Polacy coraz częściej decydują się na otwarcie firmy usługowej. W najnowszym numerze przedstawiamy pomysły na firmę świadczącą usługi dla klientów indywidualnych. Ponadto zakładamy pizzerię, firmę dekarską, zespół muzyczny i szkołę rodzenia. Radzimy, jak zdobyć lojalność klientów oraz prezentujemy słabe i mocne strony franczyzowej sieci spożywczej.
 

W sierpniowym numerze 8/2008 (42)

Temat numeru

Pieniądze do usług
Polacy coraz częściej decydują się na otwarcie firmy usługowej. I słusznie, bo dochody firm oferujących usługi dla klientów indywidualnych rosną.

W przeglądzie rynku opisujemy firmy świadczące usługi dla klientów indywidualnych: Allen Carr’s Easyway To Stop Smoking, Care Center Sara, Cartridge World, Ekologiczne Pralnie Chemiczne Panda, Kodak Express, ILS, InPost, Kancelarie Prawne Omega, Mobilex, Modry Słoń, Pracownia Poprawek Krawieckich, PAF Operator Pocztowy, PePe Pralnie, Vision Express, Ecco Holiday i Multita.

Raport specjalny

Biznes wSPAniały
Parę milionów na początek, a zwrot po czterech, pięciu latach – dziś SPA to bardzo modny i dochodowy biznes. W Polsce przybywa zarówno obiektów, jak i amatorów terapii poprawiających urodę, kondycję i samopoczucie. Nawet małe salony kosmetyczne umieszczają w nazwie „spa”, bo to przyciąga klientów i zwiększa zyski.

Moim zdaniem

Stawiam na franchising
- Właściciel sklepu franczyzowego w naturalny sposób maksymalizuje rentowność biznesu - mówi Marek Balawejder, prezes zarządu Sferis.

Fakty trendy

Wyższa szkoła jazdy
W centralach firm franczyzowych mówi się na nich „sieciowi”, „wielokrotni” lub „multibiorcy”, bo zamiast doglądać jednej placówki prowadzą ich kilka. Nie siedzą w jednym miejscu, ale podróżują między punktami na własnej mapie franczyzy.

Biznes czeka na inwestora
Prowadzący sieć kawiarni Coffee Singidunum poszukują nie tylko franczyzobiorców, ale i partnera do współpracy biznesowej.

Zrównoważony rozwój do kosza
Ustawa o wielkopowierzchniowych obiektach handlowych, która decyzje zezwalające na budowę hipermarketów oddawała w ręce samorządów, została uznana przez Trybunał Konstytucyjny za niezgodną z Konstytucją.

Monnari teraz dla panów
Za blisko 1,7 miliona złotych spółka Monnari Trade kupiła większościowy pakiet akcji firmy Roy, producenta odzieży męskiej.

Mniejszy popyt, nowy plan
Spółka Północ Nieruchomości zmienia strategię działania. Szuka przedsiębiorców, którzy zajmą się rozbudową sieci pośredników w dużych miastach.

Umowy Orlenu pod lupą kontrolerów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Orlenowi. Zarzuca firmie narzucanie cen i grozi wysoką karą. Nie obejdzie się bez zmian w umowach patronackich.

Ponadto informacje o firmach i sieciach: Hotele SPA Dr Irena Eris, Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris, Ambasada Urody, V&W, Alma, W.Kruk, Paradise Group, Ravel, McDonald's, Intermarché, Bricomarché, eurobank, DDD, ElectronicPartner, Avans, Neonet, Mix Electronics, Electro World, Media Markt, Saturn, RTV Euro AGD i Presto.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

279 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Własny Biznes

Biznes to droga w nieznane
– Biznes nie jest podróżą do jednego celu, czyli na emeryturę - mówi Marek Kamiński, przedsiębiorca i podróżnik.

Moja firma

Zyski na dachu
Dekarzy w Polsce brakuje – twierdzą specjaliści z branży budowlanej. Wielu fachowców wyemigrowało, a młodzi niechętnie garną się do nauki zawodu. Jeśli znajdziesz pracowników, to założenie firmy dekarskiej będzie strzałem w dziesiątkę.

Gastronomia z dostawą do domu
Własna pizzeria to opłacalny biznes, pod warunkiem że właściciel zadba o różnorodne menu i oryginalny wystrój lokalu. Klientów przyciągnie również oferta telefonicznych zamówień z dostawą do domu.

Szkoła dla brzucha
Większość par spodziewających się dziecka uczestniczy w zajęciach w szkole rodzenia. Szkoły te prowadzą przeważnie położne, dla których jest to sposób na dorobienie do szpitalnej pensji. Zdarzają się jednak wyjątki.

Zysk gra na strunach
O zarobkach zespołu muzycznego decydują nie tylko talent i umiejętności muzyków, ale również ich przedsiębiorczość. Aby wyjść na swoje, trzeba ciągle szukać sponsorów i koncertować.

Znana marka

Miłość na Żywca
W PRL-u uchodziło za rarytas dostępny tylko spod lady albo w Peweksie. Choć obecnie do kupienia niemal w każdym sklepie, wciąż jest jednym z ulubionych piw Polaków. „Żywiec” ma swoich zagorzałych zwolenników, a dzięki ponadstuletniej tradycji jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek.

Wzrośnie spadnie

Nie z nami te numery Bauer!
Rafał Bauer, autor przejęcia przez V&W firmy Kruk, jest już byłym prezesem. Tymczasem Wojciech Kruk utrzymał wpływ na firmę jubilerską i zasiada w jej radzie nadzorczej. Po walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Vistuli & Wólczanki z końca czerwca sytuacja w spółce wydaje się ustabilizowana. Niewykluczone jednak, że jest to tylko cisza przed kolejną burzą.

Końca nie widać
W lipcu główny indeks warszawskiej giełdy WIG20 osiągnął najniższy poziom od początku bessy. Po krótkiej korekcie może to oznaczać kolejne spadki, szczególnie, że zza oceanu wciąż napływają negatywne dane o rynku nieruchomości, wysokiej inflacji i kłopotach branży finansowej.

Gospodarka (jeszcze) trzyma poziom
W pierwszym półroczu 2008 roku produkt krajowy brutto wzrósł o ok. 6 proc. – oceniają analitycy Ministerstwa Gospodarki. Trudno będzie utrzymać ten wynik do końca roku.

Dobre rady

Z marką do ołtarza
O tym, co trzeba zrobić, żeby klient wciąż kupował w sklepie tej samej marki – opowiada Maciej Tesławski, rektor szkoły Marketing Communication Academy.

Czy Chata bogata
Sieć sklepów Chaty Polskiej przekroczyła 200 punktów. Na czym polegają zalety, a gdzie mogą tkwić słabości jej modelu franczyzowego? Analizę mocnych i słabych stron strategii franczyzowej Chaty Polskiej przygotowała Agnieszka Ewa Kot, doktorantka Instytutu Zarządzania w Przemyśle „Orgmasz” w Warszawie.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748