Relacja z trzeciego dnia jesiennych Targów Franczyza
[16:00] Do zobaczenia wiosną na kolejnych Targach Franczyza!
To już koniec naszych jesiennych Targów Franczyza. Dziękujemy za trzy dni ciekawych rozmów, inspirujących pomysłów i spotkań.
Kolejna okazja do poznania licencji na franczyzowe biznesy już wiosną. Widzimy się w marcu na wiosennych Targach Franczyza na PGE Narodowy!
[15:15] Licencja od Dr Ireny Eris
Dr Irena Eris posiada ponad 40-letnie doświadczenie w produkcji kosmetyków i blisko 30-letnie w systemie franczyzowym Kosmetycznych Instytutów. Franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie współpracy, w tym dostęp do szkoleń i materiałów marketingowych.
Dr Irena Eris oferuje współpracę na zasadach franczyzy, kierując swoją ofertę do osób, które cenią wysoką jakość usług oraz są gotowe zaangażować się w prowadzenie biznesu. Doświadczenie w zarządzaniu zespołem jest mile widziane, choć nie jest to wymóg konieczny. Marka jest również otwarta na współpracę z kosmetologami i dermatologami.
Placówki Dr Irena Eris otwierane są w miastach zamieszkałych przez ponad 60 tysięcy mieszkańców, obecnie franczyzodawca szuka przede wszystkim franczyzobiorców zainteresowanych prowadzeniem biznesu w: Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Gdańsku, Katowicach, Olsztynie i Warszawie. Decyzja o otwarciu placówki zależy od potencjału lokalnego rynku.
Inwestycja we franczyzę Dr Irena Eris wiąże się z opłatą za przystąpienie do sieci, wynoszącą 45 tys. zł. Bieżące koszty wiążą się z opłatą 250 zł za każde stanowisko, w tej opłacie mieści się już wsparcie marketingowe oraz dostęp do szkoleń. Koszty przystosowania lokalu są zależne od jego stanu wyjściowego oraz jego powierzchni.
Obecnie marka Dr Irena Eris posiada 25 placówek, z czego pięć to placówki własne, a pozostałe 20 działa na zasadzie franczyzy.
[14:40] Kolejny debiut na Targach Franczyza!
Bike Cafe od lat rozwija sieć rowerowych kawiarni. W ubiegłym roku na Targach Franczyza pokazał swój nowy koncept – mobilne lodziarnie Bike Cafe Ice Cream. A teraz zadebiutował z kolejnym formatem – połączonym na jednej rowerowej przyczepie kawiarnią i lodziarnią. - Mamy dwa biznesy w jednym, dzięki czemu poszerzamy ofertę i zwiększamy zyski – mówi Marcin Łojewski, właściciel Bike Cafe i Bike Cafe Ice Cream.
Kawiarnio-lodziarnia kosztuje 69,9 tys. zł netto. Ale oczywiście nadal można kupić oddzielnie także kawiarnię i lodziarnię. Wszystkie formaty są w pełni wyposażone, tak by franczyzobiorca mógł od razu wystartować z biznesem.
Rowerowe kawiarnie i lodziarnie stoją w różnych lokalizacjach, przeważnie w większych i średnich miastach. Chociaż franczyzodawca zapewnia, że lody świetnie sprawdzą się też w mniejszych miejscowościach.
Franczyzobiorcy biorą udział w szkoleniach, które obejmują aspekty techniczne związane z obsługą sprzętu, obsługą klienta, zarządzaniem zespołem, przygotowaniem kawy zgodnie ze standardami marki. Mają dostęp do systemu, który pozwala im monitorować kluczowe wskaźniki działalności, takie jak sprzedaż, koszty, marża itp. Franczyzodawca pomaga im w wyborze optymalnej lokalizacji dla punktu, w uzyskaniu wymaganych zezwoleń. Dostarcza gotowe narzędzia marketingowe, takie jak materiały reklamowe i profile w mediach społecznościowych, organizuje regularne akcje promocyjne, które mają pomóc zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć nowych klientów.
[14:00] Bądź mądrzejszy z Abakusem
Abakus Europe jest częścią międzynarodowej szkoły arytmetyki mentalnej Abakus Center z siedzibą w Londynie. W 2018 r. powstała niezależna firma Abakus Europe Polska. Początki jej działalności opierały się o franczyzobiorców i lekcje stacjonarne dla dzieci. Po wybuchu pandemii COVID-19 zajęcia przeniosły się do sieci. W między czasie marka rozwijała współpracę z placówkami edukacyjnymi. Obecnie w Polsce w zajęciach arytmetyki mentalnej uczestniczy blisko 3 tys. uczniów, zarówno online jak i stacjonarnie. Firma współpracuje z blisko 100 placówkami edukacyjnymi, 30 partnerami, a także 300 nauczycielami.
Abakus to jedna z pierwszych firm specjalizujących się w kursach arytmetyki mentalnej, która sprowadziła tę metodę do Europy. Połączyła autorski program nauczania arytmetyki mentalnej z ćwiczeniami Brain Fitness. A arytmetyka mentalna to nie tylko matematyka, ale także poprawa koncentracji, sprawniejsze zapamiętywanie przekazywanej wiedzy, łatwiejsza nauka języków obcych.
[13:20] Piękny biznes z Fast Line Studio
W Fast Line Studio klientki w 90 minut mają wypielęgnowane i wystylizowane paznokcie i dłoni i stóp, zrobioną fryzurę, łącznie z ufarbowanie włosów i wystylizowane brwi. Pomysł na ten biznes narodził się w 2019 roku, a jego podwaliną była chęć zaoszczędzenia klientkom czasu.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 85 tys. zł, a wkład franczyzobiorcy w inwestycję 220 tys. zł. Franczyzodawca zapewnia m.in. pomoc w znalezieniu najlepszej lokalizacji, wsparcie przy zatrudnianiu pracowników i profesjonalne szkolenia dla nich. Pomaga też w zakupie urządzeń, czyli przede wszystkim profesjonalnych foteli, które umożliwiają przeprowadzenie równolegle kilku rodzajów usług kosmetycznych.
[12:40] Kawa z automatu Touch
Touch Coffee Smart Bar to sieć autonomicznych maszyn vendingowych sprzedających kawę. Marka ma w Polsce już ponad 100 lokalizacji, a rozwija się także w Ukrainie, Czechach, Słowacji, Kanadzie, Anglii, Stanach Zjednoczonych. Cena automatu zależy od wybranego modelu. Format mini kosztuje 4,5 tys. euro, standard 6,3 tys. euro, premium 9,3 tys. euro. Modele różnią się m.in. wielkością, liczbą serwowanych napojów, wydajnością. Te kwoty obejmują też wsparcie, jakie zapewnia franczyzodawca, czyli m.in. pomoc w poszukiwaniu lokalizacji, szkolenie z obsługi maszyny, wsparcie prawne, księgowe marketingowe.
Maszyny można wstawić wszędzie tam, gdzie bywa dużo ludzi – na uczelnie, do biurowców, szpitali, galerii handlowych itd. Franczyzodawca zapewnia, że jest to praktycznie pasywny biznes, dziennie trzeba mu poświęcić 20-30 min. - na posprzątanie, uzupełnienie produktów kubków itp.
[12:10] Biznes z Mrówką
Grupa PSB zrzesza 407 małych i średnich rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 287 składach budowlanych, w 373 sklepach PSB Mrówka oraz w 78 PSB Profi.Sprzedaż całej sieci PSB za pierwsze siedem miesięcy 2024 roku odnotowała wzrost o 3 proc.
Grupa PSB skupia się na otwieraniu marketów w miejscowościach powiatowych i gminach, choć posiada również sklepy w dużych aglomeracjach. Wprowadza także na rynek nowy format – PSB Mrówka Express, czyli małe, kompaktowe sklepy, oferujące bazowy asortyment DIY (zrób to sam), powstające w mniejszych miejscowościach i na obrzeżach dużych miast.
Franczyzobiorca musi liczyć się z inwestycją w wysokości przynajmniej kilku milionów złotych. Najczęściej partner buduje sklep od podstaw, rzadziej adaptuje budynek pozyskany z rynku wtórnego. Koszty inwestycji przy markecie PSB Mini Mrówka czy PSB Mrówka Express są znacznie niższe. Dla każdej nowej lokalizacji przygotowywana jest indywidualna kalkulacja.
Centrala gwarantuje franczyzobiorcom szkolenia przygotowujące do prowadzenia sklepu, wsparcie marketingowe (telewizja, radio, internet, gazetki promocyjne, ulotki, katalogi, eventy marketingowe). Partnerzy uzyskują dostęp do systemu informatycznego dostosowanego do potrzeb marketu, który umożliwia sprawną działalność operacyjną i przeprowadzenie szeregu analiz niezbędnych do skutecznego zarządzania PSB Mrówką. Marka oferuje także analizę rynku i jego potencjału, biznesplan inwestycji, pomoc przy otwarciu sklepu, zakupie wyposażenia, konkurencyjne warunki handlowe u czołowych dostawców oraz szeroką ofertę asortymentową.
Przeciętna PSB Mrówka realizuje roczny obrót na poziomie ok. 11 mln zł.
[11:40] Gorąco Polecam Smaki z piekarni szuka franczyzobiorców
Gorąco Polecam Smaki z piekarni to sieć kawiarnio-piekarni, z szeroką ofertą pieczywa, kanapek, wrapów, pizzy, słodkich i słonych przekąsek, gotowych dań, kawy i innych napojów. Sieć sprzedaje swoje produkty w punktach stacjonarnych, w sklepie internetowym i na platformach delivery. Obecnie marka ma 111 lokali, z czego kilkanaście działa w modelu franczyzowym. Otwierają się w dużych miastach, bo to najlepsze rynki na rozwój tego konceptu.
Lokale można otwierać w różnych lokalizacjach – centrach biznesowych, dworcach, galeriach handlowych, osiedlach mieszkaniowych, przy uczęszczanych ulicach. Sprzedaż wspierana jest przez nowe technologie (oparte na big data) i kanały (sprzedaż on-line i z wykorzystaniem sklepu robotycznego). Ważną część przychodów generuje usługa cateringowa (w box’ach z wypiekami) – skierowana przede wszystkim do segmentu B2B.
Inwestycja zawiera się w widełkach 300-500 tys. zł netto, w zależności od lokalu. Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 10 tys. zł netto.
[11:00] Lody od Gelato Naturale
W 2020 roku koncept Gelato Naturale wystartował z pierwszym punktem własnym. Rok później zaczął budować sieć franczyzową, a teraz ma ponad mobilnych lodziarni – wszystkie franczyzowe. Mają format rowerów lub wózków. – Dzięki temu docieramy do każdego miejsca – zapewnia Mirosław Reszka, właściciel Gelato Naturale. – Na place zabaw, do środka parków, a nie na obrzeża. Organizujemy też naszym franczyzobiorcom udział w różnego rodzaju eventach.
To biznes głównie sezonowy. Rowery wyjeżdżają na ulice przeważnie z początkiem kwietnia i stoją do końca września. Ale jeśli pogoda pozwoli, sezon można wydłużyć. A po sezonie jest możliwość przeniesienia się np. do galerii handlowych.
Rowery i wózki pomieszczą 14 kuwet z lodami. Mają zamknięty obieg wody, autorski system zasilania, pozwalający pracować nawet do 16 godzin. Sprzedają nie tylko lody, lecz także lemoniadę, shake'i lodowe. – Chcemy zmodyfikować konstrukcję wózków i rowerów i przygotować je do sprzedaży również zapiekanek. Jednak wtedy będą już wymagały przyłączenia do prądu – zapowiada Mirosław Reszka.
Wśród franczyzobiorców Gelato Naturale są tacy, którzy zdecydowali się na prowadzenie więcej niż jednego punktu. Niektórzy mają po dwa, a są i tacy, którzy prowadzą 5-6 punktów.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych.
[10:30] McDonald's stawia na franczyzę
Kluczem do sukcesu marki McDonald's jest jej model biznesowy, oparty na franczyzie. W Polsce działa dziś ponad 560 restauracji, które prowadzone są przez niemal 100 franczyzobiorców. Strategia marki na lata 2024-2026 zakłada zwiększenie liczby otwieranych restauracji – i większość z nich otworzą właśnie franczyzobiorcy. Docelowo McDonald’s chce, aby struktura marki była w 95 proc. oparta na restauracjach licencyjnych.
Franczyzobiorcy zyskują możliwość prowadzenia restauracji pod szyldem znanej, globalnej marki, mają dostęp do sprawdzonych procedur operacyjnych, wieloletniego know-how, a także zaufanych dostawców. Idealny profil licencjobiorcy McDonald's to nowoczesny przedsiębiorca, który rozumie znaczenie doświadczenia, zadowolenia i lojalności zarówno gości, jak i pracowników. Ma kompetencje liderskie, chce i potrafi inwestować w rozwój i motywację zespołu oraz posiada kompetencje wykonawcze, a także strategiczne, umożliwiające rozwój własnej firmy.
Preferowane są osoby, które już prowadziły własny biznes lub pracowały w usługach czy dużych korporacjach i mają doświadczenie w zarządzaniu minimum kilkunastoosobowym zespołem. System McDonald’s oparty jest na ludziach – przede wszystkim pracownikach. Odpowiednio dobrany zespół pozwala organizacji franczyzowej dynamicznie się rozwijać, a licencjobiorcy skalować swoją działalność. McDonald’s oczekuje także od franczyzobiorców, że będą aktywnie zaangażowani w codzienną pracę restauracji. Osoby zainteresowane franczyzą McDonald’s przechodzą szkolenie praktyczne i teoretyczne, które trwa od dziewięciu do dwunastu miesięcy. Jego program zakłada poznanie wszystkich stanowisk w strukturze organizacyjnej restauracji, co pozwala poznać ten biznes „od kuchni”.
Umowa franczyzy podpisywana jest z reguły na 20 lat i wymaga inwestycji ok. 5,5 mln zł, z czego minimum 25 proc. wartości wyposażenia lokalu powinno pochodzić ze środków własnych. Reszta może być sfinansowana z kredytu.
Z franczyzą McDonald's można zapoznać się na stoisku nr 1.05,1.06.
[10:00] Jeszcze dziś czekamy na Was!
Rozpoczął się trzeci - ostatni - dzień tegorocznych jesiennych Targów Franczyza. Jeszcze tylko dziś 100 franczyzodawców czeka na osoby zainteresowane otwarciem własnego biznesu na licencji. Targi są czynne do godz. 16.
Bilet na Targi Franczyza można kupić na stronie bilet.franczyza.pl oraz w kasach przed wejściem na wydarzenie w cenie 30 zł.
Przeczytaj więcej artykułów o Targach Franczyza 2024 w Pałacu Kultury i Nauki
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...