Poniedziałek
08.01.2007
– mówi Iwona Kasica, współzałożycielka firmy Taberna Saponaria.
 

Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że 50 proc. Polaków obdarowało bliskich kosmetykami z okazji Świąt Bożego Narodzenia. O ile rośnie obrót sklepu kosmetycznego w grudniu w porównaniu z innymi miesiącami? Jakie kosmetyki Polacy kupują najczęściej? Ile jednorazowo wydaje przeciętny klient?
Obrót sklepu w grudniu rośnie pięciokrotnie porównując na przykład do miesiąca stycznia. Na prezenty Polacy wybierają droższe produkty. Przeciętny klient kupuje u nas przed świętami kosmetyki za sumę około 75 zł.

Co według Pani przesądza o sukcesie sklepu kosmetycznego?
Aby prowadzony sklep kosmetyczny przynosił duże zyski, trzeba przede wszystkim sprzedawać dobre kosmetyki, które są zapakowane w estetyczne opakowania. Ważna jest również lokalizacja sklepu, największe zyski można osiągnąć mając lokal w centrum handlowym, lub przy często uczęszczanej ulicy.

Rozwijacie sieć sklepów kosmetycznych Taberna Saponaria. Gdzie otwieracie swoje sklepy? Czym odróżniacie się od konkurencji?
Na tę chwilę mamy w sumie sześć sklepów. W tym roku otworzymy kilka kolejnych. Zmieniliśmy strategię i sklepy Taberna Saponaria otwieramy tylko w centrach handlowych. Za konkurencję uważamy firmy, które tak samo jak my budują sieć sklepów z kosmetykami naturalnymi pod wspólną marką. Od konkurencji z zachodniej Europy różnimy się przede wszystkim większą jakością opakowań (nasze są szklane), w wielu przypadkach również większą „naturalnością” (mam na myśli dobór surowców naturalnych) oraz niższą ceną.

Kto może zostać franczyzobiorcą sieci Taberna Saponaria?
Franczyzobiorcą może zostać osoba (lub firma), która „czuje” naszą markę i byłaby w stanie dobrze poprowadzić sklep z kosmetykami. Nasz potencjalny partner musi przedstawić biznesplan, na podstawie którego stwierdzimy, że założenia ekonomiczne są realne i że jest szansa na powodzenie takiego biznesu w danym miejscu. Nie mieszkając w danym mieście nie jesteśmy w stanie ocenić ryzyka wybranej lokalizacji, dlatego biznesplan jest konieczny do takiej analizy. Inwestycja w sklep w centrum handlowym jest wysoka, dlatego potencjalny franczyzobiorca musi również posiadać wystarczający kapitał na otwarcie sklepu.

Rozmawiała asmoli

POPULARNE NA FORUM

Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...

23 wypowiedzi
ostatnia 05.05.2023
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...

23 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?

W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.

2 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
Perfumy na mililitry

Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...

76 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2020
Polacy lubią prezenty

Każdy lubi prezenty ;)

8 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2019
Paznokcie w natarciu

jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...

9 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....

33 wypowiedzi
ostatnia 02.08.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...

33 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2019