PapaGyros – franczyza z greckim klimatem
Cztery lata temu na stacji paliw w Chwaszczynie stanął food truck PapaGryros, z greckim street foodem w menu – m.in. souvlaki, gyros pita, halloumi.
– Stacja paliw była moja (i jest), ale food truck otworzyli moja mama i ojczym, który jest Grekiem – opowiada Grzegorz Fobka, franczyzodawca PapaGyros, który szybko zaangażował się w ten rodzinny biznes.
Food truck przyjął się znakomicie. Dwa lata później powstał stacjonarny lokal PapaGyros na gdańskiej Zaspie, pózniej lokal w food courcie galerii handlowej w Gdańsku Osowej. Dziś marka ma już w sumie sześć punktów – cztery stacjonarne i dwa food trucki. Z czasem poszerzało się tez menu.
– Włączyliśmy do oferty m.in. owoce morza, a lokale w food courtach mają też sweet cornery, w których można kupić m.in. greckie ciasta, kawy na zimno, bubble tea – dodaje Grzegorz Fobka.
Wierni oryginałom
Jak podkreśla franczyzodawca PapaGyros, sukces marki opiera się w dużej mierze na wierności greckim oryginałom.
– Nasz szef kuchni jest Grekiem. Sprowadzamy z Grecji mięso, pity, sery halloumi, feta, oliwki – wylicza Grzegorz Fobka. – Sami robimy sos tzatziki i mamy jego własną recepturę. Niektórzy klienci twierdzą, że u nas potrawy smakują lepiej niż w Grecji. Zależy nam, aby utrzymać tę samą jakość także w lokalach franczyzowych.
Startujący właśnie z franczyzą PapaGyros na początek szuka franczyzobiorców w – mówiąc ogólnie – północnej części Polski, a konkretnie województwach: pomorskim, zachodniopomorskim, kujawskopomorskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim, lubuskim, wielkopolskim, łódzkim, mazowieckim.
– Ale docelowo zamierzamy rozwijać się w całej Polsce – zaznacza Grzegorz Fobka.
We franczyzie marka chce rozwijać wszystkie formaty – czyli food trucki, lokale w galeriach handlowych i lokalizacjach przyulicznych.
– Co do zasady to franczyzobiorca, który najlepiej zna przecież lokalny rynek, powinien zaproponować lokalizację. Ale np. w Trójmieście mamy informacje o kilku wolnych lokalizacjach w centrach handlowych – mówi Grzegorz Fobka.
Ile na inwestycję?
Food truck PapaGyros kosztuje ok. 120 tys. zł netto, do tego należy doliczyć ok. 30 tys. zł netto na sprzęt. Wysokość inwestycji w lokal zależy od jego powierzchni. Franczyzodawca rekomenduje, aby było to ok. 40 mkw.
– Sądzę, że przygotowanie lokalu zamknie się w kwocie 100 tys. zł – przewiduje Grzegorz Fobka. – Nasz projektant, za dodatkową opłatą, przygotuje projekt lokalu. Natomiast wysokość inwestycji w lokal w food courcie zależy głównie od tego, czy mówimy o nowej galerii handlowej (wtedy koszty są bardzo wysokie), czy też o lokalu po gastronomii, w którym inwestycja będzie niższa.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł. Franczyzodawca gwarantuje szkolenia, przekazuje cały know how prowadzenia biznesu, dokumentacją (m.in. HACCP), receptury i sposób przygotowania potrwa, pakiet startowy materiałów promocyjnych.
– Przygotowujemy kampanię marketingową na otwarcie każdego punktu, specjalne promocje dla klientów – dodaje Grzegorz Fobka. – Ruch na otwarciu i po nim jest naprawdę duży. Później, jak to zwykle bywa, trochę spada, więc trzeba systematycznie budować bazę klientów. Wszystkie nasze punkty od początku były rentowne. Polacy znają i lubią grecką kuchnię, Grecja to w końcu jeden z najpopularniejszych kierunków wyjazdów wakacyjnych.
WIZYTÓWKA PAPAGYROS
PapaGyros Greek Street Food to firma oferująca autentyczne greckie jedzenie w formacie street food. Specjalizuje się w serwowaniu klasycznych potraw kuchni greckiej, przygotowywanych zgodnie z tradycyjnymi recepturami. Koncept działa w kilku formatach: food truck, lokal stacjonarny, lokal w food courcie.
- 6 jednostek własnych
- jednorazowa opłata wstępna 10 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 1 tys. zł plus 5 proc. od obrotu

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, z iloma aspektami pozagastronomicznymi trzeba się zmierzyć, prowadząc działalność w tej branży – mówi Tomasz Rawa z Berlin Döner Kebap.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
Cafe Słodziak mocno stawia na social media. Marka otworzyła też nowy punkt franczyzowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali