Northgate Logistics szybko jedzie do przodu

Jak to naprawdę wygląda / Franczyzobiorcy Northgate Logistics nie posiadają floty. Ich praca skupia się na sprzedaży usług spedycyjnych, natomiast resztę organizuje centrala. Franczyzodawca szuka firmy transportowej, odpowiedniej w zależności od zlecenia i dopasowanej do potrzeb klienta. Partner buduje portfel klienta, dopasowując ofertę pod oczekiwania klientów.
Wtorek
06.05.2025
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
 

Firma stawia jednak nie na liczbę biur partnerskich, ale na jakość współpracy franczyzowej. Dlatego Ewa Kozłowska, expansion manager Northgate Logistics, podkreśla, jak ważna jest przestrzeń na budowanie i utrzymywanie efektywnych relacji z franczyzobiorcami.

– Zależy nam na efektywności pracy z naszymi partnerami, dlatego kontakt z nimi jest dla nas ważny i na tym także chcemy koncentrować nasze działania – przyznaje Ewa Kozłowska. 

Wsparcie firmy

Firma wspiera franczyzobiorców od momentu podpisania umowy licencyjnej. Współpraca zaczyna się od gruntownego szkolenia, które wprowadza partnera do biznesu. Jest to szkolenie wstępne, natomiast w trakcie współpracy partner i jego pracownicy przechodzą szkolenia w centrali firmy w Pruszczu Gdańskim, oraz online. Franczyzodawca uczy się wszystkiego od podstaw.

– Zapewniamy pomoc przez cały okres trwania umowy franczyzowej, która trwa pięć lat z możliwością jej przedłużenia. Partnerzy korzystają ze wsparcia naszych koordynatorów i trenerów, którzy regularnie przyjeżdżają do placówek lub spotykają się online – zapewnia Ewa Kozłowska. To ważne szczególnie w pierwszym okresie działalności, gdy pojawiają się pierwsi klienci. 

Organizator systemu pomaga także w rekrutacji pracowników. Są niezbędni już od pierwszego dnia działania biura partnerskiego. Zgodnie z zasadami Northgate Logistics, franczyzobiorca nie powinien być jedynym spedytorem i sprzedawcą usług. Obsługa klienta i jakość tej obsługi to najwyższy priorytet. Partner ma za zadanie spełniać te wymogi, zatrudniając pracowników i ucząc ich sprzedaży według wymogów centrali.

Proste wymagania 

Na początku działalności wystarczy trzech pracowników w biurze, natomiast docelowo powinno być ich siedmiu. Zbudowanie zespołu jest jednym z największych wyzwań przedsiębiorców współpracujących z Northgate Logistics. W związku z tym biuro powinno być przyjaznym i dobrze skomunikowanym miejscem pracy.

– Chodzi nam o wygodę pracowników. Dla nas lokalizacja nie jest aż tak ważna, jak dla osób zatrudnionych w biurze. Sprzedaż usług i współpraca z klientem odbywa się raczej zdalnie – sugeruje Ewa Kozłowska. 

Dla franczyzodawcy podstawą jest wyposażenie biura w odpowiedni sprzęt IT – komputery, szybki internet i system informatyczny, podłączony do centrali, na którym opiera się cały biznes – sprzedaż usług oraz współpraca z klientami. Firma nie pobiera opłat franczyzowych. Jedyna opłata dotyczy kosztów licencji oprogramowania komputerowego, czyli centrum zarządzania działalnością. 

Franczyzodawca organizuje transport

Franczyzobiorcy nie posiadają floty. Ich praca skupia się na sprzedaży usług spedycyjnych, natomiast resztę organizuje centrala. Franczyzodawca szuka firmy transportowej, odpowiedniej w zależności od zlecenia i dopasowanej do potrzeb klienta. Partner buduje portfel klienta, dopasowując ofertę pod oczekiwania klientów. – Przewozimy różnego rodzaju towar. Od najmniej standardowego, jak transport helikoptera, broni, czy dzieł sztuki. do typowego jak produkty spożywcze, czy przemysłowe, po palety. Northgate Logistics to przede wszystkim obsługa klientów na rynku spotowym, co nie wymaga dużego nakładu finansowego dla naszych  partnerów – mówi Ewa Kozłowska.

Działalność w całej Polsce

Franczyzobiorcy Northgate Logistics mogą pozyskiwać klientów na terenie całej Polski i na rynkach międzynarodowych. Nie ma wyłączności terytorialnej. Model franczyzowy wyraźnie opisuje zasady współpracy z klientami. Organizator systemu posiada podręcznik operacyjny – kompendium wiedzy, na którym opiera się całe know-how firmy, które jest do dyspozycji partnerów i ich pracowników – zapewnia Ewa Kozłowska. 

 

WIZYTÓWKA NORTHGATE LOGISTICS

  • Niska kwota inwestycji – przede wszystkim franczyzobiorca musi posiadać własne biuro wyposażone w komputery i dobry internet;
  • Minimum trzech pracowników na początku działalności;
  • Umowa franczyzowa podpisywana jest na pięć lat.

 

 

 


Najważniejsze zadanie / Na początku działalności Northgate Logistics wystarczy trzech pracowników w biurze, natomiast docelowo powinno być ich siedmiu. Zbudowanie zespołu jest jednym z największych wyzwań przedsiębiorców współpracujących z marką.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020