Rośnie liczba polis
Jakie produkty ubezpieczeniowe cieszą się największą popularnością wśród Polaków? Czy klienci przekonali się do innych ubezpieczeń niż tylko OC samochodowe?
Polacy wciąż najchętniej ubezpieczają majątek, czyli głównie samochody i mieszkania. Rocznie wydajemy na składki dotyczące wszystkich ubezpieczeń ponad 70 mld zł. Rynek rośnie co roku o kilka procent. Dodatkowo odnotowujemy systematyczny wzrost zainteresowania ubezpieczeniami życia oraz ubezpieczeniami zdrowotnymi. Jednak w porównaniu do statystycznego mieszkańca krajów zachodnich, wydajemy na ten cel o kilkaset euro mniej rocznie. Ta różnica z jednej strony przeraża, ale z drugiej pokazuje potencjał, jaki drzemie w tym sektorze. Kluczową sprawą jest edukacja. Z rozmów z klientami wynika, że nie uczymy się w szkole o sprawach związanych z ubezpieczeniem życia, zdrowia czy oszczędzaniem na emeryturę. Większość ludzi nie miała możliwości rozmowy z profesjonalnym doradcą, który zbadałby ich potrzeby ubezpieczeniowe. Wielu z nas uważa, że ubezpieczenie grupowe w pracy wystarczy. To dobry początek, ale czy zabezpiecza wszystko, co powinno? Dlatego obowiązek edukacyjny, informacyjny i analityczny leży po naszej stronie. Jesteśmy gotowi, by rozmawiać o tych tematach z klientami.
Jak wygląda Państwa oferta franczyzowa?
Standardowa franczyza często wiąże się z wieloma wymaganiami, takimi jak odpowiednia lokalizacja, rozmiar lokalu czy opłata początkowa. W ERGO Hestii podchodzimy do tematu bardziej elastycznie. Przygotowaliśmy kilka rozwiązań dopasowanych do oczekiwań i możliwości finansowych naszych partnerów. Kluczowe znaczenie mają jednak dotychczasowe doświadczenie kandydata oraz jego umiejętności. Kandydat musi posiadać minimum średnie wykształcenie oraz status osoby niekaranej. Pozostałe wymagania dotyczą tzw. umiejętności miękkich. Od naszych przyszłych partnerów oczekujemy „smykałki biznesowej”, łatwości w nawiązywaniu kontaktu i budowaniu trwałych relacji. Zapraszamy do współpracy osoby z doświadczeniem w świecie ubezpieczeń, ale nie tylko. Doświadczenie w sprzedaży, poparte odpowiednią motywacją, będzie równie mocnym atutem. Nie wykluczamy również osób rozpoczynających swoją zawodową karierę – wierzymy w talent. Otwartość, chęć nauki i działania są dla nas bardzo ważne. Wiemy, że realizacja sprawdzonego modelu biznesowego przyniesie nam wszystkim sukces.
Jakie są więc opcje współpracy z ERGO Hestią?
Przygotowaliśmy różne modele biznesowe. Warto od razu zaznaczyć, że współpraca z nami nie musi wiązać się z posiadaniem stacjonarnego biura. Ale zacznijmy od początku – agent ubezpieczeniowy odpowiedzialny jest za przeprowadzenie profesjonalnej analizy potrzeb klienta i sprzedaż dopasowanych ubezpieczeń majątkowych lub życiowych dla klientów indywidualnych i biznesowych. Nasi reprezentanci dostają od ERGO Hestii ogromną wiedzę na temat profesjonalnego doradztwa ubezpieczeniowego. W połączeniu z wieloma produktami zarówno dla klientów indywidualnych, jak i klientów biznesowych – daje to możliwości kompleksowego, dopasowanego zabezpieczenia interesów Polaków. W zależności od doświadczenia kandydata w sprzedaży oraz branży ubezpieczeniowej mamy przygotowane programy, które pozwolą rozwinąć skrzydła. Dla osób chcących prowadzić stacjonarne biuro sprzedaży także mamy gotowe rozwiązania, które dostępne są jednak po pewnym okresie współpracy.
Jakie wsparcie dostaje od was franczyzobiorca?
Wsparcie przede wszystkim rozpoczyna się od razu, już podczas procesu rekrutacji. Jesteśmy otwarci na wszystkie pytania kandydatów. Udzielamy wskazówek dotyczących założenia działalności gospodarczej, informujemy o możliwościach uzyskania dofinansowań czy pożyczek z funduszy europejskich, jeżeli takie szanse występują. Kładziemy olbrzymi nacisk na edukację i oferujemy bogaty system szkoleń produktowych oraz z kompetencji miękkich. Wyróżnia nas to na tle konkurencji.
Naszym wyróżnikiem są również zaangażowani ludzie, gotowi do pomocy na każdym etapie współpracy. Jesteśmy otwarci, zawsze słuchamy naszych partnerów i nie zamiatamy problemów pod dywan. ERGO Hestia inwestuje w nowoczesne technologie, ale zdajemy sobie sprawę, że nic nie zastąpi empatii i dobrych relacji z drugim człowiekiem. Na tym budujemy nasz biznes.
Jeśli chodzi o bazy klientów i leady, na początku oczekujemy od naszych partnerów, że będą pracować nad tym sami, oczywiście przy wykorzystaniu naszego know-how. Uczymy prospectingu (proces poszukiwania i nawiązywania kontaktu z potencjalnymi klientami – przyp. red.) i szukania szans sprzedażowych. Gdy agent wyróżnia się swoim zaangażowaniem, kreatywnością i skutecznością, otrzymuje od nas wsparcie również w tym zakresie.
Na czym zarabiają franczyzobiorcy?
Franczyzobiorcy zarabiają na wynagrodzeniu prowizyjnym za każdą sprzedaną polisę – zarówno za jej zawarcie, jak i kontynuację w kolejnych latach. Oferujemy naszym partnerom możliwość sprzedaży ubezpieczeń życiowych, majątkowych oraz zdrowotnych. Posiadamy różnorodne programy rozwojowe i motywacyjne, dostosowane zarówno do początkujących agentów, jak i tych z dużym doświadczeniem i możliwościami sprzedażowymi. Dla każdego jesteśmy w stanie zaproponować atrakcyjne rozwiązanie.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA ERGO HESTIA
Sieć agencji ubezpieczeniowych, obecna na rynku od 10 lat.
- ponad 300 placówek

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Patryk Lemański zwyciężył w konkursie Top Franczyzobiorca w kategorii „Młody zdolny”. Jego kariera w Alior Banku rzeczywiście rozwija się błyskawicznie.
Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
– Budujemy biznes oparty o kilka grup produktowych, z których każda generuje przychód dla franczyzobiorcy – mówi Daniel Gehrke z Alior Banku.
Na początku czerwca zaczął działać kolejny franczyzowy kantor kryptowalut pod szyldem Quark.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
– Karawaning jest bardzo drogim sportem. Jest to jedna, mogę powiedzieć, z najdroższych opcji super wakacji – mówi Adam Soczewka, właściciel wypożyczalni CamperyASONE.pl i organizator wypraw kamperowych.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
Early Stage rozwija ogólnopolską sieć szkół języka angielskiego w modelu franczyzowym. Własny biznes edukacyjny można tu rozpocząć już od 8 tys. zł – bez opłaty licencyjnej i bez konieczności posiadania lokalu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.