Pieniądze ukryte w domu i ogrodzie

Francuska sieć planuje do końca 2010 roku otworzyć w Polsce 17 supermarketów Bricomarche.
Poniedziałek
26.07.2010
Muszkieterowie przyspieszają rozwój sieci supermarketów Bricomarche „dom i ogród”. W 2010 roku Grupa postawiła na rozwój w południowo-wschodniej części kraju.
 

Bricomarche to sieć supermarketów typu „dom i ogród”. Średnia powierzchnia sklepu wynosi 1400 m2. Bricomarche to najbardziej rozbudowana pod względem liczby placówek sieć supermarketów „dom i ogród” w Polsce. Koszt inwestycji w supermarket Bricomarche wynosi minimum 500 tys. zł. Franczyzobiorcy samodzielnie zarządzają swoimi sklepami w oparciu o wspólne zasady systemu. Każdy supermarket Bricomarche to odrębna spółka z o.o. z rodzinnym kapitałem. Kwota 500 tys. zł nie jest opłatą za licencję. Pieniądze na inwestycje to kapitał zasilający spółkę franczyzobiorcy, która zarządza supermarketem.

Franczyzobiorca otrzymuje od Grupy Muszkieterów wsparcie merytoryczne, m.in. doradztwo prawne i logistyczne, wiedzę niezbędną do uruchomienia sklepu oraz dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej.

Francuska sieć planuje do końca 2010 roku otworzyć w Polsce 17 supermarketów Bricomarche. Stawia na miasta do 70 tys. osób w południowej i wschodniej części kraju.
– Tempo rozwoju obu sieci plasuje nas na czołowej pozycji w stosunku do naszej konkurencji. Większość supermarketów zlokalizowana jest w zachodniej i centralnej części Polski, ale powoli przesuwamy się na południowy-wschód kraju – mówi Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

Grupa Muszkieterów zakończyła 2009 rok wynikami, które potwierdzają stabilny wzrost firmy na polskim rynku. Według podsumowań obroty Grupy wzrosły o 14 proc. rok do roku i wyniosły 3,2 mld zł. Obecnie na rynku funkcjonuje 70 placówek Bricomarche. Wszystkie działają na zasadzie franczyzy.

Docelowo Grupa zamierza zbudować w Polsce sieć liczącą 400 placówek Bricomarche.

(mk)