Porzuć etat, załóż firmę

Chcesz odmienić swoje życie zawodowe? Podpowiadamy, jak z sukcesem przejść z etatu na swoje. Sprawdzamy, czy bardziej opłaca się zainwestować we własną restaurację, kawiarnię, bar czy pizzerię. Ponadto zakładamy agencję reklamową, biuro turystyczne, komis samochodowy i e-kwiaciarnię. Testujemy obsługę w salonach jubilerskich. Artur Andrus opowiada w wywiadzie, na czym i ile zarabiają artyści kabaretowi.
 

W styczniowym numerze 01/2013 (95)

Biznes Na Czasie

Załóż firmę, porzuć etat
Własny biznes to sposób nie tylko na zarabianie sporych pieniędzy, ale również na uniezależnienie się od kaprysów pracodawcy. Przedstawiamy historie ludzi, którym powiodło się przejście z etatu na swoje.

Moim zdaniem

INWESTYCJA w mądre ryzyko
Ciekawe, ile osób w tym roku obieca sobie, że założy firmę,i natychmiast uzna tę myśl za zbyt ryzykowną. Bo kryzys. A potem zainwestuje za namową kolegi w waluty na foreksie,bo to takie proste.

Biznes się nie ugnie
Firmy nauczyły się radzić sobie ze spowolnieniem gospodarczym. Byłoby im łatwiej, gdyby działania rządu nie tworzyły niepotrzebnych barier, tylko wspierały przedsiębiorczość.

Fakty Trendy

Zarabiaj na luksusie
Sprowadzenie do Polski luksusowej marki nie należy do zadań najłatwiejszych, chociaż oczywiście nie jest niemożliwe. Znane brandy najczęściej otwierają w kolejnych krajach własne sklepy, ale nie stronią też od franczyzy.

Królestwo na dnie
Licząca około 40 sklepów z płytkami Glazura Królewska złożyła wniosek o upadłość. Część franczyzobiorców została bez towaru.

Solar pod nadzorem
Odzieżowa marka ma kłopoty. Udziałowcy zarzucają firmie zawyżanie prognoz finansowych. W tle zamieszania jest franczyza.

Tup-tup... i za granicę
Odzieżowy Tup Tup otwiera kolejne sklepy w Polsce. Wybiera się również do Czech i na Ukrainę.

Firma dla wygodnych
Do końca 2013 roku SpinaliS chce otworzyć salony w siedmiu województwach. Współpracę z producentem krzeseł zdrowotnych można rozpocząć na dwa sposoby.

Bezpieczeństwo we franczyzie
Na polskim rynku ubezpieczeń pojawił się kolejny gracz – czeska firma Insia.

Pomysł na biznes bez ZUS-u
Idea Bank ma sposób, by pomóc przedsiębiorcom w utrzymaniu płynności. Przez rok zapłaci za nich składki do ZUS, pod warunkiem, że wezmą w banku kredyt na start.

Dobrze rozpoczęty rok
Abra zapowiada dobry początek 2013 roku. W pierwszym kwartale sieć otworzy trzy nowe placówki. Przez cały rok Abra zamierza otwierać średnio jedną placówkę miesięcznie.

Muszkieterowie podwoją liczbę sklepów
Grupa Muszkieterów zamierza zwiększyć w 2013 roku liczbę supermarketów spożywczych Intermarché i Bricomarché z branży „dom i ogród”. Pierwsze otwarcia odbędą się już w pierwszym kwartale.Obie sieci wzbogacą się o kolejne dwa sklepy.

Bielizna na fali
Ubiegły rok A&P Brands może zaliczyć do udanych. Firma otworzyła nowe sklepy franczyzowe, a jej portfolio wzbogaciło się o kolejne marki.

Makro zmiany
1,5 tys. sklepów Odido i zmiana na stanowisku prezesa zarządu Makro Cash & Carry w Polsce – tak Metro Group rozpoczęło 2013 rok.

Stało się

A jednak się kręci!
Uff, apokalipsa odwołana. Razem z Ziemią przetrwała też nasza zielona wyspa, możemy więc od początku zacząć się zamartwiać, co z nią dalej będzie.

Supertemat

Zarabiaj ze smakiem
Miniony rok w gastronomii można uznać za zaskakująco stabilny. Szał związany z piłkarskim EURO nie przyniósł branży spodziewanych zysków. Z kolei zwalniająca gospodarka nie wpłynęła znacząco na spadek obrotów w restauracjach.

Firma na talerzu
Fast food, bar kanapkowy, kuchnia orientalna i bistro. Inwestycja w biznes gastronomiczny waha się od kilku tysięcy do ponad miliona złotych.

Kasa z pieca
Marka międzynarodowa, ogólnopolska oraz lokalna – taki wybór pizzerii na licencji mają przedsiębiorcy zainteresowani serwowaniem włoskiego specjału.

Na lodę, kawę i ciastka
Wyjście do restauracji oznacza zwykle wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych. W kawiarni i lodziarni zostawiamy mniej pieniędzy. Nie oznacza to jednak, że inwestycja w ten biznes jest mniej opłacalna, niż w restaurację.

Mrożone szanse
Na rynku mrożonych jogurtów jest coraz tłoczniej. Tłumów jednak nie widać w kolejkach do tego typu punktów.

Zarobić na trendzie
Restauracje serwujące zdrowe i wyszukane danie sprawdzą się tylko w dużych miastach, których mieszkańcy są skłonni więcej zapłacić za posiłki.

Przegląd marek franczyzowych z branży gastronomicznej: Baalbek Orient Bar, Canappka, McDonald’s, Mr Hamburger, Sphinks, Wook, Chłopskie Jadło, The Mexican, Pijalnia Wódki i Piwa, 105-Stopiątka, Biesiadowo, Crazy Piramid Pizza, Da Grasso, Fiero! Pizza, Telepizza, Aroma Espresso Bar, Carte d'Or, Fornetti, Lody Bonano, Feel the Chill, Loveyo, Redberry, Yogen Früz, Dr Bardadyn Salad & Cocktail Bar, Green Way

Lokal na procent
W branży gastronomicznej ciekawe pomysły na biznes powstają niemal każdego dnia. Tym razem inspiracją był alkohol. Po piwiarniach oraz bistro z tanimi przekąskami i wódką czas na Pijalnię Whisky.

Wzrośnie spadnie

Biznes przed ostateczną próbą
Spowolnienie w końcu dosięgło zieloną wyspę. Franczyzodawcy są jednak gotowi stawić mu czoła. Kto przetrwa, a kogo zmiecie rynkowa zawierucha?

Własny Biznes

W firmie jak w kabarecie
– Wszędzie wolny rynek. Wygrywa ten, kto zaproponuje najbardziej atrakcyjny produkt – mówi Artur Andrus, artysta kabaretowy.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

433 pomysły na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Moja Firma

Połysk w gablocie, zarobek na szrocie
Na rynku o wyjątkowo zszarganej opinii każdy dzień to walka o wizerunek firmy. Handlować autami da się i bez przekręcania liczników.

Kreatywność popłaca
Każda dbająca o wizerunek firma uwzględnia w swoim budżecie wydatki na reklamę. Rynek podzieliły między sobą korporacyjne agencje reklamowe oraz lokalne jednoosobowe firmy. Ci ostatni mają szansę wybić się pod warunkiem bogatego doświadczenia, które najłatwiej zdobyć w dużej agencji.

Temperatura na minusie, biznes na plusie
Kiedy Europę zasypuje śnieg, Alpy stają się turystycznym rajem. Polacy chętnie zimą odwiedzają Karaiby i egzotyczny Daleki Wschód. Przychody biur podróży coraz częściej zależą nie od zasobności portfeli klientów ale od zaufania do branży, które spadło po serii zeszłorocznych bankructw. Klienci zaczęli organizować sobie wakacje i ferie na własną rękę.

Moja e-firma

Prosta droga do dużych pieniędzy
Potencjał rozwiązań wykorzystujących mapy i geolokalizację jest olbrzymi, bo wiele firm jeszcze nie wie, jak można je wykorzystać i, co ważniejsze, jak na nich zarobić.

Biznes jak z płatka?
Imieniny, urodziny, wesela – okazji do wręczania kwiatów jest bardzo wiele i nic nie wskazuje na to, żeby kwiatowy biznes odszedł do lamusa.

Biznes Style

Wykrzyczana promocja
Reklama jest dźwignią handlu, nic więc dziwnego, że firmy sięgają po coraz bardziej wyszukane formy promocji, byle tylko na rynku zrobiło się o nich głośno.

Znana marka

Z Łodzi do Hollywood
Historia firmy Max Factor bardzo silnie związana jest z rozwojem kinomatografii i Hollywood. Kosmetyki tej marki podbiły serca aktorów filmowych, a potem kobiet na całym świecie.

ABC Firmy

Pierwsze kroki w biznesie
Zarejestrowanie działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta to pierwszy krok do biznesu. Ale niejedyny. Świeżo upieczony przedsiębiorca musi pomyśleć o lokalu, pracownikach, kasie fiskalnej i klientach, których trzeba zdobyć.

Kredyt czy faktoring? Jak zadbać o gotówkę
Niewypłacalność partnerów handlowych i problemy z utrzymaniem płynności finansowej spędzają sen z oczu niejednemu przedsiębiorcy. Aby samemu nie popaść w długi, mądry właściciel firmy może skorzystać z kredytu albo faktoringu.

Jak odzyskać VAT od niezapłaconej faktury
Przedsiębiorcy oburzają się, że mimo niezapłaconej przez kontrahenta faktury i tak muszą odprowadzać do urzędu skarbowego podatek VAT. Jest jednak sposób na odzyskanie podatku, a być może i całej należności.

Steki Menedżera

W walce o piękno
– Postawiłam stworzyć zupełnie nową jakość w kosmetologii. Miałam kolagen – najbardziej zaawansowany technologicznie produkt kosmetyczny – i na jego fundamencie zbudowałam kompleksowy program pielęgnowania urody, tworząc oś, czego dotąd nie miał nikt – mówi Anna Pikura, twórczyni marki ekskluzywnych biokosmetyków i sieci Klinik Odnowy Kolagenowej.

Na prawo patrz

Nie oddawaj logo nieznajomym
Własne logo warto chronić na wszystkie sposoby.

ABC firmy

Idealny partner do biznesu
Sukces marki franczyzowej bierze się z właściwego doboru franczyzobiorców. Przedstawiamy profile przedsiębiorców, którzy najczęściej decydują się na działalność we franczyzie. Sprawdź, czy poradzisz sobie z biznesem na licencji.

Mój Franchising

Liczyć trzeba umieć
Anna Natalia Chlebus chciała rozszerzyć prowadzoną działalność i jednocześnie móc nadal pracować z dziećmi i młodzieżą. Idealnym rozwiązaniem okazała się oferta franczyzowa Szkoły Matematyki 2plus2.

Nasz Tester

Kup pan perłę
Każda kobieta uwielbia biżuterię – złoto, diamenty, ale też kolorowe szkiełka i nieszlachetne metale wygięte w fantazyjne kształty. Wszystko to wabi oko, ale też mocno nadwyręża portfel, zwłaszcza w okresie Świąt i karnawału. Postanowiłam więc wykorzystać czas wzmożonych zakupów by sprawdzić, jak potraktują mnie sprzedawcy w sklepach jubilerskich i czym będą chcieli mnie zachwycić.

Pięta Biznesmęta

Horoskop dla firm na 2013 rok
W tym roku przy tworzeniu horoskopu oddaliśmy głos liczbom. Im wszakże o niebo bliżej do biznesu. Rok 2013 to numerologiczny rok szóstki. Czy okaże się pomyślny dla firm?

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748