanie z rozpoznawalnej marki i wspólnych działań marketingowym pozwala im na pozyskanie nowych klientów i nawet podwojenie liczby rachunków. Mamy już w naszej grupie takie restauracje. Co więcej, zamierzamy intensyfikować nasze działania w wielu regionach Polski, by pozyskać w ten sposób kolejne lokale dla naszej sieci, tym bardziej że takie przekształcenia przebiegają sprawnie, a restauracje mają krótki czas zwrotu z inwestycji – komentuje Mateusz Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska S.A.
Korzyści w grupie
Jak podkreśla franczyzodawca, przekształcenie istniejącej restauracji na lokal pod marką Sphinx wiąże się ze znacznie niższymi nakładami niż uruchomienie jej od zera. Wynikają one z konieczności adaptacji lokalu do standardów marki i zależą od stanu lokalu i jego wyposażenia. Czas zwrotu z takiej inwestycji wynosi ok. 12-18 miesięcy.
– Dzięki działaniu we wspólnej grupie przekształcona restauracja może korzystać z niższych cen zakupowych, pozwalających na obniżenie tzw. foodcostu o co najmniej 10 proc. Działanie pod silną, znaną marka ułatwia pozyskiwanie gości i wpływa na wzrost częstotliwości wizyt lojalnych klientów, także dzięki korzystaniu z programu lojalnościowego Aperitif, zrzeszającego ponad 650 tys. osób – wylicza Mateusz Cacek. – Restaurator może też liczyć na wsparcie w zakresie przygotowania menu i zarządzania ceną, pozyskiwania finansowania czy ograniczania ryzyka związanego z częstymi zmianami prawa
Sfinks zamierza też w dalszym ciągu rozwijać się poprzez uruchamianie nowych restauracji w modelu franczyzowym. Otworzył już w tym roku restauracje Sphinx w Toruniu na Starym Mieście oraz w Gliwicach, gdzie powrócił po kilkuletniej nieobecności. Na zaawansowanym etapie przygotowań są trzy kolejne lokale, w drugiej połowie roku otworzą się dwie dodatkowe restauracje w parkach handlowych.
Nie tylko restauracje
Na ten rok Sfinks zaplanował też rozwój sieci poprzez otwieranie nowych lokali, w tym tzw. marek parasolowych, jak The Burgers, która powstała w czasach pandemii. Teraz operator rozszerza menu tej sieci o dania inne niż burgery, chce też otwierać lokale o większej powierzchni. Wzrostowi sprzedaży ma również służyć dodanie do nazwy członu by Sphinx. W najbliższych tygodniach mają ruszyć kolejne dwa lokale The Burgers by Sphinx: w Gorzowie Wielkopolskim i podpoznańskich Komornikach. Sfinks planuje też rozwój konceptu Sphinx Coctail Bar. Po sukcesie lokalizacji w Jarocinie planowane jest uruchomienie kolejnego lokalu na Śląsku. Gastronomiczny operator pracuje również nad zasadami licencjonowana hoteli i restauracji hotelowych pod szyldem Sphinx.
– Po sukcesie sprzedażowym pierwszego Hotelu Sphinx w Żabiej Woli koło Warszawy intensywnie pracujemy nad przygotowaniem programu licencyjnego dla hoteli, gdyż może się to stać dla nas niezwykle atrakcyjnym kierunkiem rozwoju i źródłem skokowego zwiększenia przychodów dla właścicieli obiektów hotelowych – mówi Mateusz Cacek.
W I kw. 2024 Sfinks Polska zwiększył przychody ze sprzedaży gastronomicznej o 7,4 proc, do 47,48 mln zł, niemal podwoił skonsolidowany zysk operacyjny do poziomu 3,39 mln zł i wypracował zysk netto o wartości 192 tys. zł, przy zwiększeniu skonsolidowanego wyniku EBITDA o blisko 50 proc., do 6,77 mln zł. To przychody wszystkich lokali działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks Polska, z wyłączeniem sieci Piwiarnia.
WIZYTÓWKA SFINKS POLSKA
Operator gastronomiczny, zarządzający 104 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski. W portfolio jej marek są restauracje Sphinx (casual dining), gastro puby Piwiarnia , restauracje Chłopskie Jadło i Lepione&Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne w dowozie m.in. SPHINX, The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma.
- 69 restauracji Sphinx
- 30 pubów Piwiarnia
- 2 restauracje chłopskie Jadło
- 3 lokale The Burgers
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...