Polska pizza wchodzi do Egiptu
New York Pizza Department to marka, która na polskim rynku funkcjonuje od 2009 roku. Rozwija franczyzową sieć pizzerii. Oprócz tego kilka lat temu franczyzodawca uruchomił też koncept ŻarWok, z kuchnią american chineese oraz kilka marek wirtualnych. Teraz swoje doświadczenia przenosi na rynek egipski, planuje tez ekspansję na inne kraje arabskie.
Wyzwania i przygotowania
Na wejście do Egiptu NYPD przygotowywało się ok. półtora roku. W tym czasie trwały negocjacje z masterfranczyzodawcą, reaserch, badanie rynku, dostosowywanie menu. Pierwszy na rynku egipskim lokal NYPD ma się otworzyć w pierwszym kwartale 2025 roku w Kairze. Dlaczego marka wybrała właśnie egipski rynek?
– Bo jest to rynek bardzo chłonny, jak polski 20 lat temu. Będziemy tutaj pierwszą polską siecią pizzerii – komentuje Tomasz Jench, franczyzodawca NYPD. – Kair jest ogromnym miastem (wdg Wikipedii mieszka tu ok. 20 mln mieszkańców – przyp red.). strefa dostaw dla lokalu obejmuje 1,2 mln osób, a dowozy realizuje ok. 60 restauracji. Tymczasem w Krakowie, przy 60 tys. osób w strefie dostaw w kanale delivery działa ok. 240 restauracji. Poza tym w Kairze ludzie nie gotują dużo w domach, ze względu na klimat. Wolą zjeść „na mieście”. Szczytowe godziny to 21-24, kiedy restauracje, pizzerie pękają w szwach.
Jak mówi franczyzodawca, największym wyzwaniem było dostosowanie menu do arabskiej kultury.
– Jak wiadomo to kraj muzułmański. A muzułmanie nie jedzą wieprzowiny, więc musieliśmy wyeliminować ją z receptur – wyjaśnia Tomasz Jench. – Testujemy więc np. bekon z indyka, wołowinę i inne wędliny.
Plany na najbliższe lata
Oprócz NYPD franczyzodawca wprowadza też na rynek egipski koncept ŻarWok oraz jedną ze swoich wirtualnych marek (Alabama mama). Pierwsza pizzeria w Kairze będzie lokalem testowym. W sumie w pięć lat ma powstać w Egipcie 50 lokali.
– Koszt inwestycji w nasze lokale nie jest wysoki, co było dla masterfranczyzodawcy dodatkowym atutem – zdradza Tomasz Jench. – Nasz partner to spółka zajmująca się zarządzaniem nieruchomościami, ma też masterfranczyzę z sektora convenience store. Będzie otwierać nasze lokale także w zupełnie nowym formacie.
Część produktów i sprzętów do lokali będzie prawdopodobnie eksportowana do Egiptu z Polski.
– Egipt ma podpisane porozumienie z Unią Europejską i może importować pewne produkty z UE bez podatków i ceł – wyjaśnia Tomasz Jench. – Jednak głównie będziemy chcieli bazować na produktach lokalnych.
Franczyzodawca myśli też o ekspansji w innych krajach arabskich, m.in. w Arabii Saudyjskiej czy Emiratach Arabskich.
Przy okazji pracy nad menu przed wejściem na rynek egipski, marka wprowadziła też zmiany w kartach swoich polskich lokali.
– Dostrzegliśmy, że jest taka potrzeba – mówi Tomasz Jench. – Np. oprócz standardowego menu, które obejmuje pizze w stylu amerykańskim, będzie teraz także menu special. Znajdą się w nim pizze typowo włoskie, inaczej przygotowywane, na innym cieście, bardziej premium, także jeśli chodzi o cenę. Nasze badania wykazały, że istnieje zapotrzebowanie na taki produkt. Więc nasi polscy franczyzobiorcy też zyskają.
WIZYTÓWKA NEW YORK PIZZA DEPARTMENT
Polska sieć pizzerii, wywodząca się z Krakowa. Ten sam franczyzodawca rozwija też markę ŻarWok oraz kilka gastronomicznych marek wirtualnych, tworząc grupę Yummy Concepts.
- w sumie ok. 70 lokali wszystkich marek
- kilka formatów do wyboru
- min. kwota inwestycji 35 tys. zł przy formacie mini
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Sign@l +16157848261 Achetez de la fausse monnaie en ligne Dollars/Euro/GBP/CAD
Signal
Sign@l +16157848261 Koupit kvalitní padělané peníze online Dolary/Euro/GBP/CAD
Signál
Sign@l +16157848261 Kupite kvalitetan krivotvoreni novac putem interneta dolara/eura/GBP/CAD
Signal
Sign@l +16157848261 Blini para cilësore në internet Dollarë/Euro/GBP/CAD
Sinjali
Sign@l +16157848261 Köp kvalitetsförfalskade pengar online Dollars/Euro/GBP/CAD
Signal
Sign@l +16157848261 Var kan man köpa falska eurosedlar
Signal
Sign@l +16157848261 Compre dinero falso de calidad en línea Dólares/Euros/GBP/CAD
Signal
Sign@l +16157848261 Dónde comprar billetes de euro falsos
Signal