Marketing przynosi efekty
Tik Tok, Instagram, Facebook, YouTube – marka Cafe Słodziak jest ostatnio bardzo aktywna w internecie i social mediach.
– Widzimy, że nasze działania w tych kanałach mają bardzo mocne przełożenie na wzrosty sprzedaży – podkreśla Kamil Woźniak, franczyzodawca Cafe Słodziak.
Marka stawia też na współpracę z rozpoznawalnymi postaciami show biznesu. Jeden z najnowszych produktów Cafe Słodziak, czyli dubajską czekoladę, promują m.in. Zenek Martyniuk (piosenkarz disco polo) i Paulina Soboń (influencerka, członkini grupy WAKSY).
– Każdy z nich dociera do nieco innej grupy odbiorców, a tym samym do innej grupy naszych docelowych klientów – wyjaśnia Kamil Woźniak.
Miliony wyświetleń
Jak podkreśla franczyzodawca Cafe Słodziak, intensywne działania marketingowe przynoszą wymierne efekty.
– Zazwyczaj to lato jest dla naszej sieci najlepszym okresem sprzedażowym. Tymczasem ostatnia zima przebiła ubiegłoroczne lato, ze względu na dużą sprzedaż czekolad – mówi Kamil Woźniak. – Staliśmy się bardzo popularni na TikToku. Wiele naszych filmów osiąga ponad milion organicznych wyświetleń. Mogę śmiało powiedzieć, że mamy obecnie chyba jeden z najlepszych marketingów w segmencie kawiarnio-lodziarni.
Widać to było też na otwarciu najnowszego punktu franczyzowego marki – mobilnej przyczepy w Środzie Wielkopolskiej.
– Dzięki kampanii w social mediach przyszło bardzo dużo ludzi. Na otwarcie czekało ponad 100 osób – relacjonuje franczyzodawca. – Nasz franczyzobiorca był zaskoczony i oczywiście zadowolony.
Jeśli ktoś chciałby otworzyć mobilny punkt Cafe Słodziak, to franczyzodawca ma w tej chwili jeszcze jedną przyczepę gastronomiczną, dostępną od ręki. Można ją kupić lub wynająć – w tym ostatnim przypadku czynsz najmu zaczyna się od 2,5 tys. zł miesięcznie.
– Dzięki tej opcji franczyzobiorca może przetestować nasz koncept, bez konieczności wykładania dużych pieniędzy na starcie czy wiązania się długoterminowym leasingiem – podkreśla Kamil Woźniak.
Jest też opcja otarcia stacjonarnego lokalu Cafe Słodziak i właśnie w tym formacie działa większość punktów. Prawdopodobnie niedługo ruszy kolejny – w Łodzi.
Stałe wsparcie, sprzedażowe nowości
Franczyzodawca Cafe Słodziak może pomóc już na etapie poszukiwania lokalizacji, jeśli franczyzobiorca tego potrzebuje. Zapewnia szkolenia, których długość zależy od wybranego formatu. Dla przyczepy gastronomicznej to 3-5 dni, dla lokalu stacjonarnego ok. 2 tygodnie. Franczyzobiorcy mają dedykowanego opiekuna, który pomaga im przejść przez wszystkie procedury związane z otwarciem, przygotować dokumentację do Sanepidu, jest z nimi przed otwarciem punktu i w czasie otwarcia, a potem odwiedza ich regularnie i na bieżąco wspiera zdalnie. Otrzymują księgę z procedurami, wszystkie receptury, dedykowanych dostawców, dostają też ekspres i młynki do kawy, zamrażarkę do lodów, szyld. Franczyzodawca dba też o regularne poszerzanie oferty.
– Będziemy niedługo wprowadzać serię czekolad z naszej własnej manufaktury, dubajskich i tradycyjnych. Przygotowujemy także czekolady bez cukru, odpowiednie dla sportowców czy osób borykających się z cukrzycą – zapowiada Kamil Woźniak. – Będzie je przygotowywał nasz cukiernik i będziemy je dostarczać do wszystkich lokali franczyzowych.
Cafe Słodziak uruchomił też własny sklep internetowy.
WIZYTÓWKA CAFE SŁODZIAK
Franczyzowa sieć kawiarni. W menu znajdują się m.in. lody, desery, ciasta, kawa i inne napoje, bubble tea, gofry.
Przyczepa gastronomiczna:
- zakup – od 107 tys. zł netto
- wynajem – 2,5 tys. zł netto miesięcznie
- opłata wstępna – 2 tys. zł
Lokal stacjonarny:
- opłata wstępna – od 5 tys. zł
- kwota inwestycji – od 75 tys. zł netto
Opłaty franczyzowe:
- przyczepa – 500 zł plus 1 proc. od obrotu miesięcznie
- lokal stacjonarny – 800 zł plus 2,5 proc. od obrotu miesięcznie

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Praktyczne warsztaty, konkretna wiedza ekspertów oraz sprawdzone modele biznesowe – to wszystko czeka na uczestników Targów Franczyza 2025.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
29-30 maja w Warszawie odbędzie się XI Konferencja BEST FRANCHISE. Eksperci ocenią wpływ zmian geopolitycznych, gospodarki i technologii na przyszłość biznesu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Z każdym rokiem rośnie liczba pasjonatów podróży na czterech kółkach, a wraz z nimi zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi serwisowe. Czy prowadzenie serwisu kamperów to strzał w biznesową dziesiątkę?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali