Gazeta z kawą i hot dogiem

Działająca od ponad 15 lat spółka Eurokiosk zarządza sieciami – Euro-Salon Prasowy, Eurokiosk, EuroCafe i Euro-Snack. Większość ze 150 punktów działa w zachodniej Polsce. Tomasz Pitak, dyrektor operacyjny Eurokiosk, przekonuje, że prowadzenie własnego salonu nie sprowadza się tylko do nudnej pracy na kilku metrach kwadratowych.
- W tym biznesie potrzebna jest przedsiębiorczość, optymizm, zdolności negocjacyjne oraz umiejętność organizowania pracy własnej i innych. Mimo że franczyzobiorca postępuje zgodnie z z procedurami zawartymi w podręczniku operacyjnym, na przykład w zakresie zwrotu prasy i ekspozycji wyrobów tytoniowych, to i tak musi wykazać się kreatywnością. Prowadzący salon prasowy, w oparciu o potrzeby lokalnego rynku, mogą poszerzyć ofertę o upominki, zabawki, a nawet hot dogi i kawę na wynos – wylicza Tomasz Pitak.
Minimalny kapitał na start potrzebny do otwarcia punktu sprzedaży wynosi 25-30 tys. zł. Do tego dochodzą jeszcze wydatki na pierwszy czynsz najmu i zakup kasy fiskalnej. Franczyzodawca przekazuje partnerowi obiekt wyposażony w meble i odpowiednio oznaczony, co zmniejsza nakłady startowe nawet o połowę. Franczyzobiorcy, którzy z powodzeniem prowadzą salon prasowy, bardzo często decydują się na obejmowanie kolejnych punktów sprzedaży. Wykorzystują w ten sposób zdobyte doświadczenie i wiedzę na temat potrzeb rynku, na którym działają.
- Na biznes „prasowy” decydują się zarówno starsi przedsiębiorcy, jak i ci z mniejszym doświadczeniem. Przeszkodą dla podpisania umowy franczyzowej bezpośrednio po studiach jest jedynie wysokość kapitału startowego. Nieoceniona w tym przypadku może okazać się pomoc rodziny albo środki zgromadzone w trakcie sezonowej pracy i staży podczas studiów. Salon prasowy może być również dodatkowym źródłem dochodu na emeryturze – twierdzi Tomasz Pitak.
Jak podkreśla menedżer sieci prowadzona działalność powinna pokrywać się z zainteresowaniami przedsiębiorcy. Jeśli salon prasowy to biznes, w którym nie czujemy się najlepiej spółka Eurokios przygotowała inne modele współpracy, w tym punkt małej gastronomii i kawiarnię.
(dw)

ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Żabka przyspiesza ekspansję i zwiększa liczbę otwarć zaplanowanych na ten rok. Chwali się też wzrostami sprzedaży w pierwszym półroczu 2025.
Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się siecią specjalistycznych sklepów zoologicznych.
Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
– Chcemy dalej się rozwijać i konsolidować rynek detaliczny, choć jest on coraz bardziej wymagający – mówi Sylwia Władyko, prezes grupy Chorten.
Sklep sezonowy to propozycja dla zaangażowanych franczyzobiorców Żabki, którzy chcą rozwijać swój biznes latem, w miejscowościach turystycznych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Estetic Point umożliwia otwarcie gabinetu medycyny estetycznej już od 150 tys. zł. Franczyzobiorca może osiągnąć rentowność nawet po dwóch miesiącach.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
– Franczyza Synevo jest dla każdego, kto szuka pomysłu na biznes z szybkim zwrotem, który w dodatku realnie pomaga ludziom – mówi Grzegorz Morawski, kierownik ds. franczyzy Synevo.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów