Partner, który przewiezie wszystko

Rafał Jaźwiński, franczyzobiorca Northgate Logistics / "Biznes jest tak ułożony, że nie muszę otwierać kolejnych biur, żeby zwiększyć liczbę klientów. Wystarczy jedno biuro, by prowadzić szeroką działalność oraz realizować zlecenia polskie i zagraniczne".
Wtorek
24.06.2025
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
 

Jak podkreśla przedsiębiorca, nieograniczony zasięg działalności to jedna z istotnych zalet współpracy franczyzowej z Northgate Logistics. – Biznes jest tak ułożony, że nie muszę otwierać kolejnych biur, żeby zwiększyć liczbę klientów. Wystarczy jedno biuro, by prowadzić szeroką działalność oraz realizować zlecenia polskie i zagraniczne – mówi Rafał Jaźwiński.  

Northgate Logistics oferuje szeroki wachlarz usług, który uwzględnia każdy rodzaj transportu: drogowy, morski, kolejowy czy intermodalny.

– Nasi partnerzy nie muszą inwestować we flotę ciężarówek. Ich rolą nie będzie bowiem samodzielne świadczenie usług spedycyjnych, ale ich organizacja za pomocą wyselekcjonowanych i sprawdzonych podwykonawców. Głównym wydatkiem i zadaniem franczyzobiorcy, uruchamiając biznes, jest wyposażenie biura i zatrudnienie pracowników – wyjaśnia Ewa Kozłowska, expansion manager w Northgate Logistics. Organizator systemu nie pobiera opłat franczyzowych. Opłaty dotyczą kosztów licencji systemów niezbędnych do zarządzania działalnością. 

Franczyzobiorca skupia się na sprzedaży usług i budowaniu portfela klientów oraz obsłudze zleceń w oparciu o zewnętrznych przewoźników. Jak podkreśla Ewa Kozłowska, w tym biznesie najlepiej sprawdzają się osoby komunikatywne, wielozadaniowe, które wiążą swoją przyszłość z logistyką i które mają predyspozycje do pracy w sprzedaży oraz umiejętności zarządzania zespołem. Organizator systemu dzieli się wygenerowanymi zyskami w proporcjach 60 do 40 proc. na korzyść franczyzobiorcy. 

Otwarcie placówki franczyzowej pod marką Northgate Logistics i zatrudnienie trzech pracowników w biurze przez pierwszy rok działalności pozwoli na generowanie wyników zgodnie z modelem biznesowym, natomiast docelowo powinno być ich siedmiu. Organizator systemu zapewnia wsparcie w postaci intensywnych szkoleń dla partnera oraz jego pracowników, przygotowując ich do pracy w obszarze spedycji spotowej.

Biznes się rozwija

Partner z Białegostoku – Rafał Jaźwiński – do końca roku planuje jednak jeszcze powiększyć zespół z siedmiu do dziewięciu osób. Wynika to z rosnącej liczby zleceń.

– Mam niemal ten sam zespół od początku działalności. Nie doświadczyłem rotacji osób, jak to bywa gdzie indziej. W ciągu trzech lat wymieniłem jedynie dwie osoby. Być może dlatego, że centrala szkoli w zakresie rekrutacji personelu. Prawdopodobnie dzięki szkoleniom nabrałem umiejętności dobierania odpowiednich ludzi – zastanawia się franczyzobiorca.

Z satysfakcją przyznaje, że ma coraz więcej zleceń, w związku z czym potrzebuje więcej rąk do pracy. Od początku działalności, czyli w ciągu trzech lat, pozyskał ponad 100 klientów, a zlecenia realizuje nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Rafał Jaźwiński współpracuje przede wszystkim z firmami na zasadzie stałych zleceń. Jak twierdzi, zdarzają się pojedyncze projekty, ale najważniejsze są te B2B, których jest najwięcej i gwarantują stały dochód.

– Pamiętam, jak zaczynałem biznes od tzw. zimnych telefonów. Usiadłem za biurkiem w swoim nowym biurze i wraz z moimi trzema pracownikami zacząłem dzwonić do potencjalnych klientów. Nie było łatwo, ale z czasem moja baza kontaktów zaczęła się powiększać – wspomina Rafał Jaźwiński. 

Franczyzobiorcy pozyskują klientów samodzielnie, ale też mogą korzystać z bazy ponad 600 tys. zarejestrowanych firm w centralnej bazie Northgate Logistics. Model franczyzowy wyraźnie opisuje zasady współpracy z kontrahentami, by nie tworzyć wewnętrznej konkurencji między franczyzobiorcami. 

Szkolenie na start i stałe wsparcie

Organizator systemu wspiera franczyzobiorców od momentu podpisania umowy licencyjnej. Współpraca zaczyna się od gruntownego szkolenia, które wprowadza partnera do biznesu. Jest to szkolenie wstępne, natomiast w trakcie współpracy partner i jego pracownicy przechodzą szkolenia w centrali Pruszczu Gdańskim oraz online. Pierwsze szkolenie trwa miesiąc – dwa tygodnie w centrali firmy i obejmuje wiedzę teoretyczną z zakresu zarządzania firmą, natomiast druga część szkolenia polega na nabywaniu umiejętności praktycznych w jednym z punktów Northgate Logistics. Franczyzobiorca uczestniczy wówczas w życiu placówki, pozyskuje i obsługuje klientów, czy rekrutuje pracowników. 

Franczyzodawca nie wymaga od franczyzobiorcy wykształcenia biznesowego, ani związanego z branżą. – Zapewniamy pomoc przez cały okres trwania umowy franczyzowej, która trwa pięć lat z możliwością jej przedłużenia. Partnerzy korzystają ze wsparcia naszych koordynatorów i trenerów, którzy regularnie przyjeżdżają do placówek lub spotykają się online – zapewnia Ewa Kozłowska. To ważne szczególnie w pierwszym okresie działalności, gdy pojawiają się pierwsi klienci. Franczyzobiorcy biorą także udział w różnego rodzaju konferencjach branżowych, podczas których pozyskują nowych klientów i poszerzają wiedzę. Ponadto przez cały okres działalności otrzymują wsparcie opiekunów, którzy natychmiast reagują na ich potrzeby.


Franczyza dla komunikatywnych / Jako franczyzobiorcy Northgate Logistics najlepiej sprawdzają się osoby komunikatywne, wielozadaniowe, które wiążą swoją przyszłość z logistyką i które mają predyspozycje do pracy w sprzedaży oraz umiejętności zarządzania zespołem.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020