Różne formaty / Lodziarnię Beza Krówka można otworzyć w formie stacjonarnego lokalu, przyczepy gastronomicznej, food trucka, wyspy lodowej lub punktu w galeriach handlowych.
Wtorek
01.07.2025
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
 

Sieć lodziarni Beza Krówka w tym roku otworzyła kilkanaście nowych punktów.

– Co roku przybywa nam lodziarni. Planowany rozwój zakłada możliwość otwarcia jeszcze ponad 100 placówek, ale nie idziemy na ilość, tylko na jakość  – zapewnia Adam Pawela, dyrektor operacyjny sieci franczyzowej Beza Krówka.

Mnóstwo opcji do wyboru

Aktualnie sieć Beza Krówka liczy 119 placówek, z czego 11 to lokale własnościowe, a pozostałe działają w modelu franczyzowym. Lodziarnię Beza Krówka można otworzyć w formie stacjonarnego lokalu, przyczepy gastronomicznej, food trucka, wyspy lodowej lub punktu w galeriach handlowych. Najlepsze lokalizacje to duże, gęsto zamieszkałe osiedla, punkty w pobliżu kościoła, szkoły, przedszkola, żłobka, obiektu sportowego lub innego uczęszczanego miejsca.

– Nasz koncept jest jednak na tyle elastyczny, że sprawdza się w każdej lokalizacji i każdym formacie. Dotyczy to zarówno lodziarni całorocznych, sezonowych jak i przyczep lodowych, czy wózków eventowych. Dzięki dobremu produktowi i naszemu know-how potrafimy osiągnąć sukces w różnych warunkach. Większość placówek radzi sobie bardzo dobrze – zapewnia Adam Pawela.

Dodaje, że najchętniej wybieranym formatem przez partnerów franczyzowych są lodziarnie stacjonarne z tzw. wydawką przez okno.

– Coraz większą popularność zyskują lokale z miejscem do odpoczynku – szczególnie te z ogródkami, które tworzą przyjemną przestrzeń do relaksu – mówi Adam Pawela.

Koszt inwestycji to mniej więcej 30 tys. zł. To jednak zależy od wybranej formy. Ponadto franczyzodawca elastycznie podchodzi do współpracy.

 – Nie pobieramy żadnych ukrytych opłat. Potrafimy elastycznie i indywidualnie dostosować się do lokalizacji, konceptu i pomysłu klienta. Koszty przystąpienia do sieci zależą od wybranego modelu współpracy. Przykładowo: wynajem przyczepy lodowej to inwestycja rzędu kilku tysięcy złotych. Będą one proporcjonalnie większe przy lodziarni stacjonarnej – sezonowej lub całorocznej – jednak zawsze pomagamy je optymalizować – zapewnia Adam Pawela.

Jego zdaniem przewagą firmy jest elastyczność konceptu, wysoka jakość lodów i dodatkowy asortyment w postaci tortów lodowych, lemoniady i shake’ów.

Byle nie stać w miejscu

Franczyzobiorcy marki Beza Krówska mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie. Dostaną pomoc w doborze lokalizacji, podręcznik franczyzowy z wytycznymi w zakresie brandingu, gotowe standardy organizacji pracy lodziarni, wsparcie w rekrutacji personelu, pomoc w planowaniu zatowarowania w bieżącej działalności (z uwzględnieniem sezonowości), osobistą pomoc i szkolenie w dniu otwarcia lodziarni, wizyty koordynatora, pomoc w analizie sprzedaży i doradztwo w zakresie optymalizacji biznesu i marketingu, wsparcie lokalnych działaniach marketingowych. Lody są dostarczane z centrali firmy nawet kilka razy w tygodniu, do każdej lodziarni. Franczyzobiorcy nie płacą za dostawę. Zamówienia składane są przez e-sklep.

Beza Krówka zapewnia, że lodziarnia zazwyczaj staje się rentowna już od pierwszego miesiąca działalności, a zwrot z inwestycji następuje w większości przypadków już po pierwszym sezonie.

– Większość naszych partnerów decyduje się w kolejnych latach na otwarcie kolejnych lodziarni – mówi Adam Pawela.

Dodaje, że w Polsce wciąż jest sporo miejsca na nowe punkty. Firma nie stoi też w miejscy jeśli chodzi o ofertę i logistykę.

– Stale rozwijamy wszystkie obszary działalności: wytwórnię, logistykę i koncept franczyzowy. Pracujemy nad nowymi produktami. Torty lodowe, lody dla psów, shake'i lodowe, kawa, lemoniada czy lody konfekcjonowane to przykłady, które okazały się strzałem w dziesiątkę. Ich sprzedaż dynamicznie rośnie – mówi Adam Pawela.

WIZYTÓWKA BEZA KRÓWKA

Sieć lodziarni.

  • 119 punktów, w tym 11 własnych
  • inwestycja od  30 tys. zł

Adam Pawela, dyrektor operacyjny sieci franczyzowej Beza Krówka / "Zakładamy otwarcie jeszcze 100 punktów, ale nie idziemy na ilość, tylko na jakość".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022