Język na licencji

Ireneusz Siwek, właściciel sieci Speak.pl
Szkoły Speak.pl uczą języków metodą bezpośrednią. W jaki sposób najlepiej ją scharakteryzować?
Metody bezpośrednie są na rynku edukacji językowej coraz popularniejsze. Nasz koncept Speak.pl Direct Method polega na przekazywaniu umiejętności posługiwania się obcym językiem w podobny sposób, jak poznaje się mowę ojczystą. Największy nacisk położony jest na konwersację, praktyczne użycie języka, na drugim miejscu stawiamy gramatykę.
To przypomina metodę Callana.
Metoda Callana należy do grupy metod bezpośrednich nauczania. Na początku naszej działalności również ją wykorzystywaliśmy, jednak zdecydowaliśmy się opracować własną koncepcję – nowocześniejszą, uwzględniającą ewolucję języka i zmiany w słownictwie. Metoda Callana przestała się rozwijać, a przecież wraz z rozwojem technologii nasz zasób słownictwa rośnie. Na dodatek Callan skoncentrowany był na języku angielskim, tymczasem my naszą metodą uczymy sześciu języków: angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, włoskiego, rosyjskiego. Warto podkreślić, że metoda bezpośrednia sprawdza się bardzo dobrze w nauczaniu dzieci.
Sieć Speak.pl liczy obecnie 18 szkół zlokalizowanych w Warszawie. Jakie plany rozwoju i nadzieje wiązane są z franczyzą?
Zaobserwowaliśmy, że nasz koncept się sprawdza, dlatego chcemy go zaproponować partnerom franczyzowym. Zamierzamy udostępnić know–how i licencję na nauczanie naszą metodą. Już w tej chwili mamy dziewięć punktów franczyzowych. Jesteśmy również za granicą – m.in. na Słowacji i w Czechach. Nasza metoda i podręczniki wykorzystywane są też we Francji, Niemczech, Brazylii, Włoszech, Szwajcarii, Bułgarii i Irlandii. Na polskim rynku nie mamy konkretnych wymagań dotyczących lokalizacji franczyzowych szkół. Zależy nam na motywacji partnerów, oczywiście preferujemy osoby z doświadczeniem w branży edukacyjnej.
Czy w najbliższych latach konkurencja na rynku szkół językowych może uruchomić proces konsolidacji w ramach sieci franczyzowych, jak to ma miejsce na rynku spożywczym?
To jeden z możliwych scenariuszy. W tym biznesie podstawowe znaczenie ma marka. Coraz więcej szkół decyduje się na przystąpienie do sieci, by móc posługiwać się rozpoznawalnym szyldem. My oferujemy sprawdzoną metodę wspomaganą platformą e-learningową. Co ważne, umożliwiamy miesięczny system płatności, nie żądamy od klientów opłacania z góry całych semestrów, co jest niestety częstą praktyką na rynku.
Badanie EF Education First pokazało, że Polska jest na 10 miejscu w rankingu krajów, których obywatele dobrze znają język angielski. Jak pan komentuje ten wynik?
Trudno powiedzieć, jaka metodologia była stosowana w badaniu. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że mamy jeszcze sporo do zrobienia w zakresie edukacji językowej. Na przykład w Indiach, kraju o bardzo dużych różnicach materialnych w społeczeństwie prawie każda osoba pracująca potrafi posługiwać się językiem angielskim. Daleko nam do takiego poziomu.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU




























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Justyna Pryszcz zrezygnowała z etatu i w kilka miesięcy uruchomiła szkołę językową La Mancha. Co sprawiło, że się odważyła – i jak wygląda teraz jej życie?
– Dzikie Pląsy to spójna marka, będąca kompleksową odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego rodzica – mówi Dorota Kurkowska, dyrektor ds. franczyzy marki Dzikie Pląsy.
Właścicielka Speaky Frog postawiła na własną metodę nauki angielskiego, która uwzględnia potrzeby dzieci z dysleksją, dysgrafią, ADHD i w spektrum autyzmu. Jak jej poszło?
Właścicielka kameralnej szkoły języka angielskiego Speaky Frog chce się podzielić swoim konceptem. Co oferuje?
– Wystarczy 5 tys. zł na opłatę franczyzową i około 10 tys. zł na wynajem i wyposażenie lokalu, aby otworzyć szkołę językową – mówi Katarzyna Albecka, właścicielka Speaky Frog.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...