Lotos stawia na segment premium
Dlaczego Grupa LOTOS rezygnuje z budowy sieci tanich stacji paliw?
Zarząd spółki LOTOS Paliwa, odpowiedzialnej w grupie kapitałowej LOTOS między innymi za rozwój i zarządzanie siecią stacji paliw, po dokonaniu wnikliwej analizy rynku sprzedaży detalicznej paliw w Polsce zrezygnował z planów wprowadzenia tak zwanej taniej sieci stacji paliw. Z naszych analiz wynika bowiem, że krajowa konsumpcja paliw będzie w niedalekiej przyszłości rosła, przy jednoczesnym wzroście znaczenia stacji markowych, operujących w segmencie premium. Dla klientów, oprócz cen paliw, coraz ważniejsza staje się jakość produktów i usług dostępnych na stacjach oraz ich bliskość. Dlatego Grupa LOTOS stawia na rozwój sieci o zasięgu ogólnokrajowym, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich i sprawdzonych standardów produktów i usług.
Czy segment premium zaspokoi rynkowe ambicje firmy? Jak zamierzacie Państwo konkurować ze stacjami przy hipermarketach oraz siecią BLISKA?
Obecnie LOTOS Paliwa zarządza drugą co do wielkości siecią stacji w Polsce, konkurując bezpośrednio z najsilniejszymi koncernami. Nasz udział w rynku sprzedaży detalicznej paliw to wynosi 5,7 proc. W strukturze sieci LOTOS funkcjonują trzy systemy zarządzania. 81 stacji to obiekty własne firmy, 43 to stacje partnerskie, a 239 patronackie. Nasza sieć powiększy się dodatkowo o 39 stacji marki Esso, kupionych od koncernu ExxonMobil (21 stacji Esso już funkcjonuje w sieci LOTOS) oraz o 22 stacje Slovnaftu, na zakup których podpisaliśmy we wrześniu umowę przedwstępną. W 2006 roku proces konsolidacji dwóch zakupionych sieci powinien się zakończyć. Po tych przejęciach nasz udział wzrośnie do 7,5 – 8 proc. W ramach programu PROSTA (Program Rozwoju Sieci Stacji Paliw Grupy LOTOS) planujemy, by do końca 2006 roku w naszej sieci funkcjonowało 150 stacji własnych, 250 partnerskich i 100 patronackich. Do 2010 roku zakładamy osiągnięcie 10 – 12 proc. udziału w rynku.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Na handlu używanymi samochodami nadal można zarobić – przekonuje Dawid Błachucki, franczyzodawca marki Handlarzyki.pl.
Zanim Michał Peksa został franczyzobiorcą LucArt, sam robił w sklepach tej sieci zakupy. Jak ocenia markę patrząc na nią z drugiej strony lady?
Franczyzodawca Handlarzyki.pl zapewnia, że minimalna marża na sprzedaży używanego auta to 2-3 tys. zł, a czasem nawet dwa razy więcej.
Franczyzodawca Blinkee.city zapewnia, że inwestycja w jego biznes zwraca się przeważnie w jeden sezon.
Polacy coraz chętniej zamiast kupować samochód, decydują się na jego wynajem. Trend ten zamierza wykorzystać firma Rentis, która szuka partnerów zainteresowanych uruchomieniem nowoczesnej wypożyczalni samochodów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...