Poniedziałek
13.07.2009
O rynku winiarskim w Polsce opowiada Dariusz Radajak, przedstawiciel firmy Dierre Trade.
 

Polacy podobno piją przede wszystkim wódkę a nie wino. Czy w związku z tym opłaca się otworzyć hurtownię z winami?
Statystyki wskazują, że Polacy piją coraz mniej wódki, w zamian za to piją więcej wina. Wzrost sprzedaży tego trunku w 2007 roku wynosił 15 proc. Kultura picia wina w Polsce jest jeszcze w powijakach, ale prognozy są optymistyczne. Zmieniają się upodobania konsumentów. Rośnie popularność win jakościowych. Zauważalny jest również wzrost sprzedaży win wytrawnych i półwytrawnych. Ponadto, konsumenci chętniej sięgają po inne produkty winiarskie - brandy, porto, cherry, miody pitne. Nastąpiła też istotna zmiana w wyborze win, jeżeli chodzi o ich cenę. Tanie wina są rzadziej kupowane, klienci preferują produkty ze średniej półki cenowej (10-30 zł za butelkę), częściej sięgają też po wina z wyższej półki cenowej (ponad 30 zł).

Nadal mamy problemem z doborem wina do serwowanego posiłku?
Polacy coraz więcej wiedzą na temat wina. Powoli obalany jest stereotyp, że białe wino spożywa się tylko do serów, a czerwone wyłącznie z dziczyzną i wołowiną. Wino częściej towarzyszy nam podczas spożywania posiłków i na przyjęciach, co związane jest właśnie ze zmianą kultury picia. Kulturę picia wina w Polsce szerzą również znane osoby, które poza szerzeniem wiedzy o tym trunku w mediach, często sami zakładają sklepy z winami z całego świata.

rozmawiała (smoli)


POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022