[16:00] Do zobaczenia w piątek i w sobotę
Pierwszy dzień Targów Franczyza za nami. Franczyzodawcy czekają na osoby zainteresowane otwarciem własnego biznesu na licencji w piątek i w sobotę od godziny 10 do 16.00. Zapraszamy!
[15:40] Klocki Lego z Edukido
Edukido to koncept, który oferuje warsztaty edukacyjne z wykorzystaniem klocków Lego dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Ich celem jest edukacja przez zabawę, pokazywanie mechanizmów działania świata, rozwijanie wyobraźni, kreatywności, umiejętności pracy w grupie i rozwiązywania problemów. Zajęcia prowadzone są według specjalnie przygotowanych scenariuszy, nawiązujących zarówno do codziennego życia, jak i wydarzeń szkolnych czy świąt.
Marka nie wymaga od franczyzobiorcy inwestycji we własny lokal. Warsztaty mogą być prowadzone w różnych miejscach: przedszkolach, szkołach czy domach kultury, co minimalizuje koszty. Firma działa w dużych miastach i na terenach gmin i powiatów.
Franczyzobiorcy Edukido nie muszą mieć doświadczenia w edukacji czy prowadzeniu biznesu. Wszystkie niezbędne informacje i umiejętności przekazywane są podczas szkoleń wstępnych. Opłata wstępna wynosi 21 tys. zł netto i obejmuje licencję, pakiet marketingowy, akcesoria oraz zestaw ponad 9,5 tys. klocków. Franczyzobiorcy mogą skorzystać z możliwości rozłożenia płatności na raty. Miesięczna opłata franczyzowa zależy od liczby mieszkańców w obszarze, na którym działa franczyzobiorca – dla miejscowości do 50 tys. mieszkańców wynosi ona 500 zł netto, dla obszarów do 100 tys. mieszkańców 900 zł netto i rośnie o 400 zł netto za każde kolejne 50 tys. mieszkańców..
Obecnie sieć Edukido w Polsce obejmuje 36 franczyzobiorców, którzy działają w 42 powiatach i 138 gminach. Większość z nich to już multifranczyzobiorcy, działający na kilku obszarach. Firma rozwija się również za granicą, gdzie działa 23 franczyzobiorców m.in.: w Chorwacji, Węgrzech, Rumunii, Macedonii Północnej oraz Ukrainie.
O szczegółów na temat licencji franczyzowej Edukido można pytać na stoisku nr 2.34.
[15.10] Zyski z Crazy Bubble
Crazy Bubble ma obecnie ponad 220 punktów, których specjalnością jest bubble tea. Marka rozwija trzy formaty: wyspa handlowa, lokal w galerii lub przyuliczny lokal stacjonarny.
Koszt inwestycji to około 70 tys. zł netto. W tej kwocie zawierają się projekty i wizualizacje, meble, wyposażenie i branding – czyli gotowy do pracy punkt sprzedaży. Nie ma żadnej opłaty wstępnej. Stała miesięczna opłata franczyzowa to 1 tys. zł netto.
Przed rozpoczęciem współpracy centrala pomaga dobrać odpowiednią lokalizację, sprawdzić umowy najmu, świadczy bezpłatne usługi doradcze w zakresie współpracy z galeriami handlowymi. Zajmuje się również przygotowaniem kompleksowego projektu i stworzeniem wyspy/lokalu (łącznie z dostarczeniem mebli oraz sprzętu). Organizuje bezpłatną akcję marketingową na otwarcie. Franczyzobiorca i jego pracownicy przechodzą szkolenia.
W trakcie trwania współpracy franczyzobiorcy mają pełne wsparcie w każdym zakresie, m.in techniczne, marketingowe, prawne, operacyjne. Franczyzodawca dostarcza również 100 proc. półproduktów oraz zapewnia audyty punktów.
Jak zapewnia licencjodawca, punkt zarabia już od dnia otwarcia. Przychody zależne są od lokalizacji i wahają się od 40 do nawet ponad 200 tys. zł miesięcznie. Większość franczyzobiorców Crazy Bubble posiada więcej niż jeden lokal. Rekordzista ma ich ponad 20.
Franczyzodawca Crazy Bubble czeka na zainteresowanych na stoisku 1.10.
[14:40] Perfumeria we franczyzie
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Perfumy produkowane są we Francji w laboratoriach należących bezpośrednio do firmy. Nad kompozycją nut zapachowych czuwa Philipp Hardel, który wcześniej tworzył zapachy dla Louis Vuitton Moët Hennessy i Kenzo.
W tej chwili w ramach sieci funkcjonuje ok. 380 perfumerii Adopt Parfums. Najwięcej z nich, bo 300, działa we Francji. Teraz przyszedł czas na podbój innych państw europejskich, wśród których jest Polska.
Adopt Parfums oferuje linię perfum dla kobiet i mężczyzn oraz uniwersalne zapachy dla obu płci – kwiatowe, drzewne lub szyprowe, lżejsze i korzenne. W palecie jest ponad 150 zapachów za przystępną cenę, sprzedawane w flakonach o pojemności 30 ml, które z łatwością mieszczą się w damskiej torebce, czy w kieszeniach męskiej odzieży. Można mieć je więc przy sobie w każdej sytuacji.
Docelowo w całej Polsce ma być 50 sklepów. Firma szuka masterfranczyzobiorcy, który poprowadzi rozwój sieci w całym kraju lub franczyzobiorców regionalnych odpowiedzialnych za określony obszar kraju.
[14:15] Warsztaty malarskie z marką Restart
Marka Restart po raz pierwszy prezentuje swoją ofertę na Targach Franczyza. Koncept opiera się na organizacji warsztatów malarskich, które są skierowane do grup liczących od 10 do 15 osób. Zajęcia te są organizowane w szkołach, w domach kultury oraz firmach. Mogą być jednorazowe lub cykliczne, trwają od 60 do 90 minut.
Firma oferuje franczyzobiorcom możliwość otwierania placówek albo w miastach powiatowych, albo na obszarach obejmujących 4-5 sąsiadujących gmin, a także w wybranych dzielnicach dużych miast, powyżej 300 tys. mieszkańców. Model biznesowy Restart jest skierowany zarówno do początkujących przedsiębiorców, jak i do tych, którzy już z sukcesem działają w segmencie zajęć pozalekcyjnych.
Nie trzeba mieć żadnych umiejętności malarskich, by uczestniczyć w zajęciach. Metoda Restart sprawia, że na jednych warsztatach każdy z uczestników stworzy swój własny obraz, co zapewnia unikalne doświadczenie i satysfakcję z własnej twórczości.
Franczyzobiorcy Restart mogą liczyć na pełne wsparcie ze strony franczyzodawcy. W skład tego wsparcia wchodzą szkolenia instruktorskie, menedżerskie i sprzedażowe, które zapewniają niezbędne know-how do prowadzenia warsztatów. Brak wymagań dotyczących umiejętności malarskich sprawia, że praktycznie każdy może spróbować swoich sił w tym biznesie.
Koszty związane z otwarciem placówki Restart są relatywnie niskie w porównaniu z innymi modelami franczyzowymi. Opłata wstępna (i jednocześnie całkowity koszt inwestycji początkowej) wynosi 10 tys. zł netto. Franczyzodawca twierdzi, że biznes pod marką Restart zaczyna być rentowny już od pierwszego miesiąca działalności.
Franczyzodawca Restart czeka na zainteresowanych na stoisku nr 2.32.
[13:50] Licencja od McDonald's
Kluczem do sukcesu marki McDonald's jest jej model biznesowy, oparty na franczyzie. Sieć restauracji doskonali go już od ponad 70 lat, dostosowując się jednocześnie do zmieniającego otoczenia biznesowego. Od 30 lat McDonald’s z sukcesem rozwija się w Polsce. Obecnie w kraju działa ponad 560 restauracji, które prowadzone są przez niemal 100 franczyzobiorców. Strategia marki na lata 2024-2026 zakłada zwiększenie liczby otwieranych restauracji – większość z nich otworzą właśnie franczyzobiorcy. Docelowo McDonald’s chce, aby struktura marki była w 95 proc. oparta na restauracjach licencyjnych. Sprawdzona formuła modelu franczyzowego
Franczyzobiorcy zyskują możliwość prowadzenia restauracji pod szyldem znanej, globalnej marki, mają dostęp do sprawdzonych procedur operacyjnych, wieloletniego know-how, a także zaufanych dostawców. Idealny profil licencjobiorcy McDonald's to nowoczesny przedsiębiorca, który rozumie znaczenie doświadczenia, zadowolenia i lojalności zarówno gości, jak i pracowników. Ma kompetencje liderskie, chce i potrafi inwestować w rozwój i motywację zespołu oraz posiada kompetencje wykonawcze, a także strategiczne, umożliwiające rozwój własnej firmy.
Preferowane są osoby, które już prowadziły własny biznes lub pracowały w usługach czy dużych korporacjach i mają doświadczenie w zarządzaniu minimum kilkunastoosobowym zespołem. System McDonald’s oparty jest na ludziach – przede wszystkim pracownikach. Odpowiednio dobrany zespół pozwala organizacji franczyzowej dynamicznie się rozwijać, a licencjobiorcy skalować swoją działalność. McDonald’s oczekuje także od franczyzobiorców, że będą aktywnie zaangażowani w codzienną pracę restauracji. Osoby zainteresowane franczyzą McDonald’s przechodzą szkolenie praktyczne i teoretyczne, które trwa od dziewięciu do dwunastu miesięcy. Jego program zakłada poznanie wszystkich stanowisk w strukturze organizacyjnej restauracji, co pozwala poznać ten biznes „od kuchni”.
Umowa franczyzy podpisywana jest z reguły na 20 lat i wymaga inwestycji ok. 5,5 mln zł, z czego minimum 25 proc. wartości wyposażenia lokalu powinno pochodzić ze środków własnych. Reszta może być sfinansowana z kredytu. W szczególnych przypadkach wymagana kwota środków własnych może być niższa, najważniejsze jest wysokie dopasowanie kandydata do roli franczyzobiorcy i odpowiednia motywacja.
Z franczyzą McDonald's można zapoznać się na stoisku nr 1.05,1.06.
[13:35] Nowoczesna edukacja z Engino
Engino to narzędzie edukacyjne, które łączy wiedzę techniczną ze szkoleniem pedagogicznym, pomagając dzieciom rozwijać kluczowe umiejętności życiowe, takie jak rozwiązywanie problemów, krytyczne myślenie, współpraca i kreatywność.
Model biznesowy Engino zakłada kilka formatów. Pierwszy to Mega Store, który integruje sprzedaż detaliczną, edukację STEM i robotykę w jednej przestrzeni. Wyposażony jest w najnowsze produkty Engino, narzędzia edukacyjne Al-powered, strefy demonstracyjne, sale lekcyjne i kawiarnię. Kolejna opcja to City Store: kompaktowy, idealny do parków handlowych lub centrów społecznościowych. Sprzedaje produkty Engino i organizuje interaktywne warsztaty. Natomiast Educator Model jest dostosowany do edukacji skoncentrowanej na STEM. Obejmuje elastyczne sale lekcyjne wyposażone w programy Al i robotyki. W zależności od wybranego modelu inwestycja w biznes wynosi od15 do 35 tys. euro, plus opłata wstępna za licencję.
[13:20] Woda Pierrot pod drzwi
Pierrot to producent butelkowanej wody źródlanej. Produkty firmy nie są dostępne w tradycyjnej sprzedaży, klienci mogą je nabyć tylko od lokalnych dystrybutorów, którymi są właśnie franczyzobiorcy. Dostawa jest zawsze bezpłatna, klient płaci wyłącznie za napoje.
W większości odbiorcami wody Pierrot są klienci indywidualni.
Franczyzobiorcy marki zajmują się budowaniem bazy klientów i dystrybucją produktów. Każdy otrzymuje wyłączność na określony teren. Na starcie współpracy potrzebują min. 50 tys. zł – na zakup tysiąca opakowań, czyli skrzynek i butelek na napoje. W tej kwocie mieści się też franczyzowy pakiet startowy, obejmujący m.in. szkolenia i materiały reklamowe. Trzeba także dysponować samochodem dostawczym.
Do zakupionych na starcie opakowań franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy towar – łącznie 24 tys. butelek wody i napojów. Do tego system zarządzania opakowaniami i bazą klientów, pomoc w rekrutacji pracowników, opiekę koordynatora. Licencjobiorca przechodzi też szkolenia, m.in. z pozyskiwania klientów.
O franczyzę Wody Pierrot można pytać na stoisku nr 3.03.
[13:00] Dobre Oko na biznes
Koncept Dobre Oko, pod którego szyldem działają salony optyczne, nie stawia sobie żadnych barier, jeśli chodzi o rozbudowę sieci sprzedaży. – Planujemy największy, jak to możliwe, rozrost sieci, przy zachowaniu obecnych standardów oraz jakości – mówi Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander, franczyzodawczyni sieci salonów optycznych Dobre Oko.
Dobre Oko nie ogranicza się też, jeśli chodzi o wielkość rynków, na których otwiera sklepy. Są to zarówno kilkutysięczne miasteczka, jak i duże miasta, typu Poznań czy Warszawa. Każda lokalizacja poprzedzana jest gruntowną analizą.
Lokal musi być widoczny i łatwo dostępny. Powinien znajdować się w zagłębiu handlowym danego miasta, ważny jest również dostęp do miejsc parkingowych. Koszt otwarcia salonu to 120-150 tys. zł, połowę można sfinansować leasingiem. W tej kwocie zawarty jest już zakup mebli, sprzętu medycznego, zatowarowanie oraz wszystko, co niezbędne do uruchomienia i prowadzenia działalności.
Większość franczyzobiorców marki Dobre Oko prowadzi więcej niż jeden salon i traktuje je jako główne źródło dochodów. Obowiązki franczyzobiorcy są zależne od modelu biznesowego, jaki chce zastosować: czy opiera się na zatrudnionych pracownikach, czy sam angażuje się w 100 proc. w prowadzenie salonu. Niezależnie od tego, każdy przechodzi pełne szkolenie, aby poznać i zrozumieć branżę. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto, opłata miesięczna za pierwszy salon to 1 tys. zł netto, za drugi 500 zł netto, a już za trzeci i kolejny nie jest pobierana.
Według informacji od franczyzodawcy, średni miesięczny przychód salonu to 48 tys. zł netto.
Więcej o franczyzie marki Dobre Oko dowiecie się na stoisku 2.14.
[12:35] Biznes z Żabką
Chyba każdy koncept może pozazdrościć Żabce tempa otwarć – ok. 1 tys. nowych sklepów rocznie. Dziś pod tym szyldem działa ponad 10,5 tys. placówek. Ostatnio Żabka zadebiutowała też na giełdzie i był to bardzo udany debiut.
Koncept wymaga bardzo małego wkładu własnego na start – ok. 5 tys. zł. Ta kwota pokrywa wydatki związane z uruchomieniem kasy fiskalnej oraz koncesji. Franczyzodawca zapewnia przystosowany i w pełni wyposażony sklep w sprawdzonej lokalizacji, wraz z początkowym zatowarowaniem. Franczyzobiorca musi przejść szkolenia, które kończą się egzaminem. Obejmują część praktyczną oraz teoretyczną, poświęcone są takim zagadnieniom jak HR, sprzedaż czy finanse.
U kandydatów na franczyzobiorców niezwykle ważne jest przedsiębiorcze podejście, motywacja, zaangażowanie i umiejętność budowania relacji.
Franczyzobiorcy korzystają z szeregu nowoczesnych narzędzi technologicznych (np. pakiet Optiplan z Asystentem Żabka, aplikacja Cyberstore, tablet i kolektor danych – ułatwiających im zarządzanie sklepem i wykonywanie codziennych czynności), zaplecza logistycznego, IT czy serwisowego. Żabka stale rozwija też nowe formaty, by jeszcze lepiej dopasować się do lokalizacji oraz precyzyjniej odpowiadać na potrzeby konsumentów, np. Żabka Non Stop czy Żabka Drive.
Z drugiej strony coraz częściej sklepy pod szyldem Żabki otwierane są w małych miastach lub na terenach wiejskich.
Żabka Polska jest partnerem strategicznym Targów Franczyza. Z przedstawicielami firmy można porozmawiać na stoisku 3.08.
[12:10] Poznaj franczyzę Muszkieterów
Grupa Muszkieterów rozwija dwie marki franczyzowe: sklepy z branży dom i ogród pod szyldem Bricomarché i markety spożywcze Intermarché.
Od stycznia do czerwca obroty marki Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły 3,1 mld zł. To wynik, który przełożył się na wzrost sprzedaży o 2,9 proc. like-for-like, bez udziału paliw. Marka uruchomiła w tym czasie trzy supermarkety i ma w planach kolejne otwarcia.
– Rynek sprzedaży detalicznej żywności, mimo pewnych trudności związanych z osłabieniem siły nabywczej konsumentów, jest stabilny. Inwestycje realizowane w tym obszarze są narażone na mniejsze ryzyko – komentuje Bartłomiej Tarłowski, menedżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej Grupy Muszkieterów. – Notujemy trzycyfrowy wzrost zainteresowania franczyzą Intermarché, mierzony liczbą wypełnionych formularzy. Prowadzimy o wiele więcej rozmów z zainteresowanymi i jesteśmy przekonani, że osiągniemy cele, które postawiliśmy sobie na ten rok.
Każdy z franczyzobiorców jest niezależnym przedsiębiorcą prowadzącym własny biznes pod szyldem Intermarché. Każdy sklep to osobna spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, którą zarządza franczyzobiorca. Dlatego Muszkieterowie wymagają od nich koncentracji na biznesie, a także odbycia czteromiesięcznego, praktyczno-teoretycznego szkolenia.
Jak informuje centrala, obecnie kandydaci w większym stopniu interesują się przejęciem już istniejących supermarketów niż budową nowych. Choć są też osoby, które pod uwagę biorą wyłącznie uruchomienie nowego punktu sprzedaży. Franczyzobiorca powinien dysponować wkładem własnym w wysokości min. 400 tys. zł, co stanowi ok. 20 proc. kosztów całej inwestycji. To kapitał zakładowy spółki z o.o., pod którą prowadzony będzie supermarket. Wśród opłat miesięcznych są opłata za korzystanie za znak firmowy oraz składki na szkolenia, z których franczyzobiorca korzysta w ciągu całego roku.
Przedsiębiorcy, jako właściciele sklepów prowadzonych w formie spółek z o.o., mają prawo do wynagrodzenia za kierowanie spółką jako zarząd oraz do dywidendy od zysku netto uzyskanego w danym roku obrotowym. Oprócz aktywnego prowadzenia supermarketu, franczyzobiorcy pełnią też strategiczne funkcje w strukturach centralnych Grupy Muszkieterów.
O franczyzie Intermarché Bartłomiej Tarłowski opowie o godz. 1.15 na Seminariach Własnego Biznesu. A obydwie marki Grupy Muszkieterów poznacie na stoisku 1.08.
[11:40] Alior Bank wspiera franczyzobiorców
O dołączenie do sieci Alior Banku mogą ubiegać się kandydaci, którzy prowadzą działalność gospodarczą, mają co najmniej średnie wykształcenie, przedstawią dobry biznesplan na prowadzenie placówki partnerskiej oraz dysponują lokalem o powierzchni min. 45 mkw. Alior Bank zapewnia szeroki wachlarz produktów dla klienta indywidualnego ibiznesowego, przy szerokim wsparciu na każdym etapie współpracy oraz opiekuna od pierwszego kontaktu z bankiem. Franczyzodawca oferuje wynagrodzenie prowizyjne oparte o wszystkie segmenty oferty uzupełniane konkursami, akcjami specjalnymi oraz budżetem na działania marketingowe.
– Mamy unikatowe programy na start, wsparcie merytorycznych zespołów przy otwarciu i funkcjonowaniu placówki, logistyki, CRM-u czy marketingu – wylicza Rafał Tatara. – W ten sposób zdejmujemy z przyszłego partnera szereg absorbujących czynności operacyjnych. Dzięki temu może szybciej wystartować z biznesem i zacząć budować relacje z klientami i po prostu zarabiać.
Minimalna kwota inwestycji w placówkę Alior Banku wynosi ok. 60 tys. zł. Alior Bank wyciąga rękę do ludzi przedsiębiorczych, którym brakuje kapitału na pokrycie kosztów otwarcia placówki partnerskiej. Do pozyskania jest nawet do 100 tys. zł. Warunkiem pozyskania wsparcia banku jest pomysł na prowadzenie własnego biznesu pod szyldem banku.
Franczyzodawca Alior Banku czeka na zainteresowanych franczyzą na stoisku 1.27.
[11:15] Jak rozwijać zdrowy biznes z Xtreme Brands?
Marka Xtreme Fitness Gyms rozwija się w iście sportowym stylu. W pierwszej połowie roku otworzyła 13 nowych klubów, a plan na drugą połowę zakłada uruchomienie kolejnych 30.
Obecnie Xtreme Fitness Gyms ma ponad 80 klubów w całej Polsce. Dotychczas sieć otwierała placówki głównie w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców (ale powyżej 15 tys.). Takie lokalizacje nadal pozostają częścią strategii rozwojowej, jednak marka jest również gotowa na ekspansję w większych miastach. Kluby działają już m.in.: w Lublinie, Kielcach, Poznaniu, Częstochowie, Tarnowie. Koszty inwestycji zaczynają się od 425 tys. zł. W tej kwocie zawarta jest jednorazowa licencja na prowadzenie klubu na danym terytorium, znalezienie lokalizacji, pomoc w rekrutacji zespołu, szkolenia, przedsprzedaż oraz marketing na etapie otwarcia, część wyposażenia klubu. Franczyzodawca oferuje kompleksowe wsparcie na każdym etapie: od pomocy w pozyskaniu zewnętrznego finansowania, przez wyszukiwanie lokalizacji i adaptację klubu, aż po wyposażenie, szkolenia, specjalne narzędzia, strategie sprzedaży oraz stałe doradztwo operacyjne. Każdy franczyzobiorca ma wsparcie opiekuna, którym jest menedżer franczyzowy z centrali sieci.
– Na Targach Franczyza debiutuje drugi brand franczyzodawcy – Xtreme KiDS. To sala zabaw, lecz także przestrzeń do zdrowej aktywności, w której każde dziecko znajdzie dla siebie możliwość spędzenia czasu w ruchu – informuje Robert Wypych, managing director Xtreme KiDS.
To odpowiedź na rosnącą świadomość rodziców w zakresie znaczenia ruchu i aktywnego wypoczynku w zdrowym rozwoju dzieci. W ofercie mamy szeroką gamę usług, począwszy od organizacji urodzin, przez różnorodne warsztaty tematyczne i zajęcia fitness, po lekcje języków obcych oraz zajęcia z zakresu sportów walki. Regularnie organizujemy również duże wydarzenia, takie jak obchody Dnia Dziecka czy mikołajki.
Marka planuje otwieranie placówek w galeriach handlowych, parkach handlowych oraz w wolnostojących budynkach przy obiektach o dużym natężeniu ruchu.
Początkowy wkład własny, na który musi być przygotowany franczyzobiorca Xtreme KiDS, wynosi 450-550 tys. zł. Obejmuje wydatki na adaptację lokalu, wyposażenie oraz pokrycie innych kosztów związanych z uruchomieniem placówki. Pozostałą część inwestycji można sfinansować leasingiem, w którego uzyskaniu pomaga centrala.
O tym jak rozwijać zdrowy Biznes z Extreme Brands można posłuchać podczas wykładu założyciela marki Łukasza Dojki pt. Czy warto inwestować w kluby fitness i od czego zależy sukces sal zabaw dla dzieci? Odbędzie się o godz. 12.15 na Seminariach Własnego Biznesu.
[11:00] Czekolada od Wedla
Pierwszą pijalnię czekolady pod szyldem E.Wedel otwarto pod koniec XIX wieku. Dziś marka ma 16 franczyzowych pijalni, 18 własnych, sklep internetowy oraz Pijalnię Czekolady E.Wedel w formacie mini w Muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel, która otworzyła się na początku września. Pijalnie powstają w największych polskich miastach, liczących od 100 tys. mieszkańców lub w miejscowościach atrakcyjnych wypoczynkowo i turystycznie.
Pijalnie Czekolady E.Wedel to lokale wymagające 100-150 mkw. powierzchni. Jednak we wspomnianym Muzeum Fabryki Czekolady E.Wedel powstał też nowy mniejszy format – Pijalnia Czekolady E.Wedel, która funkcjonuje raczej w opcji na wynos, ale z dostosowaniem do szybkiej konsumpcji na miejscu.
Budżet potrzebny na inwestycję to minimum 800 tys. zł. Opłata licencyjna jest zależna od obrotu i płatna kwartalnie. – Dzielimy się doświadczeniem i sprawdzonym know-how. Oferujemy szkolenia, corocznie rozwijamy ofertę, wypracowujemy materiały marketingowe – wylicza Daniel Kucharski. – Pomagamy w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, opracowaniu projektu architektonicznego wraz z pracami adaptacyjnymi, rekrutacji i szkoleniu pracowników, wdrożeniu oprogramowania, otwarciu i w pierwszych chwilach pracy lokalu. Jesteśmy też do dyspozycji franczyzobiorcy po otwarciu: oferujemy stałe wsparcie, doradztwo oraz kontrole jakościowe i operacyjne, a także silnie wspieramy swoją markę marketingowo, dostarczając gotowe działania promocyjne i materiały sprzedażowe.
Ofertę franczyzową marki można znaleźć na stoisku 1.02
[10:40] Carrefour zaprasza na Targi Franczyza
Carrefour wystawia się na Targach Franczyza praktycznie od początku ich istnienia i prawie od początku swojej działalności franczyzowej w Polsce.
– Bardzo cenimy te targi. Według mnie to jedyne miejsce w Polsce, gdzie pod jednym dachem, w jednym czasie można zobaczyć tak szeroką ofertę franczyzową – mówi Wiola Detmer, kierownik działu ekspansji Carrefour Polska.
Carrefour ma w Polsce ponad 200 placówek własnych (hipermarkety i supermarkety) i ponad 600 franczyzowych (hipermarket, supermarkety i sklepy convenience, w tym sklepy na stacjach paliw). Placówki otwierają się i w dużych miastach, i w mniejszych miejscowościach. Jeśli chodzi o kandydatów na kolejnych franczyzobiorców, to doświadczenie w handlu i w prowadzeniu biznesu będzie ich dodatkowym atutem.
– Jednakże dzięki systemowi szkoleń jaki zapewniamy, jesteśmy w stanie przekazać każdemu niezbędną wiedzę. Ważne, żeby potencjalny franczyzobiorca miał determinację, chciał podejmować nowe wyzwania, był rzetelny i otwarty na współpracę oraz nowe rozwiązania – podkreśla Wiola Detmer. – Nasza franczyza to tzw. franczyza partnerska, czyli respektująca doświadczenia i niezależność franczyzobiorcy, pozostawiająca mu dużą samodzielność w zarządzaniu sklepem.
Kwota inwestycji zależy od stanu lokalu, istniejącego wyposażenia i innych czynników. Każde otwarcie jest analizowane indywidualnie, także pod kątem rentowności.
[10:20] Poznaj Dzikie Pląsy
Marka Dzikie Pląsy działa na rynku od 2019 roku. Firma specjalizuje się w prowadzeniu sal zabaw dla dzieci, w których są m.in. organizowane przyjęcia urodzinowe, warsztaty edukacyjne, zajęcia tematyczne.
Franczyzodawca nie wymaga od przyszłych franczyzobiorców doświadczenia w prowadzeniu biznesu. Kluczowe jest jednak osobiste zaangażowanie w pierwszej fazie działalności oraz zamieszkanie w niewielkiej odległości od placówki franczyzowej, co pozwala na jej efektywne zarządzanie. Strategia rozwoju marki zakłada otwieranie placówek na obrzeżach aglomeracji, w miejscowościach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Dobrze, jeśli w okolicy są przedszkola, szkoły lub mieszkają rodziny z dziećmi.
Inwestycja w placówkę Dzikie Pląsy wiąże się z nakładem finansowym na poziomie 200 tys. zł. Kwota ta obejmuje m.in. remont lokalu oraz niezbędne wyposażenie. Dodatkowo franczyzobiorcy ponoszą opłatę wstępną w wysokości 19,5 tys. zł, która dla pierwszych partnerów może być obniżona o 30 proc. Firma pobiera stałą opłatę licencyjną w wysokości 4,5 proc. od przychodu, a opłata marketingowa wynosi 1,5 proc. od obrotu.
Obecnie marce szczególnie zależy na nawiązaniu współpracy z przedsiębiorcami z okolic Warszawy, Łodzi i Krakowa.
Więcej o franczyzie Dzikich Pląsów można dowiedzieć się na stoisku 2.04.
[10:05] Zapraszamy na Seminaria Własnego Biznesu
Jak zawsze na Seminariach Własnego Biznesu będzie można posłuchać rad ekspertów, którzy opowiedzą m.in. na czym polega franczyzowy model prowadzenia biznesu, jak rozważnie wybrać franczyzę, jak przeanalizować umowę franczyzową. Franczyzodawcy i franczyzobiorcy zdradzą jak od kuchni wygląda prowadzenie biznesu na licencji. Sprawdź plan Seminarium Własnego Biznesu.
10:15-11:15 Najważniejsze zasady współpracy we franczyzie
Michał Wiśniewski, doradca we franczyzie, prezes PROFIT system
11:15-12:15 Jak inwestować zarobione pieniądze w nieruchomości i szczęśliwe życie
Kuba Midel, przedsiębiorca, inwestor, rentier, twórca kanału Kuba Midel
12:15-12:45 Zdrowy biznes z Xtreme Brands. Czy warto inwestować w kluby fitness i od czego zależy sukces sal zabaw dla dzieci?
Łukasz Dojka, założyciel sieci Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS
12:45-13:15 Trendy w zarządzaniu firmą we franczyzie
dr Marta Ziółkowska z Kolegium Zarządzania i Finansów SGH i Paweł Tracz, prezes Polskiego Stowarzyszenia Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców
13:15-13:45 Poznaj franczyzę Intermarché i odmień swoje życie
Bartłomiej Tarłowski, manager ds. rozwoju franczyzy Intermarché i Bricomarché
13:45-14:30 Bar, restauracja, kawiarnia i pizzeria we franczyzie
Spotkanie z przedsiębiorcami prowadzącymi biznes w branży gastronomicznej
14:30-15:00 Jak zapełnić punkty franczyzowe klientami dzięki wizytówkom Google?
Maciej Wentland, business development director GrowAp
15:00-15:45 Agencja nieruchomości i placówki bankowe we franczyzie
Spotkanie z przedsiębiorcami prowadzącymi biznes w branży finansów i nieruchomości
[10:00] Jak dotrzeć na Targi Franczyza
Jesienne Targi Franczyza odbywają się w Pałacu Kultury i Nauki przy Placu Defilad 1 w Warszawie. Wchodzimy głównym wejściem od ulicy Marszałkowskiej. Wokół Pałacu Kultury i Nauki jest duży parking. Postój jest płatny. Bilety na Targi Franczyza można kupić przed wejściem na wydarzenie lub na stronie bilet.franczyza.pl
Przeczytaj więcej artykułów o Targach Franczyza 2024 w Pałacu Kultury i Nauki
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...