Biznes sezonowy od 7 tys. zł
Sezon lodowy właśnie rusza. Dla wielu marek wystartował razem z początkiem kwietnia, m.in. dla Mniami Ice Cream.
– Sezon Mniami Ice Cream tradycyjnie startuje 1 kwietnia i trwa do końca września. To sześć miesięcy intensywnej sprzedaży w czasie największego ruchu turystycznego i miejskiego – mówi Aneta Sieczkowska, ekspert ds. franczyzy Mniami Ice Cream. – Z każdym rokiem zauważamy jednak, że sezon realnie się wydłuża – coraz częściej już w marcu zdarzają się słoneczne, ciepłe dni, a łagodna jesień pozwala prowadzić sprzedaż nawet w październiku.
Franczyzobiorcy Mniami Ice Cream mogą maksymalnie wykorzystać sezon także dzięki temu, że w ofercie marki są nie tylko lody, ale też np. kawa czy gofry, a więc produkty odpowiednie na chłodniejsze dni.
Jak wybrać lokalizację dla lodziarni
W ubiegłym sezonie pod szyldem Mniami Ice Cream funkcjonowało 68 punktów w całej Polsce.
– Na sezon 2025 planowaliśmy uruchomienie 45 nowych lokalizacji, jednak już teraz mamy ponad 50 podpisanych umów, a kolejne rozmowy trwają – informuje Aneta Sieczkowska. – Tak duże zainteresowanie świadczy o skuteczności naszego modelu franczyzowego i ogromnym potencjale mobilnej gastronomii.
Przyczepy Mniami Ice Cream działają i w dużych miastach, i w mniejszych miejscowościach. Kluczem do sukcesu jest lokalizacja – w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego, jak deptaki, osiedla mieszkaniowe, okolice szkół, parki, plaże czy galerie handlowe.
Franczyzobiorca nie musi sam szukać lokalizacji.
– Mamy doświadczony dział komercjalizacji, który specjalizuje się w doborze miejsc o wysokim natężeniu ruchu pod sprzedaż lodów i deserów – podkreśla Aneta Sieczkowska. – Dzięki temu oferujemy partnerom nie tylko przyczepę, ale i sprawdzone miejsce do prowadzenia biznesu.
Ile można zarobić na lodach?
Franczyzobiorca może kupić lub wynająć przyczepę. Minimalny wkład własny potrzebny na start to 7 tys. zł netto. Centrala przekazuje partnerowi w pełni wyposażoną przyczepę gastronomiczną, gotową do działania. W środku znajduje się kompletne wyposażenie do sprzedaży lodów, gofrów, napojów bubble tea i kawy.
Oprócz propozycji lokalizacji i gotowej do pracy przyczepy franczyzobiorcy dostają wsparcie opiekuna, stałą pomoc operacyjną, logistyczną i serwisową, wsparcie marketingowe. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł netto.
– Nasi franczyzobiorcy mogą osiągnąć nawet ponad 100 tys. zł zysku w trakcie jednego sezonu – zapewnia Aneta Sieczkowska. – Ostateczny wynik zależy od lokalizacji, zaangażowania oraz warunków pogodowych, ale dane z poprzednich lat pokazują, że jest to bardzo rentowny model biznesowy.
WIYTÓWKA MNIAMI ICE CREAM
Sieć mobilnych lodziarni.
- 68 punktów w sezonie 2024, planowane min. 50 nowych na sezon 2025
- minimalna kwota inwestycji 7 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 1 tys. zł netto

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Edu3Dkacja pokazuje dzieciom, jak korzystać z nowych technologii. Czy na prowadzeniu takich zajęć można zarobić?
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali