Nie zdzierają z partnerów
Przedstawiciele sieci dają swoim partnerom możliwość wymiany
zatowarowania przez pierwsze trzy miesiące od otwarcia sklepu. Pozwala to
biorcom licencji na dopasowanie swojej oferty do oczekiwań klientów.
Założyciele sieci Okazja posiadają kilkuletnie doświadczenie
w branży, gdyż pierwszy sklep tzw. wyprzedażowy otworzyli osiem lat temu w
Olsztynie. Asortyment tego sklepu stanowiła głównie odzież pochodząca z
końcówek kolekcji i z likwidujących się sklepów. W 2003 roku właściciele
sklepu postanowili poszerzyć swoją ofertę, uzupełniając asortyment o
kosmetyki oraz galanterię skórzaną. Wówczas powstał pierwszy sklep o nazwie
Okazja.
Najpierw sklepy Okazji były lokalizowane w mało prestiżowych
miejscach handlowych. Aktualnie sklep sieci mieści się nawet przy jednej
z najbardziej prestiżowych ulic w Warszawie.
- Coraz więcej osób wie, że w naszym sklepie może kupić nowe, modne ubrania
po okazyjnej cenie. Posiadamy końcówki kolekcji wielu polskich producentów,
a także ubrania importowane m.in. takich firm jak Levi`s czy Gap - mówi
Mirosław Kamiński, właściciel sieci Okazja.

Nie zdzieramy z partnerów
Sklepy Okazja powstają w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Lokale
najczęściej mają powierzchnię 25-160 m2. Przedstawiciele sieci szacują, że
kwota potrzebna na pierwsze zatowarowanie sklepu wynosi 15 tys. zł.
Minimalna kwota inwestycji wynosi 20 tys. zł. Sieć nie pobiera opłaty
wstępnej, ani żadnych opłat bieżących.
- I tak zarabiamy na sprzedaży ubrań. To nam wystarczy - mówi Mirosław
Kamiński.
Firma pozostawia partnerowi dowolność w sprawie urządzenia lokalu
i sposobu jego prowadzenia. Jedyny warunek, który musi spełnić to
zaopatrywać swój sklep wyłącznie w hurtowni Okazja. W zamian sieć zapewnia
partnerowi wyłączność na dany teren oraz możliwość zwrotu towaru w ciągu
pierwszych trzech miesięcy działania sklepu.
- To bardzo ważne. Kilka pierwszych miesięcy pokazuje jaki klient
przychodzi do sklepu. Sieć daje możliwość wymiany towaru, gdy okaże się, że
pierwsze zatowarowanie było błędne - mówi Zbysław Szydłowski, partner sieci
Okazja.
- Często biorcy licencji kupują ubrania do sklepu takie, jakie im się
podobają. A na własnym guście nie zawsze można polegać - mówi Mirosław
Kamiński.
- Mieliśmy biorczynię, która zatowarowała sklep młodzieżowymi ubraniami, a
okazało się, że w okolicy jej sklepu mieszkają głównie starsze osoby.
Możliwość wymiany towaru, sprawiła że mogła dostosować swoją ofertę do
faktycznego zapotrzebowania - dodaje.
Luźna współpraca do czasu
Obecnie sieć posiada 5 sklepów własnych i 19 partnerskich. Nadal poszukiwane
są osoby, które chciałby otwierać punkty partnerskie. Okazja chce nawiązać
również luźną współpracę z osobami, które we własnych butikach sprzedawałyby
poza swoim towarem odzież pochodzącą z hurtowni sieci.
- Współpraca z osobami, które tylko sprzedają nasz towar we własnych
butikach, będzie możliwa jedynie do momentu kiedy
znajdziemy osobę chętną do prowadzenia sklepu partnerskiego. Wówczas
wyłączność na sprzedaż naszych ubrań otrzyma partner Okazji- mówi Mirosław
Kamiński.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– To nie jest tylko praca z parą młodą czy rodzicami pary młodej. To też praca ze wszystkimi ludźmi, którzy w tej branży pracują. I z każdym trzeba się dogadać – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka.
Franczyzodawca Fit+ postawił na ambitne tempo – co miesiąc chce podpisywać co najmniej jedną nową umowę franczyzową. Jak dotąd skutecznie realizuje założony plan.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...