W magazynie przedstawiamy 10 pomysłów na franczyzowy sklep z usługami GSM i artykułami IT. Sprawdzamy, ile można zarobić prowadząc parking, linię autobusową i ranczo. Doradzamy, jak biznes może przetrwać spowolnienie gospodarcze. Ponadto rozmawiamy z Michałem Milowiczem, aktorem, piosenkarzem, właścicielem warszawskiego klubu Maska oraz firmy deweloperskiej. Natomiast Wojciech Morawski, właściciel Atlantica,opowiada czytelnikom o sukcesie swojej firmy bieliźniarskiej.
 

W lutowym numerze 02/2009 (48)

Temat numeru

Wygadany interes
Choć 2009 rok jest dla firm IT i przedstawicieli sieci komórkowych wielką niewiadomą, to wciąż nie brakuje osób zainteresowanych współpracą z firmami franczyzowymi z branży.

W przeglądzie rynku opisujemy następujące firmy: mPunkt, Abitel, Optimo, Playada, KiM Group, Connex, GTI, Reactor, Vico.

Zdrowy biznes, czysty zysk
Rynek zdrowia w Polsce cały czas się powiększa. Handluje się na nim, ekologiczną żywnością, suplementami diety oraz niespożywczymi produktami zdrowotnymi.

W przeglądzie rynku opisujemy następujące firmy: Żółty Cesarz, Mobilex, Organic Farma Zdrowia, Triceps.pl.

Raport specjalny

Majątek w dobrym tonie
Handel dziełami sztuki staje się opłacalnym interesem, bo pojawiła się na rynku oferta dobrej sztuki dla średniozamożnych. Zwiększył się więc popyt.

Pod kątem konta

Atmosfera, która motywuje
Odpowiedni ludzie i dobra atmosfera w zespole – oto, co dziś decyduje o wizerunku firmy i jej przewadze konkurencyjnej.

Będzie dobrze
Zakładanie firm w czasie spowolnienia gospodarczego ma jedną dużą zaletę – zazwyczaj uważniej wybiera się branżę, w której da się zarobić.

Fakty trendy

Za gadka Sfinksa
Sfinks ma przed sobą wiele pracy – musi poradzić sobie z problemami finansowymi. Dodatkowo założyciel si ci Sphinx próbuje wyrwać spółkę z rąk AmRestu. Czy najpopularniejszej polskiej sieci restauracji uda się wyjść z kłopotów bez szwanku?

Nie tylko pizza
Firma RestPol, właściciel pizzerii LaTorre, przeprowadziła badania jakościowe wśród swoich klientów.

W rytmie Mendelssohna
Firma Perfect Moments chce rozwinąć franczyzową sieć konsultantów ślubnych.

Brylanty pod kontrolą
Tajemniczy klient po skontrolowaniu ośmiu sieci jubilerskich orzekł, że biżuterię najlepiej sprzedają te sklepy, które dają jej dotknąć.

Własny Biznes

Mam dryg do biznesu
– Pierwsze przyzwoite pieniądze zarobiłem dzięki mojemu maluszkowi – mówi Michał Milowicz, aktor, piosenkarz i biznesmen.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

286 pomysły na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Moja firma

Nie daj się wydoić
Hodowca bydła musi być rasowym przedsiębiorcą: śledzić zmiany w gospodarce krajowej, negocjować twardo ceny i unowocześniać gospodarstwo. Tylko wtedy zarobi.

Pasażer lubi siedzieć, właściciel woli tłok
Transport ludzi to biznes dobry w okolicach dużych miast, bo tam wiele osób z prowincji dojeżdża do pracy i do szkoły.

Majątek zaparkowany
Mimo że jakość dróg nie zachęca do jazdy, a cena paliwa nie jest niska, to jednak samochodów w Polsce wciąż przybywa. Wraz z liczbą samochodów rośnie liczba prywatnych parkingów.

Korporacja może być OK
W powszechnej opinii wielkie międzynarodowe przedsiębiorstwa są zbiurokratyzowaną formą biznesu nastawioną tylko na zysk. Tak mówią ci, co źle trafili. Ja trafiłem dobrze.

Steki menedżera

Ładna golizna na kryzys
– Na gorsze czasy przygotowywaliśmy się już w czasie prosperity. Dlatego szacujemy, że w tym roku nasze przychody wzrosną o 30 mln zł, a zysk netto o 1,5 mln zł. Pomoże nam w tym nowa marka Luni, choć przede wszystkim będziemy wzmacniać brand Atlantic – mówi Wojciech Morawski, prezes firmy Atlantic.

Wzrośnie spadnie

Gotówka będzie królową
Z kryzysu cało wyjdą ci przedsiębiorcy, którzy w okresie lepszej koniunktury potrafili oszczędzać, a teraz nie utracą płynności finansowej. W najgorszej sytuacji są eksporterzy, którzy nie znaleźli dla siebie alternatywnych rynków zbytu.

Czeka nas rok dużej niepewności
Większość analityków jeszcze chyba nigdy nie dostała tak zimnego prysznica od rynku jak w ubiegłym roku. Prognozy, które stawiali w 2007 roku, z powodu totalnego załamania w świecie finansów kompletnie się nie sprawdziły. Wystarczy wspomnieć zapowiedzi, że cena ropy dojdzie do 200 dolarów za baryłkę.

Złotówko, zawracaj!
W prasie coraz więcej artykułów o słabości złotego i dalszych spadkach cen ropy. Czas więc na umocnienie się naszej waluty i wzrost notowań czarnego złota. Takie kontrariańskie stanowisko potwierdza analiza techniczna wykonana według systemu amerykańskiego guru analityków Joe Di Napoli – pisze Piotr Grela, analityk z Tradercom Investments.

Opcje obniżą PKB?
Wiele polskich firm, przede wszystkim importerów i eksporterów, ma poważne kłopoty związane z osłabieniem się złotego

Dobre rady

W piątki nie pracuję
Norma powyżej 300 proc. jeszcze kilkadziesiąt lat temu budziła podziw, dziś częściej wywołuje uśmiech politowania. Istnieje jednak kilka sposobów, które pozwalają zwiększyć wydajność pracowników bez nadwyrężania ich sił.

Jak założyć siodło klientowi
Klienci podczas zakupów zachowują się według pewnych schematów. Przyjrzyjmy się im i znajdźmy sposób, jak je złamać – pisze Dariusz Milczarek, partner zarządzający firmy Sandler Sales Institute.

ABC firmy

Franczyza jak absolutyzm oświecony
Tak jak nie istnieje idealny ustrój polityczny, tak franczyza również nie jest idealnym sposobem współpracy biznesowej. Jednak dla kogoś, kto chce być niezależnym przedsiębiorcą, a nie ma dogłębnej wiedzy na temat prowadzenia biznesu, może być jedynym dobrym rozwiązaniem.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748