Poznaj zalety działalności gospodarczej. W miesięczniku otwieramy m.in. sklep z zabawkami, firmę przeprowadzkową i portal internetowy. Prezentujemy 15 pomysłów na sklep spożywczy. Z państwem Wittchen rozmawiamy o biznesie i miłości. Na deser sprawdzamy, w jakie przesądy wierzą przedsiębiorcy.
 

W listopadowym numerze 11/2010 (69)

Supertemat

Małe sklepy w defensywie
Sklepy wielkopowierzchniowe i dyskonty wchodzą do kolejnych, coraz mniejszych miejscowości i próbują zabrać małym sklepom klientów. Na ratunek sklepikarzom przychodzą sieci franczyzowe.

Przegląd marek franczyzowych z branży spożywczej: Intermarché, Milea, Groszek, eLDe, Carrefour, Żabka, Piotr i Paweł, Sklepy abc, Tea for You, Żółty Cesarz, Czas na Herbatę.

Raport specjalny

image

Tanie firmy zawsze w modzie
Niskie opłaty licencyjne, niezbyt wygórowana kwota inwestycji i krótki okres zwrotu zainwestowanych pieniędzy – taka perspektywa przekonała niejednego przedsiębiorcę do przystąpienia do franczyzowej sieci. Co oferują partnerom tanie systemy?

Moim zdaniem

Klient nasz problem
Podczas podejmowania decyzji o uruchomieniu własnej firmy często pojawia się argument: „W końcu sam sobie będę szefem”. Otóż nic bardziej złudnego! Od momentu otwarcia firmy przedsiębiorca ma nie jednego szefa, ale wielu. To klienci.

Premier Tusk otwiera firmę
Kiedy przychodzi baba do lekarza, zazwyczaj jest śmiesznie. A jak by było, gdyby na rozmowę rekrutacyjną po licencję na biznes przyszli Tusk i Kaczyński?

Fakty trendy

Gastronomia w rękach dużych graczy
Z kryzysowej zawieruchy bez szwanku udało się wyjść największym sieciom gastronomicznym. Czy uda im się wykorzystać powrót dobrej koniunktury?

image

Biznes czekał na człowieka
Przez trzy dni na targach Franczyza 2010 kilka tysięcy osób szukało pomysłu na własny biznes. Wiele znalazło.

Nowy projekt Orlenu i Lotosu
Zarząd PKN Orlen rozważa wprowadzenie punktów gastronomicznych Stop Cafe i Stop Cafe Bistro na franczyzowe stacje paliw. Grupa Lotos z kolei podpisała właśnie umowę ze spółką Polskie Jadło i będzie sprzedawać pierogi na wybranych stacjach.

Sushi Express we franczyzie
Punkty z kuchnią japońską pozyskały już dwóch partnerów.

 

Trzy pizzerie w planach
Fabryka Pizzy rozpoczyna budowę sieci franczyzowej.

Czekoladowy biznes za wschodnią granicą
W Rosji i na Ukrainie powstaje coraz więcej lokali, których znakiem rozpoznawczym jest czekoladowy asortyment.

image

Podłogi? Się ułoży
Rynek wyposażenia wnętrz powoli się konsoliduje, branża wychodzi na prostą, a budowlanym marketom rośnie konkurencja w postaci franczyzowych sieci specjalistycznych.

Wzrośnie spadnie

Inwestycje w nieruchomości (nie tylko) dla opornych
Kupić, sprzedać, wynająć – to pierwsze skojarzenia, jakie przychodzą na myśl, gdy mówimy o rynku nieruchomości. Możliwości inwestycyjnych jest jednak znacznie więcej i to na każdą kieszeń.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

417 pomysły na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Znana marka

Nike też był małą firmą
W 1970 roku Bill Bowerman włożył do gofrownicy kawałek gumy – w ten sposób stworzył słynną podeszwę waflową do butów sportowych. Nazwa firmy Nike narodziła się później – najpierw była to nazwa marketingowa butów do piłki nożnej.

Własny Biznes

image

Miłość, tao i pieniądze
– W biznesie, jak w miłości, najważniejsza jest pasja – mówi Monika Wittchen. – I zdrowe chłopskie myślenie – dodaje Jędrzej Wittchen. Z właścicielami sieci sklepów z luksusową galanterią skórzaną rozmawia Arkadiusz Słodkowski.

 

Moja firma

image

Zyski ukryte w kartonach
Zastój na rynku budowlanym wywołuje spowolnienie w branży przeprowadzkowej. Spadek liczby przeprowadzek prywatnych częściowo rekompensują firmy, które częściej zmieniają swoją lokalizację. Otwierają przedsiębiorstwo przeprowadzkowe, warto z ofertą dotrzeć właśnie do nich.

Biznes to nie fraszka-igraszka
Prowadzenie sklepu z zabawkami, zarówno dużego w popularnym centrum handlowym, jak i małego na osiedlu, nie jest dziecinnie prostą sprawą..

Korzyści bez pieniędzy
Barter to nie tylko lekarstwo na kryzys. To przede wszystkim szansa dla małych firm, które mogą zaspokoić własne potrzeby w zamian za zaoferowanie innym tego, czego mają najwięcej – wolnych mocy wytwórczych.

Mój franchising

Zrezygnowałem z firmy no name
– Zanim zostałem właścicielem sklepu Cartridge World, regenerowałem tonery samodzielnie, prowadząc sklep pod własnym nazwiskiem. Ale w końcu powiedziałem: dość – mówi Michał Musialik, franczyzobiorca sieci z Radomia.

Mój bank w Skierniewicach
– Zdecydowałem się na współpracę z BZ WBK, bo przekonała mnie marka banku i fakt, że nie miał on jeszcze placówki w Skierniewicach, a właśnie w tym mieście chciałem prowadzić swój biznes – mówi Mateusz Śliwiński, franczyzobiorca BZ WBK.

Biznes Style

Astrologia biznesu
Portret Żyda liczącego pieniądze powieszony w gabinecie, otwarcie firmy w środę lub w sobotę – to niektóre przesądy, w które wierzą biznesmeni.

Biznes Regionalny

image

Firma jak dąb
Ceny domów co prawda drastycznie nie spadły w minionych latach, ale za to Polacy wzbogacili się na tyle, że firmy budowlane nie narzekają na brak zleceń. Dotyczy to również firm budujących domy z bali, bo zdrowy materiał i oryginalny wygląd wypierają betonowe budynki osadzone w miejskim zgiełku.

Steki menedżera

Co kilka dni nowy salon
– W ciągu dziewięciu miesięcy działalności na polskim rynku otworzyliśmy 60 salonów franczyzowych – mówi Martyna Królikowska, menedżer ds. sprzedaży No+Vello, hiszpańskiej sieci salonów oferujących usługi fotoepilacji.

Dobre Rady

Etat czy firma: co się bardziej opłaca?
Rynkowa niezależność i rozliczanie części prywatnych wydatków poprzez własne przedsiębiorstwo to tylko część zalet, jakie niesie ze sobą działalność gospodarcza. Czy jednak na pewno każdemu opłaca się rezygnować z etatu na rzecz samozatrudnienia?

Jak wychować firmę na człowieka
Najwięcej błędów w zarządzaniu pojawia się w okresie najszybszego wzrostu firmy. Pierwsi właściciele jak Zosie Samosie chcą dalej kontrolować wszystko i nie delegują kompetencji pracownikom, nie tworzą procedur, które zamienią chaos w sprawną strukturę.

ABC firmy

Załóż firmę za pieniądze z Unii
Przedsiębiorcy startujący z własnym biznesem mogą ubiegać się nawet o 40 tys. zł. Dotacja jest bezzwrotna, jeśli przedsiębiorca przetrwa na rynku co najmniej rok.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748