Wendy’s wchodzi do Polski. Trwa wyścig o masterfranczyzę

Franczyza z pełnym serwisem / Wendy’s stawia na model masterfranczyzy z wyłącznością na kraj, oferując pełne wsparcie operacyjne i marketingowe, w tym szkolenia, lokalną infrastrukturę, łańcuch dostaw i wsparcie agencji kreatywnych.
Poniedziałek
19.05.2025
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
 

Wendy’s, trzeci największy gracz w segmencie burgerów w USA, konsekwentnie realizuje strategię międzynarodowego wzrostu. Do 2028 roku firma chce uruchomić 2000 nowych lokali poza granicami USA – 70 proc. wszystkich nowych otwarć. W ostatnim roku Wendy’s podpisała umowy franczyzowe w Irlandii, Rumunii i Szkocji, gdzie w najbliższych latach powstanie ponad 150 lokali. Teraz przyszedł czas na Polskę.

Polska gotowa na Wendy’s

Z danych przytaczanych przez firmę wynika, że segment burgerów odpowiada już za ponad 40 proc. wartości sprzedaży QSR (Quick Service Restaurants) w Polsce, a w najbliższych pięciu latach jego wartość ma wzrosnąć o ponad 100 proc. Co więcej, choć Wendy’s nie ma jeszcze restauracji w kraju, rozpoznawalność marki sięga 50 proc., a 74 proc. Polaków deklaruje chęć odwiedzenia lokalu po otwarciu. To wynik, który może przyciągnąć inwestorów z doświadczeniem operacyjnym w gastronomii lub sieciach handlowych.

Wendy’s stawia na model masterfranczyzy z wyłącznością na kraj, oferując pełne wsparcie operacyjne i marketingowe, w tym szkolenia, lokalną infrastrukturę, łańcuch dostaw i wsparcie agencji kreatywnych. 

Nowe restauracje mają być budowane w standardzie Global Next Gen, obejmującym cyfrowe rozwiązania zwiększające efektywność operacyjną i komfort klienta – w tym automatyzację zamówień, integrację dostaw i nowoczesny design lokali.

Silne fundamenty i apetyt na więcej

W ciągu ostatnich trzech lat Wendy’s otworzyła niemal 300 nowych restauracji, zwiększając swoją obecność do ponad 1300 lokali na 33 rynkach zagranicznych. W skali globalnej firma zarządza siecią ponad 7000 restauracji i generuje roczne przychody sięgające 2 mld dolarów.

– Nasz sprawdzony model wejścia na nowe rynki przynosi rezultaty. Rozwój międzynarodowy opiera się na regionalnych franczyzach wielokrotnych lub umowach master franczyzy z wyłącznością na cały kraj. Oferujemy elastyczne formaty dostosowane do rynku w danym kraju. Jesteśmy w stanie coraz szybciej wprowadzać Wendy’s na nowe rynki i pilnujemy jednostkowych rentowności biznesu. Dzięki precyzyjnym planom rozwoju ustalanych z każdym partnerem zagranicznym i silnemu wsparciu ze strony Wendy’s nasza franczyza zapewnia wzrost i buduje długoterminową wartość biznesów partnerów franczyzowych. Nie tylko wchodzimy na rynek i otwieramy restauracje, ale budujemy zrównoważone, długoterminowe biznesy w każdym kraju, w którym działamy – stwierdził E.J. Wunsch, prezes Wendy’s International.

Wejście Wendy’s do Polski to nie tylko nowe miejsca pracy i rozszerzenie oferty gastronomicznej – to przede wszystkim biznesowa szansa dla przedsiębiorców gotowych na rozwój w ramach znanej międzynarodowej marki.

– Dzięki silnym fundamentom, zaangażowaniu franczyzobiorców i skalowalnej infrastrukturze Wendy’s nigdy nie było lepiej przygotowane do przyspieszenia ekspansji w Europie. Priorytetem jest teraz nawiązanie partnerstwa z franczyzobiorcami, którzy są w pełni zaangażowani i gotowi rozwijać się razem z nami – powiedział Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy’s Europe.

W Polsce Wendy's współpracuje z firmą PROFIT system, która odpowiada za rekrutację franczyzobiorców.

 

WIZYTÓWKA MARKI WENDY’S

Wendy’s to jedna z największych sieci restauracji szybkiej obsługi na świecie, znana z kwadratowych burgerów ze świeżej, niemrożonej wołowiny i kultowego deseru Frosty®. Marka rozwija się globalnie w modelu masterfranczyzy, oferując inwestorom wyłączność terytorialną oraz kompleksowe wsparcie operacyjne i marketingowe.

Dostępne formaty restauracji:

  • Wendy’s wolnostojąca z drive-thru
  • Wendy’s lokal miejski (inline)
  • Wendy’s lokal w centrach handlowych i food courtach
  • Wendy’s lokal dostosowany do potrzeb lokalnego rynku (np. mniejsze formaty miejskie)

Co oferuje Wendy’s?

  • Wyłączność terytorialna na Polskę (model masterfranczyzy)
  • Rozpoznawalna, globalna marka z ugruntowaną pozycją
  • Kompleksowe wsparcie operacyjne i szkoleniowe
  • Nowoczesny koncept restauracyjny Global Next Gen
  • Dostęp do łańcucha dostaw i lokalnych partnerstw logistycznych
  • Sprawdzony model biznesowy z wysoką rentownością jednostkową
  • Lokalne i centralne wsparcie marketingowe
  • Integracja rozwiązań cyfrowych (automatyzacja zamówień, delivery, self-service)

Liczba restauracji:

  • Na świecie: ponad 7 000
  • Poza USA: ponad 1 300 (na 33 rynkach)
  • W Polsce: trwa rekrutacja masterfranczyzobiorcy

Dla kogo franczyza Wendy’s?

Oferta skierowana jest do doświadczonych inwestorów oraz operatorów sieci gastronomicznych lub handlowych, którzy dysponują kapitałem i zasobami do zbudowania i zarządzania ogólnokrajową siecią restauracji w Polsce.


Kwadratowe burgery, kultowe smaki / Wendy’s słynie z kwadratowych burgerów ze świeżej wołowiny. W menu są też chrupiące kanapki z kurczakiem, frytki, sałatki, śniadania oraz kultowy deser Frosty®

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022