Carrefour wprowadza mniejsze sklepy z pomarańczowym logo Express, ale nie oznacza to, że z rynku znikną "zielone" Expressy. Koncepty będą rozwijane równolegle.
Środa
29.06.2011
Mniejsza powierzchnia i pomarańczowe logo - to nowa odsłona supermarketów Carrefour Express. Pierwszy sklep w nowym formacie już działa w Warszawie.
 

Sklepy Carrefour Express pojawiły się na rynku w marcu 2010 roku. Najmniejszy z formatów sklepowych francuskiego giganta miał być przeznaczony dla lokali o powierzchni od 100 do 150 m,sup>2. Dziś osiedlowe markety spożywcze zmieniają wizerunek. Carrefour chce nawiązać współpracę z osobami dysponującymi lokalami o niedużej powierzchni – do 100 m2. Takie sklepy będą mieć pomarańczowe logo.

- Nasz nowy format pomarańczowych sklepów Carrefour Express ma umożliwić klientom zrobienie najpotrzebniejszych zakupów w pobliżu domu czy miejsca pracy, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku dotyczące najmniejszych sklepów spożywczych, do których wchodzimy dosłownie na kilka minut - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy i członek zarządu Carrefour Polska.

Wprowadzenie nowego, mniejszego formatu sklepów z pomarańczowym logo nie oznacza jednak, że z rynku znikną „zielone” Expressy. Carrefour będzie równolegle rozwijał oba formaty, podobnie jak większe super- i hipermarkety, które ma w swoim portfolio. Pomarańczowy Express jest po prostu odpowiedzią na zainteresowanie franczyzobiorców sklepami o mniejszej powierzchni i próbą wejścia do segmentu osiedlowych „spożywczaków”.

Rozwój najmniejszego z konceptów Carrefoura zainaugurowało 29 czerwca otwarcie sklepu przy ul. Świętokrzyskiej w Warszawie. Jest on wyposażony w dwa stanowiska kasowe, a jego powierzchnia sprzedaży wynosi niecałe 90 m2.

Carrefour jest francuską siecią handlową będącą numerem 1 dużej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie. Od momentu powstania firma otworzyła ponad 15 tys. sklepów, w tym prawie 5000 sklepów franczyzowych, w 34 krajach Europy, Azji i Ameryki Południowej. W Polsce Carrefour obecny jest od 1997 r.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz
/1/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022