Żyłka przedsiębiorcy
Iwona Korneluk wychowywała się w rodzinie, która od zawsze miała gen przedsiębiorczości.
– Wszyscy zawsze mieli własne biznesy – opowiada Iwona Korneluk. – Tata powtarzał nam: miejcie coś swojego.
Najpierw otworzyła więc sklep komputerowy. Obok niego był franczyzowy sklep odzieżowy. Iwona Korneluk z podziwem patrzyła, ilu klientów tam bywa i jak dobrze działa ten biznes. Aż w końcu postanowiła zmienić branżę.
– Sklep komputerowy zostawiłam mężowi, a sama postanowiłam zająć się handlem odzieżą – wspomina. – Ale prawda była taka, że nie miałam o tym pojęcia.
Dlatego zdecydowała się rozejrzeć po franczyzach w tej branży.
– Napisałam maile do kilku firm, w tym do Moodo. Ale niestety nie dostałam odpowiedzi – śmieje się Iwona Korneluk.
Postanowiła pojeździć po różnych miastach i obejrzeć na żywo sklepy różnych marek. W jednej z galerii handlowych zobaczyła sklep Moodo.
– Tak mi się spodobał, że od razu zadzwoniłam do męża i poprosiłam, aby znalazł mi kontakt telefoniczny do centrali. To były czasy, gdy jeszcze nie miałam internetu w telefonie – uśmiecha się Iwona Korneluk. – Jak tylko dostałam ten numer, od razu z parkingu przed galerią zadzwoniłam do Moodo i dogadałam się, że otwieram z nimi sklep.
Pandemia... pomogła
15 lat temu Iwona Korneluk otworzyła sklep Moodo w niewielkiej galerii handlowej w Zamościu.
– Biznes szedł raz lepiej, raz gorzej – nie ukrywa franczyzobiorczyni. – A później przyszła pandemia i tak naprawdę... pomogła nam. Duża galeria, która wcześniej odciągała od nas klientów, została zamknięta. A nasze małe centrum handlowe mogło działać. I klienci do nas przychodzili. Mocno postawiliśmy na Facebooka, wrzucając posty i rolki o nowościach, promocjach. Cały czas dbamy o ten kanał kontaktu z klientami.
Początkowo Iwona Korneluk skupiła się tylko na pracy w sklepie. Później przez pięć lat pracowała równolegle w innej firmie, mając dwa źródła dochodu.
– Ale prawdą jest, że pańskie oko konia tuczy i choć mam bardzo dobre pracownice, to nic nie zastąpi obecności właściciela – podkreśla franczyzobiorczyni.
Skupia się więc teraz na swoim biznesie z Moodo, tym bardziej, że w tym roku w lutym otworzyła kolejny sklep, w innej części Zamościa.
– Prowadzenie sklepu to ciężka praca – nie ukrywa Iwona Korneluk. – Na 50 mkw. codziennie robimy po 10-15 tys. kroków. Trzeba przy tym rozmawiać z klientkami, złapać z nimi kontakt, słuchać ich potrzeb. A kobieta to niełatwy klient.
Sklep w mieście i miasteczku
Większość salonów Moodo jest zlokalizowana w miejscowościach od 15 do 70 tys. mieszkańców, choć sklepy marki można znaleźć także w większych miastach. Potrzebny jest lokal o optymalnej powierzchni 70-100 mkw. Koszt wyposażenia salonu to 800-1 tys. zł za 1 mkw.
– Chyba że będzie okazja zakupu tańszych mebli, a to się czasami zdarza i warto o to zapytać – dodaje Wojciech Kalejta, dyrektor zarządzający Moodo.
Koszty miesięczne związane z franczyzą to opłata za licencję 200 zł, konwoje gotówki 200 zł oraz koszty terminala płatniczego – 0,5 proc. od obrotu.
– Standardowo pobieramy też kaucję 15 tys. zł, ale obecnie nowi franczyzobiorcy są z niej zwolnieni – dodaje Wojciech Kalejta.
Jeśli chodzi o towar, to franczyzobiorcy otrzymują go w depozyt. Centrala przeznacza 2 tys. zł na tzw. marketing otwarciowy. Przez pierwsze trzy miesiące działalności sklep otrzymuje o pięć punktów procentowych wyższą od standardowej prowizję.
– Po uruchomieniu salonu franczyzobiorca cały czas może liczyć na naszą pomoc, m.in. poprzez stałe wsparcie kierowników regionalnych, wsparcie marketingowe i działu obsługi salonów stacjonarnych – mówi Wojciech Kalejta.
Obecnie sieć Moodo w Polsce liczy 192 salony, do końca czerwca marka planuje otworzyć kolejne siedem.
– Branża odzieżowa jest na pewno wdzięcznym biznesem dla osób zainteresowanych pracą z klientem, pracą w handlu oraz dla tych śledzących trendy mody damskiej – zachęca Wojciech Kalejta. – W Polsce branża coraz bardziej się konsoliduje, a na rynku pozostają tylko sprawdzeni gracze. Polecamy podejmowanie współpracy z doświadczonym firmami o ugruntowanej pozycji na rynku. A Moodo, ze swoimi 19 latami obecności na polskim rynku i prawie 200 sklepami, jest takim sprawdzonym biznesem franczyzowym, na którym można zarobić.
WIZYTÓWKA MOODO
Franczyzowa sieć sklepów odzieżowych z modą dla kobiet. Najchętniej rozwija się w małych i średnich miastach.
- 192 salony
- koszt wyposażenia salonu to 800-1 tys. zł za 1 mkw.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...