Nowy salon DDD w Kaliszu

Wtorek
20.02.2007
W sobotę 17 lutego w kaliskim kompleksie handlowym Miasto Mebli BRW został otwarty salon sieci Dobre Dla Domu. Specjalistyczny sklep o powierzchni 600 m2 jest placówką własną BRW Wnętrza, jednak centrala firmy zamierza przekazać go franczyzobiorcy.
 

Dobre Dla Domu to franczyzowa sieć specjalistycznych salonów oferujących podłogi, ściany i drzwi czołowych producentów wyposażenia wnętrz. Otwarty sklep DDD wpisuje się w ofertę Miasta Mebli BRW - wnętrzarskiego centrum handlowego należącego do Grupy Kapitałowej Black Red White. Kompleks usytuowany jest w atrakcyjnej handlowo części Kalisza, w jego sąsiedztwie znajduje się stacja benzynowa, hipermarket oraz inne obiekty handlowe.

Drzwi otwarte... do franczyzy

Rozwojowi sieci Dobre Dla Domu sprzyja bardzo dobra koniunktura w budownictwie. Pierwszy franczyzowy sklep DDD powstał niespełna rok temu (w marcu 2006 roku). Obecnie sieć liczy 2 placówki własne i siedem franczyzowych. Do końca 2007 roku powstanie 12 kolejnych jednostek na licencji.

Otwierając pierwsze sklepy franczyzowe szacowaliśmy, że dodatni wynik zaczną osiągać po 5-6 miesiącach – wyjaśnia Piotr Matluch, dyrektor handlowy sieci – rzeczywistość rynkowa przerosła jednak nasze oczekiwania - nasi franczyzobiorcy są na plusie już po trzech-czterech miesiącach działalności.

BRW Wnętrza samodzielnie wybiera lokalizację na salony DDD. Firma przekazuje franczyzobiorcy gotowy, w pełni wyposażony sklep. Całkowity koszt otwarcia wielkopowierzchniowego salonu Dobre Dla Domu to niemal 300 tysięcy złotych. Dwie trzecie tej kwoty pokrywa centrala sieci oraz dostawcy. Franczyzobiorca inwestuje w sklep 100 tysięcy zł. z czego 50 tysięcy to m.in. łączne koszty opłaty wstępnej, zakupu kasy fiskalnej, wózka paletowego, oraz wynagrodzenia pracowników przed uruchomieniem sklepu. Druga połowa to koszty zatowarowania z odroczonym terminem płatności. Za resztę wstawionego do sklepu towaru (o wartości 150 tys. zł.) franczyzobiorca płaci dopiero po sprzedaży. Franczyzobiorca, który przystąpi do sieci Dobre Dla Domu może liczyć na pełne wsparcie centrali oraz dostawców przy uruchamianiu i prowadzeniu salonu. Sieć zapewnia też bogate wsparcie marketingowe.


doradca we franczyzie