Dobre miejsca / Wakacje.pl chętnie otwierają salonu w galeriach i centrach handlowych.
Wtorek
03.09.2024
Czy opłaca się dzisiaj otworzyć biuro podróży? Sieć Wakacje.pl przekonuje, że popyt na usługi agentów turystycznych wciąż jest bardzo duży.
 

Szczyt sezonu urlopowego już za nami, ale sieć Wakacje.pl nie ustaje w rozwoju. Obecnie pod tą marką działa 308 salonów sprzedaży, w tym dwa własne. Od początku tego roku sieć uruchomiła dwa biura, a w planach są kolejne otwarcia.

– Z jednej strony można odnieść wrażenie, że rynek jest nasycony, jeśli chodzi o biura podróży. Z drugiej strony jednak ciągle widać na mapie białe plamy – zauważa Małgorzata Pruszkowska, menedżer regionalny Wakacje.pl. – To miejsca, w których klientom poszukującym bezpośredniego kontaktu z doradcą wakacyjnym trudno jest znaleźć salon w swojej okolicy. A nadal gros osób ceni sobie możliwość porozmawiania ze sprzedawcą o ofercie. Zazwyczaj taką potrzebę zgłaszają ci, którzy wybierają się na zagraniczne wczasy po raz pierwszy, choć nie brakuje i doświadczonych turystów, którzy po prostu preferują tę formę zakupu wyjazdu.

W grupie siła

Wakacje.pl najchętniej otwierają biura w centrach i parkach handlowych, marketach z pasażami sklepów oraz w galeriach. Choć marka nie unika też popularnych ulic o dużym natężeniu ruchu pieszego i samochodowego. Dostępne formaty to standardowe lokale stacjonarne oraz pawilony handlowe. Koszt inwestycji to jednorazowa opłata licencyjna, która wynosi 15 tys. zł netto oraz wydatki na obrandowanie i wyposażenie biura, które franczyzodawca szacuje na ok. 20 tys. zł. Kandydat na franczyzobiorcę marki nie musi mieć wykształcenia ani doświadczenia branżowego – choć będzie ono na pewno atutem podobnie, jak wcześniejsza praca w sprzedaży i obsłudze klienta. Do sieci mogą dołączyć także osoby, prowadzące niezrzeszone biura podroży.

– Na razie trudno mówić o masowości, ale faktycznie otrzymujemy coraz więcej zapytań od takich osób – mówi Małgorzata Pruszkowska. – Rozpoznawalność marki Wakacje.pl, ogólnopolska reklama, nowoczesne narzędzia – to tylko część korzyści wynikających z przynależności do naszej sieci sprzedaży. I coraz częściej agenci zaczynają to dostrzegać. Tu świetnie sprawdza się powiedzenie „w grupie siła”.

Jakie są korzyści z franczyzy w tej branży?

– Pełne know-how, szkolenia, prosty i ujednolicony system prowizyjny, bonusy za wyniki sprzedażowe, dofinansowanie marketingowe, ogólnopolska reklama, nowoczesne narzędzia do ofertowania, obsługi i kontaktu z klientem i helpdesk przeznaczony tylko do obsługi sieci franczyzowej to największe korzyści, jakie oferujemy naszym partnerom – wylicza Małgorzata Pruszkowska. – Do tego dochodzi bieżące wsparcie i mnóstwo drobnych szczegółów, które trudno wymienić, a które są istotne dla płynnej i udanej współpracy.

Zarobek na prowizji

Franczyzodawca nie zdradza, jakie są średnie miesięczne przychody salonów. Agenci turystyczni zarabiają na prowizji od sprzedaży – ten sam model obowiązuje w sieci franczyzowej. Poza sprzedażą wczasów biura oferują ubezpieczenia i parkingi przy lotniskach – za sprzedaż tych produktów franczyzobiorcy również otrzymują wynagrodzenie. Jest ono wypłacane po uiszczeniu przez klienta pełnej należności, zgodnie ze stawką należną franczyzobiorcy w danym roku. Franczyzodawca Wakacje.pl zapewnia jednocześnie, że sezonowość w branży turystycznej jest coraz mniej odczuwalna.

– Czas największej sprzedaży to okres przedwakacyjny i same wakacje, ale również wczesna rezerwacja w początkach jesieni na zimę, a zimą na lato. W tym kontekście możemy powiedzieć, że zainteresowanie utrzymuje się przez cały rok – podkreśla Małgorzata Pruszkowska. – Z ogólnopolskich badań marketingowych zleconych przez Wakacje.pl wynika, że ponad 30 proc. osób wyjeżdżających na urlop zorganizowany zamierza w tym roku podróżować minimum dwa razy. A są tacy, którzy deklarują, że wyjazdów będzie jeszcze więcej.

 

WIZYTÓWKA WAKACJE.PL

Franczyzowa sieć biur podróży.

  • liczba placówek: 308
  • opłata wstępna 15 tys. zł netto

Małgorzata Pruszkowska, menedżer regionalny Wakacje.pl / "Możemy powiedzieć, że zainteresowanie ofertą biur podróży utrzymuje się przez cały rok".

POPULARNE NA FORUM

Wakacje.pl czy się opłaca

Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...

1 wypowiedzi
ostatnia 22.02.2022
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)

ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...

1 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2020
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?

Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...

15 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...

34 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2019
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie

Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.01.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...

34 wypowiedzi
ostatnia 14.12.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.

3 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...

34 wypowiedzi
ostatnia 09.11.2018