Obroty w karnawale
Gwiazdka, sylwester i karnawał to okres większych niż w innych miesiącach wydatków. Według OBOPu, w minione święta Polacy wydali na prezenty ok. 7 miliardów złotych, tyle samo ile dostali rolnicy w dopłatach unijnych w 2004 r. Bale sylwestrowe i karnawał to kontynuacja szaleństwa handlowego, szczególnie w sklepach odzieżowych.
- Podczas karnawału salony DERRI odnotowują sprzedaż o 400% wyższą w stosunku do pozostałych miesięcy w ciągu całego roku. Dotyczy to wszystkich miast w których działają sklepy DERRI; Warszawy, Bydgoszczy, Włocławka oraz Katowic – mówi Piotr Pęszyński, dyrektor ds. rozwoju sieci sklepów DERRI z ekskluzywną odzieżą skórzaną i konfekcyjną.
Najdroższe i najbardziej popularne
Na przełomie roku dużym powodzeniem wśród klientów DERRI cieszy się ekskluzywna galanteria skórzana; eleganckie kożuchy oraz futra. Skórzany prezent od DERRI to niekiedy koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Według Piotra Pęszyńskiego, w karnawale klienci częściej przymykają oko na cenę 4 tys. zł. za kożuch czy nawet 10 tys. zł lub więcej za futro z norek. Priorytetem dla nich staje się wówczas radość ukochanej osoby lub efektowny wygląd w sylwestra lub podczas balu karnawałowego.
Podobnie myślą klienci odwiedzający dom mody Forget-me-Not. Suknie wieczorowe po kilka tysięcy złotych, ekskluzywne torebki i biżuteria mają tam większe wzięcie w karnawale niż w innym okresie roku. Dorota Wróblewska, dyrektor firmy Forget-me-Not, mówi, że ich sprzedaż rośnie wówczas o 50%. Tendencja do droższych zakupów na przełomie roku widoczna jest także w sklepach odzieżowych Zara. Tam również, podobnie jak w Forget-me-Not największym powodzeniem wśród klientów cieszą się stroje wieczorowe.
Nie wszystko złoto co się świeci
- Okres karnawałowy jest dobry pod względem sprzedaży, ale nie uważam go za „złoty” czas – mówi Zofia Berut, PR manager z Monnari, - Chociaż sklepy firmy odnotowują wówczas wysokie obroty, według mnie najlepszy pod względem sprzedaży jest zazwyczaj początek kolejnego sezonu. Monnari najwięcej zarabia na przełomie jesieni i zimy, kiedy klienci zaopatrują się w okrycia wierzchnie, droższe od pozostałego asortymentu – mówi Zofia Berut.
Podobne wrażenia dotyczące wielkości sprzedaży ma Krzysztof Koziński, Specjalista ds. sprzedaży z firmy Odzieżowe Pole, który lepiej wspomina poprzednie lata. Według niego, przełom roku jest obecnie raczej okresem przecen i wyprzedaży.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...