Sprawdzamy czy sklep spożywczy to dobry pomysł na biznes. Analizujemy, czy bardziej opłaca się prowadzić sklep samodzielnie, czy przyłączyć się do sieci. Wyjaśniamy dlaczego sieci agencyjne, takie jak Żabka, punkty BPH i PKO BP, pod względem popularności biją na głowę inne rodzaje pomysłów na firmę. Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel opowiadają o swojej szkole tańca. Poza tym szukamy dobrego biznesu sezonowego i staramy się pomóc zwiększyć obroty w okresie przed Świętami Bożego Narodzenia.
 

Fachowo i ciekawie o franczyzie, partnerstwie i własnej firmie

Poznaj pomysły na własny biznes! Magazyn Franchising Info zawiera aktualne informacje o sieciach franczyzowych i partnerskich działających w Polsce. Przedstawia najnowsze wydarzenia i trendy na rynku, opisuje sukcesy i porażki, doradza biorcom i dawcom licencji oraz omawia zmiany w polskim prawie i podatkach.

W dwudziestym drugim numerze

Temat numeru

Spożywczy: kokosowy interes?
Polacy chętnie inwestują w sklep spożywczy. Panuje powszechne przekonanie, że to zyskowny biznes i dodatkowo łatwy w prowadzeniu.

W przeglądzie licencji na sklepy spożywcze opisujemy sieć: Albert, Chata Polska, Groszek, Piotr i Paweł, Intermarche, E.Leclerc, Arko, Carrefour.

Sklep marki osiedlowej
Kilkanaście godzin pracy dziennie. Od wielu lat brak wspólnych wakacji z mężem. Oto codzienność prowadzenia sklepu spożywczego.

Raport specjalny

Zarobić w sieci agentów
Wśród kandydatów na biznesmenów, sieci agencyjne takie jak Żabka, punkty BPH i PKO BP, pod względem popularności biją na głowę inne rodzaje pomysłów na firmę.

Moim zdaniem

Czy zarobimy w 2007 roku?
- Dzięki wzrostowi gospodarczemu powodzi nam się coraz lepiej. Ale w przyszłym roku część naszych dochodów zje wyższa inflacja – mówi Katarzyna Zajdel-Kurowska, główna ekonomistka Banku Handlowego.

Pochwała ewolucji
- Ludzie w pracy działają jak nietoperze-wampiry. Może zabrzmi to dziwnie, ale to dobrze – mówi Arkadiusz Słodkowski, wydawca magazynu Franchising Info.

Aktualności

Podniebne Barki lecą do Gdańska
Lot Catering buduje kuchnię na lotnisku im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Posiadanie bazy produkcyjnej pozwoli firmie na sprzedaż franczyzy Podniebnych Barków w Trójmieście. Firma zapowiada inwestycje na kolejnych lotniskach regionalnych.

Kinokawiarnie Nescafe
Sieć barów kawowych Cafe Nescafe nie musi prowadzić mocnej rekrutacji nowych franczyzobiorców. Marka Nescafe jest tak silna, że chętni do prowadzenia kawiarnianego biznesu zgłaszają się sami.

Bloki z mydła
Ogromne bloki mydła na wagę spodobały się Tomaszowi Czarskiemu do tego stopnia, że postanowił produkować kosmetyki naturalne.

Suknie dla biznesmena
Pomysł na sprzedaż sukien ślubnych Lisa Ferrera powstał w małej pracowni krawieckiej.

Nowe kolekcje od Zara(z)
W większości firm średni czas pracy nad kolekcją wynosi ok. 9 miesięcy, w Zarze owe fasony powstają w 2-3 tygodnie. Pracuje nad nimi ok. 200 projektantów i... sam właściciel.

Tańsza franczyza DERRI w czterech wariantach
Derri, sieć sklepów z ekskluzywną odzieżą, wprowadziła nowe rozwiązania dla franczyzobiorców. Od września oferta inwestycyjna będzie zawierała cztery modele sklepów różniących się powierzchnią i asortymentem.

Franczyzory na Salonach
W tym roku na Salonie Franchisingu po raz pierwszy wręczono Franczyzory, nagrody otrzymały: agencja banku BPH i franczyza Galerii Prezentów.

Torebki pasjonatki
Każda torebka marki Batycki jest szczególna – bo zaprojektowana przez samą właścicielkę marki. Bożena Batycka ma już fabrykę, a teraz planuje budowę sieci sklepów franczyzowych.

Ponadto informacje o firmach: House, McDonald’s, Kukartka, Eurocash, Diverse, Mr Hamburger, Green Way, Monetia, Ambra, GE Money, Atlantic, La Pink, Expander, Cropp Town.

 

Loża obserwatora

Jamnik jest z mięsa
Pies, nawet dobrze przyprawiony, powoduje zgagę. I jak zwykle wszystko jest winą Niemców.

Własny Biznes

Firma w rytmie latino
- Nasze życie wygląda na bajkowe. Ale to, co widać w telewizji jest jak mała słodka śmietanka do gorzkiej kawy. Przy budowie kariery trzeba się nieźle napracować – mówią w wywiadzie Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel.

Wirujący zysk
Widzowie oglądają już czwartą edycję „Tańca z gwiazdami” i coraz chętniej sami uczą się tańczyć. Wygląda na to, że to dobry moment na otwarcie szkoły tańca. Jednak lepiej, żeby TVN nie przestał emitować programu, bo to dla szkół darmowy marketing.

Moja firma

Wojna o skrzynki
Prywatne urzędy pocztowe walczą z Pocztą Polską o klientów. Oferują niższe ceny i gwarancję doręczenia przesyłek. Ten, kto zyska najwięcej zleceń w miastach i od klientów biznesowych, zgarnie spory kawałek tortu: dobrze płatne usługi przy niskich kosztach własnych.

Nie przepraszam, ja tu aż sprzątam
Na rynku usług porządkowych dla firm najważniejsza jest umiejętność utrzymania stałych klientów. Biznes trzyma w garści zaledwie kilka firm. Za to czarny rynek rośnie w siłę. Sprzątają Ukrainą i Polki – żadna nie płaci podatku.

Święta na okrągło
Wakacje to dobry czas dla przedsiębiorców sezonowych np. sprzedawców lodów, waty cukrowej. Lato jednak się skończyło, czas więc pomyśleć o tym, jaki sezonowy biznes można prowadzić w jesienno-zimowych miesiącach roku.

Myszka zamiast koszyka
Jeśli założymy sklep w internecie, będziemy musieli wydać zaledwie trzy tysiące złotych (bez zatowarowania). Tradycyjny sklep to wydatek minimum kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Interes we wrzątku
Pewnego dnia Katarzyna Kochańska przyniosła do własnej herbaciarni starą tablicę korkową. I przeniosła się w myślach do początków swojego biznesu.

Przerwa na handel
Prowadzą go albo uczniowie, albo zewnętrzny ajent. Sprzedaje podstawowe produkty, ale zdarza się, że dobrze udaje małą gastronomię. Sklepik szkolny.

 

Nur für Damen
Otworzyły kawiarnię i od razu ograniczyły wstęp połowie klientów. Mężczyźni mogą wejść do lokalu pod warunkiem, że założą jaskrawopomarańczową perukę. Śmiałków znajduje się zaledwie kilku tygodniowo. Za to kobiety przychodzą tłumnie.

Dobre rady

Jak przepędzić złodzieja
Zabezpieczenia przed kradzieżami w sklepie powinny być dostosowane do powierzchni obiektu i strachu właściciela.

Lojalka dla klienta
Dobry program lojalnościowy nie jest krótkotrwałym romansem z klientem.

Gdzie kucharek sześć, tam trzeba 200 m2
Zanim właściciel restauracji poda posiłek pierwszemu klientowi, musi precyzyjnie zaplanować całą inwestycję. 1 m2 profesjonalnej kuchni kosztuje bowiem 900 zł.

Mikołaj na półce przynętą na haczyku
Czas zbliżających się świąt to dla kupców najlepszy moment, żeby podwoić obroty ze sprzedaży. Dlatego przygotowania do szczytu rozpoczynają kilka miesięcy wcześniej.

10 przykazań uczciwego biznesu (na licencji)
Brak uregulowań ustawowych dotyczących franczyzy nie oznacza, że nie podlega ona żadnym regułom. Dokumentem, który wskazuje franczyzodawcom właściwe zasady postępowania jest europejski Kodeks Etyki Franchisingu.

Magazyn Franchising Info możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Aktualne wydanie magazynu jest także dostępne w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748