Temat numeru
Zysk ma smak
W gastronomię chętnie inwestują nuworysze. Są to osoby, które nie dość, że nie prowadziły
nigdy restauracji ani kawiarni, to w ogóle nie prowadziły żadnego biznesu. Branży to jednak nie osłabia.
W przeglądzie rynku gastronomicznego opisaliśmy: Café NESCAFÉ, Conieco, Green Waya, Lodziarnie Grycana, McDonald`sa, Pijalnie Czekolady Wedla, Pizzę Dominium, Podniebny Barek, Yogen Früz, TelePizzę.
Nie od razu kawiarnię otworzono
Zanim zaczniemy prowadzić własny punkt gastronomiczny, musimy zająć się wieloma
sprawami, m.in. znaleźć lokal, zaaranżować go, kupić wyposażenie i załatwić wszelkie
formalności. Nie obejdzie się też bez napisania biznesplanu.
Nie zapomnij o śniadaniu!
O konieczności jedzenia śniadań przypominają eksperci od zdrowego żywienia. Tę radę
spróbowała wykorzystać większość sieci gastronomicznych w USA. Szybko okazało się,
że serwowanie śniadań to bardzo dobry biznes. Jak będzie w Polsce?
Przez żołądek do serca inwestora
Co wpływa na decyzję potencjalnego franczyzobiorcy o wyborze konkretnej marki
gastronomicznej? Czy tylko jej rozpoznawalność, czy może bardziej warunki inwestycji?
Porównaliśmy oferty dwóch sieci gastronomicznych – TelePizzy i Pizzy Dominium.
Info-shorty
Moja firma mi nie LOTTO
Blisko 11 tysięcy punktów w całym kraju. 50 zakładów zawieranych na godzinę. Codziennie losowanie. Konstrukcja biznesowa największej sieci punktów agencyjnych jest genialna w swojej prostocie.
Ostatnia Eska ratunku
Lokalna stacja radiowa to karkołomny biznes. Rynek reklamodawców jest mały, a koszty
prowadzenia stacji wysokie. Wiele takich rozgłośni upadło. Niektóre jednak miały więcej
szczęścia, bo zainteresowała się nimi Eska – pierwszy w Polsce radiowy franczyzodawca.
Lustereczko, powiedz przecie...
Coraz bardziej dbamy o urodę, najlepiej świadczy o tym tempo, w jakim rozwinęła się franczyzowa sieć Kosmetycznych Instytutów Dr Irena Eris.
Świat Bawełny chce gonić znane marki
Niewielkie koszty inwestycji to pomysł na szybki rozwój sklepów Świata Bawełny. Na razie firma z Olsztyna ma swoje sklepy w małych miasteczkach i konkuruje tam niską ceną produktów. Promocja marki Świata Bawełny dopiero się zaczyna.
Wolność oddam za profesjonalizm
Diverse przebudowuje sieć sklepów. Dotychczasowe umowy handlowe zastępuje franczyzowymi. Jest w nich mniej swobody, za to więcej profesjonalizmu. Chętnych na licencję nie brakuje.
Młoda moda
Młodzi ludzie wydają na ubrania więcej niż przeciętny konsument i pozostają najliczniejszą
grupą klientów. To dobra wiadomość dla potencjalnych biorców firmy obuwniczej
Heavy Duty specjalizującej się w sprzedaży obuwia młodzieżowego.
Firma ta wkrótce rozpocznie sprzedaż konceptu franczyzowego.
Pieniądze na biznes? Ależ proszę!
Podstawowym problemem, z którym boryka się wielu inwestorów z rynku franczyzy
i agencji, jest niedostatek gotówki na rozpoczęcie i rozwój działalności gospodarczej.
Ale idzie nowe, w dodatku lepsze. Agencja Rozwoju Franczyzy oferuje pomoc
w uzyskaniu kredytów i doradztwo finansowe specjalnie dla licencjobiorców.
Popyt na punkty kasowe nie maleje
„Najważniejszym celem dla firm kasowych jest stworzenie gwarancji bezpieczeństwa
dla franczyzobiorców i ich klientów“ - Marek Sadowski, członek zarządu PAF, rozmawiał
z czytelnikami portalu franchising.pl o koncepcji biznesowej Polskiej Agencji Finansowej.
Unia rozdaje pieniądze
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła ostatni w 2005 roku nabór wniosków na dofinansowanie inwestycji, które mają przynieść wzrost konkurencyjności małych
i średnich przedsiębiorstw. Unijne pieniądze będą wydane w ramach działania 2.3 SPO WKP.
Katalog franczyz i systemów partnerskich
Wybierz coś dla siebie
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków. Prezentujemy ponad 150 pomysłów na biznes.
|
Loża komentatora
Gramy w pokera z franczyzodawcami
Wysłałem e-mail do czterdziestu franczyzodawców ze wszystkich branż – od najmniejszych, po światowych gigantów. Miał być dla nich pokerowym „sprawdzam”. Postanowiłem bowiem dowiedzieć się, jak traktują potencjalnych partnerów biznesowych na etapie pierwszego kontaktu.
Jest sprawa
Grosik upadł
Agencja Finansowa Grosik ogłosiła upadłość. Franczyzobiorcy pozostali
z długami wobec klientów, którzy choć wpłacili, wciąż mają niezapłacone rachunki.
Biorcy Grosika twierdzą, że są zmuszani do przyłączania się do sieci Okienko.
Moja firma
Wyścig po drugie życie
Czesław Lang, kolarski wicemistrz olimpijski z Moskwy, smykałkę do interesów miał od
zawsze - był pierwszym kolarzem z kraju komunistycznego, który podpisał kontrakt
zawodowy. Teraz organizuje Tour de Pologne – jeden z dziesięciu najbardziej prestiżowych
wyścigów kolarskich w świecie. W 2005 roku ten wyścig stał się opłacalnym biznesem.
Pożycz na wieczór
Czy wypożyczalnia filmów to opłacalny biznes? Znawcy rynku twierdzą, że dzięki znanej marce i dobrej lokalizacji, na wypożyczalni da się wciąż nieźle zarobić.
Pierwszoligowa Żabka
Hanna Grobelna dziewięć miesięcy temu została ajentką sklepu Żabka w podwarszawskim Komorowie. Wówczas zastanawiała się, czy będzie potrafiła zarządzać sklepem. Dziś jej punkt jest jednym z najbardziej dochodowych w sieci.
Otworzę kolejny bar
„Gdy otwierałam bar martwiłam się, że mój lokal będzie świecić pustkami. Obecnie moim
największym problemem jest zbyt mała powierzchnia lokalu“ – mówi Monika Gosz,
która od ponad roku prowadzi bar Green Way przy ulicy Szpitalnej w Warszawie.
TAO pucybuta
Polska to kraj prawdziwie demokratyczny: elektryk może u nas zostać i prezydentem, i pucybutem.
Tanio, a prestiżowo
Placówkę BPH można otworzyć już za 10 tys. z³. Powinno to zainteresować przedsiębiorców
w niewielkich miastach. Właśnie tam klienci nie mają często alternatywy i są skazani
na usługi jednego banku w okolicy, najczęściej spółdzielczego.
Z klienta w partnera
„Ofertę banku BPH poznałem, bo sam byłem jego klientem. Odpowiadały mi standardy
obsługi klienta. Doszedłem do wniosku, że jeżeli miałbym otworzyć placówkę banku,
to właśnie BPH“ – mówi Krzysztof Wróblewski, właściciel agencji BPH w Błoniu pod Warszawą.
Polak chce mieć własny bank
Partnerskie systemy bankowe cieszą się niesłabnącą popularnością wśród kandydatów na
przedsiębiorców. MultiBank rozpoczął nabór kandydatów zaledwie dwa lata temu, a w zasadzie już go kończy. Zostały tylko cztery placówki do obsadzenia: we Włocławku, Tczewie, Tomaszowie Mazowieckim i Pszczynie.
Wizyta z wizytówką
Nikt sobie nie wyobraża spotkania biznesowego bez wymiany wizytówek. Ważne jest, jak wizytówka wygląda i co się na niej znajduje. W końcu tworzy wizerunek naszej firmy.
Dobre rady
Lustracja we franczyzie
Dobrze by było, aby przed podpisaniem umowy każdy potencjalny franczyzobiorca mógł uzyskać szczegółowe informacje na temat kondycji finansowej franczyzodawcy i historii rozwoju sieci. Polskie firmy co najwyżej ujawniają kandydatom tekst umowy. W artykule
pokazujemy, jak mogłaby wyglądać pożyteczna lustracja w biznesie franczyzowym.
Sprzedam biznes Księciu z bajki
Jakiego kandydata dawcy licencji uważają za idealnego uczestnika swojej sieci? A jacy naprawdę są polscy inwestorzy? I jak ich szukać, żeby sieć rosła jak najszybciej, a centrali żyło się dostatniej?
Kara umowna to straszak nie na wszystko
Umowy franczyzowe, agencyjne i partnerskie nakładają na obie strony wiele zobowiązań.
Ich wyegzekwowanie jest problemem zarówno dla franczyzodawców, jak i franczyzobiorców.
Jednym ze sposobów zdyscyplinowania stron jest wprowadzenie do umowy kar finansowych.
5 trików w zarządzaniu usługami
Firmy usługowe mogą przynosić właścicielom wysokie zyski i wiele satysfakcji. Wystarczy, że wspólnicy zachowują standardy sieci, dbają o jakość usług i o klientów. Zwłaszcza o stałych.
|