Pizzerie ciągle w modzie?
- Moda w gastronomii przechodzi cykliczne wahania. Jednego roku modna jest pizza, drugiego kebab, a trzeciego – sushi. Teraz szał na pizzę trochę minął – tłumaczy jeden z franczyzobiorców Da Grasso. – Pewien marazm dotyczy wszystkich pizzerii – większość marek najszybciej rozwijała się do 2008 roku, potem bum minął i teraz otwierają się pojedyncze restauracje. Trzeba walczyć o opłacalność lokalu, którego obrót miesięczny wynosi 50 tys. zł. Kiedyś lokale z takim obrotem od razu były zamykane, jako nieopłacalne – mówi franczyzobiorca. - Żeby pomóc sprzedaży, trzeba umiejętnie podtrzymywać modę na jedzenie pizzy. Trzeba przy tym pamiętać, że klient się uszlachetnił, nawet McDonald robi teraz w swoich barach przytulne kawiarnie i kąciki dla dzieci.
- Pizzerie naszych konkurentów mają prosty wystrój. My, jak na lokal specjalizujący się w dostawach pizzy do domu, i tak zrobiliśmy bardzo dużo, żeby przyciągnąć klientów do lokalu – mówi Aleksandra Lewicka, marketing manager w Telepizza. - Odświeżyliśmy wizerunek wnętrza, zamontowaliśmy plazmy z teledyskami. Teraz skupiamy się na organizacji dostaw, na ich czasie i atrakcyjnej cenie dla klienta.
Dlatego już od początku marca Telepizza rozpoczęła ogólnopolską kampanię promocyjną „2 pizze w cenie 1, w lokalu i w dostawie”. - Zakładamy, że promocja potrwa dwa miesiące, ale nie wykluczam, że zostanie jeszcze wydłużona – mówi dyrektor generalny Telepizzy, Dariusz Bąk. - Dzięki promocji zamierzamy poszerzyć bazę stałych klientów.
Spytani przez nas franczyzobiorcy Telepizzy cieszą się, że centrala wykazuje się aktywnością marketingową. Żałują jedynie, że w mediaplanie zabrakło reklamy telewizyjnej i że promocja kręci się wokół tych samych pomysłów.
Dwa lata temu ta sama promocja dała szał zakupów. Rok temu już szału nie było. Cały czas mamy w lokalach promocję: „druga pizza za pięć złotych”. Dodanie do promocji numer 1 promocji numer 2 - „druga pizza za darmo” może być lepiej postrzegana przez klienta, ale cenowo nie ma dla niego znaczenia. Dla klienta ważna jest jakość produktu i czas dostawy.
Z badań CBOS wynika, że 7 proc. Polaków zamawia dania z dostawą do domu. Polacy nadal wydają na jedzenie poza domem dużo mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej. Tylko co jedenasty mieszkaniec naszego kraju stołuje się na mieście kilka razy w tygodniu. - Polska jest bardzo perspektywicznym rynkiem dla gastronomii, w tym dla pizzy – twierdzi Aleksandra Lewicka z Telepizzy.
Telepizza otworzyła właśnie kolejne dwa lokale franczyzowe, tym razem w Olsztynie i w Ostrołęce, ma ich już łącznie 123. Sieci pizzerii innych marek też nie są małe - liczą od kilkunastu do kilkudziesięciu punktów. Rekordzistą jest Da Grasso, która ma blisko 200 pizzerii. Do Polski wraca Domino Pizza. Co chwilę słychać o powstaniu nowych marek pizzerii, więc pizza ciągle Polakom smakuje, choć może jemy jej nieco mniej niż w czasie gastronomicznej mody.
Kiedy kończy się moda, a zaczyna codzienna walka o klienta, wygra ten, kto najlepiej zorganizuje swoją sieć.
(aslod)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Końcówka roku obfituje w nowe otwarcia w wielu sieciach franczyzowych. Przegląd tygodnia 9-16 grudnia.
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Obecnie działa blisko 190 pizzerii, a już wkrótce dołączą kolejne lokalizacje.
Da Grasso rozpycha się w stolicy, Empik świętuje 75-lecie, a właściciel Circle K zdradza swoje plany. Przegląd tygodnia 21-28 października.
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...