Szkoła biznesu

Polacy nie oszczędzają na nauce - szczególnie w czasie kryzysu. Dlatego przedsiębiorcy wciąż chętnie inwestują w edukacyjne biznesy. W majowym numerze przedstawiamy 15 pomysłów na własną szkołę i przedszkole, zakładamy firmę taksówkarską, gospodę, firmę dekoratorską i biuro architektoniczne. Doradzamy jak zabezpieczyć firmę przed oszustwami i jak zarządzać personelem przedszkolnym.
 

W majowym numerze 05/2009 (51)

Temat numeru

Szkoła biznesu
Wykształcenie jest jednym z podstawowych kryteriów podczas rekrutacji pracowników. Polacy o tym pamiętają, szczególnie w czasie kryzysu - i nie oszczedzają na nauce. Dlatego przedsiębiorcy wciąż chętnie inwestują w edukacyjne biznesy.

W przeglądzie rynku opisujemy następujące firmy i sieci: Axon, British School, Helen Doron Early English, Leader School, Lingua Nova, mobile English, Open School, SITA, Przedszkole Anglojęzyczne First Steps, Przedszkole Tequesta, Lilla House oraz Yamaha Szkoła Muzyczna.

Raport specjalny

Salony samochodowe wciąż zarabiają
Kryzys gospodarczy coraz głebiej zagląda w oczy producentom i dystrybutorom niemal każdej branży. Inaczej jest na rynku samochodowym. Polacy, wciąż traktujący auta jako zewnętrzną oznakę pozycji społecznej, nie przestali odwiedzać salonów samochodowych. Razem z Polakami auta w polskich salonach kupują Niemcy i Słowacy - to efekt słabej złotówki.

Pod kątem konta

Bronię Polaka mądrego po szkodzie
- Jedno z przysłów przestrzega, że "mądry Polak po szkodzie". W obecnym kryzysie często okazuje się, że Polak mądry przed szkodą też jest głupi - pisze Arkadiusz Słodkowski, wydawca "Własnego Biznesu".

Konsument A.D. 2011
- Analitycy ekonomiczni nie mogą dojść do zgody, czy polska gospodarka - jako jedna z niewielu - wyjdzie ze światowego kryzysu obronną ręką, czy też śladem sąsiadów pójdzie "pod wodę" - pisze Tomasz Kaczor, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego.

Fakty trendy

Delikatesy blisko domu
Żabka Polska tworzy nową sieć sklepów delikatesowych - Freshmarket.

Zrób interes z Armanim
Grupa R&D od ponad 10 lat wprowadza do Polski luksusowe marki odzieżowe, co daje firmie bezpieczną pozycję na czas kryzysu. Docelowy klient to osoba o zasobnym portfelu, która najmniej dotkliwie odczuwa recesję.

Eurobank przekroczył setkę
W drugiej połowie kwietnia w Kartuzach została uruchomiona setna placówka partnerska eurobanku.

Bikini po włosku
Kostiumy kąpielowe, które noszą włoskie top modelki, tego lata pojawią się na polskiej plaży. Producent bielizny i kostiumów Fruscio chce otwierać salony franczyzowe w Polsce.

Odzieżówka się broni
Semax, właściciel sieci Deep, Hot Oil i Vabbi, likwiduje dwie z nich, aby ratować trzecią. Redan sprzedaje sklepy własne sieci Troll a Monnari szuka kupca na całą firmę. Odzieżówka szuka sposobów na ratowanie frim przed kryzysem.

Wzrośnie spadnie

Po czemu to euro?
Cztery złote za euro – taki zdaniem ekonomistów będzie najprawdopodobniej kurs polskiej waluty w momencie wejścia do przedsionka Eurolandu. Jednak nie ma się co łudzić – wbrew wcześniejszym zapowiedziom rządu prawie na pewno nie nastąpi to w tym półroczu.

Czy sklepy podniosą ceny?
Rosnący kurs walut ma negatywny wpływ na bieżącą działalność firm, zwłaszcza tych, które importują część produkcji albo półfabrykatów. Odbija się również na kosztach wynajmu i może spowodować wzrost cen usług i towarów wyrażonych w złotówkach.

Hossanna do wakacji
Polski rynek akcji zimą 2008/2009 ustanowił dołek cenowy. Taniej niż wtedy raczej być nie powinno.

Własny Biznes

Jestem najdroższy na świecie
– Świat mody to gigantyczny biznes i wielkie pieniądze. Nie ma tu miejsca na błędy stylistów – opowiada Tomasz Jacyków, projektant mody, fotograf i stylista.

Moja firma

Taksówkarz a'la lotto
Kryzys. Dziś liczba klientów obsłużonych przez taksówkarzy często zależy od szczęścia. Wierne czekanie na klienta, nie zawsze przynosi w tej branży efekty. Ale nie wszyscy narzekają.

Biznes jak malowany
Dla właścicieli kamienic czy bloków pomazane farbami ściany do mów lub niszczejące mury to spory kłopot. Dla innych jest to okazja do zrobienia biznesu. Są bowiem na rynku firmy, które zarabiają na usuwaniu graffiti i zabezpieczaniu ścian przed wilgocią.

Jest projekt, będzie kasa
Do założenia małego biura architektonicznego nie potrzeba dużych nakładów finansowych. Wystarczy zakup komputera z oprogramowaniem graficznym. O wiele bardziej liczy się kreatywność i zmysł organizacyjny architekta.

Balony wyszły z mody
Właściciel firmy dekoratorskiej musi mieć zmysł artystyczny i trochę sprytu. Nie może mieć natomiast lęku wysokości.

Wyrwać gitarzystę
W nocy mam sen. Rano wchodzę na stronę szkoły Yamaha i oczom nie wierzę - przecież to mój sen, tylko w realu - o swojej szkole Yamaha opowiada Marcin Stróżyk, laureat III miejsca w konkursie "Mój Franchising".

Dobra marka

Warta chroni od czarta
Według zarządu Warty firma przetrwa każdy kryzys, bo tylko raz zawieszono jej działalność - podczas Powstania Warszawskiego.

Biznes regionalny

Schaboszczak zawsze w cenie
Schab z kością i ziemniakami, zsiadłe mleko, żurek - dla jednych niebo w gębie, dla innych pomysł na intratny biznes. Nic więc dziwnego, że przy niemal każdej ważnej trasie komunikcyjnej powstają karczmy, izby i gospody.

Dobre rady

Miej oko na biznes
Prowadzenie własnej firmy przypomina życie w dżungli. Na każdym kroku czai się niebezpieczeństwo. Zagrożeniem dla przedsiębiorcy mogą być kontrahenci, pracownicy i... on sam.

Jak być właścicielem przedszkola i przetrwać?
Przed właścicielem przedszkola stoi podwójnie trudne zadanie. Ma kierować placówką zgodnie z wytycznymi organu nadzorującego, a jednocześnie w morzu dokumentów i formalności nie utopić człowieka – pracownika i wychowanka. Jak połączyć ogień z wodą, by się nie poparzyć, a żar pozostał?

Firemka z okienka
Zarejestrowanie firmy w jednym okienku możliwe jest już od 31 marca. Okazuje się jednak, że urzędy nie są przygotowane na pracę według nowych przepisów. Jest gorzej niż było.

ABC firmy

Rozterki przyszłego franczyzodawcy
Jeśli myślisz o budowie systemu franczyzowego i zastanawiasz się, czy uda ci się z sukcesem rozwinąć sieć – to wiedz, że nie tylko ciebie gnębią wątpliwości.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

291 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748