Chciałbyś otworzyć firmę, która na pewno przyniesie zyski? Prezentujemy 439 pomysłów na biznes z gwarancją. Sprawdzamy, czy opłaca się otworzyć sklep obuwniczy, firmę windykacyjną i portal informacyjny. Zakładamy również sklep RTV/AGD, salon sprzedaży telefonów komórkowych i e-aptekę. Analizujemy wady i zalety bycia franczyzodawcą. Irena Eris opowiada o rozstaniach ze swoimi franczyzobiorcami.
 

W lutowym numerze 02/2013 (96)

Biznes Na Czasie

Biznes z gwarancją
Jeśli przedsiębiorcy otwierają kolejne placówki pod tą samą marką, to znaczy, że na pierwszych nieźle zarobili. Multibiorcy są wizytówką i reklamą sieci franczyzowych.

Moim zdaniem

Wiara żyje dwa miesiące
Ostatnio przeprowadzono badania na temat postanowień. Okazało się, że w przypadku postanowień biznesowych, zapał do ich realizacji słabnie po dwóch miesiącach. Po upływie trzech jedynie 15 proc. badanych nadal wierzy w to, że rozpocznie działalność gospodarczą.

Bankier pod lupą
Żeby zostać właścicielem banku, nie wystarczą pieniądze na jego otwarcie. Ważniejsze jest doświadczenie i otwartość na klienta, bo jego zaufanie zdobywa się trudniej, niż to było jeszcze kilka lat temu.

Fakty Trendy

Sieciowe tankowanie
W 2013 roku liczba franczyzowych stacji paliw może wzrosnąć. Wszystko za sprawą nowych regulacji środowiskowych

Gazeta z kawą i hot-dogiem
Partnerzy prowadzący salon prasowy Eurokiosku nie ograniczają oferty wyłącznie do sprzedaży gazet.

Nabici w rejestr
Jeśli skrzynka pocztowa twojej firmy zapełnia się ofertami prywatnych rejestrów o nazwach do złudzenia przypominających państwowe instytucje, to miej się na baczności. Możesz głupio stracić pieniądze.

Poparzeni kawą
Fast foody zagrażają polskim kawiarniom. Columbus Coffee staje po stronie samodzielnych przedsiębiorców.

Zdrowa inwestycja
Strategia rozwoju Aptek Curate nie przewiduje przejmowania innych sieci aptek.

Firma na półmetku
Affinage chce mieć w sieci 12 franczyzowych punktów dystrybucji kosmetyków fryzjerskich. Na razie działa sześć.

Klient jest wszędzie
Coccodrillo chce rozwijać sieć również w małych miastach.

Abra zmierza na północ
Abra, największa dystrybucyjna sieć sklepów meblowych w Polsce, umocniła swoją pozycję na południu Polski i teraz koncentruje się na rozwoju w północno-zachodnich regionach kraju.

Azja buduje od podstaw
W ubiegłym roku Asia to Go musiała zerwać współpracę z nielojalnymi franczyzobiorcami. Kto ich zastąpi?

Koszty złapane za gardło
Okazuje się, że oszczędności przynosi firmom przede wszystkim pilnowanie powtarzalnych wydatków. Jak obniżyć koszty działalności – zapytaliśmy franczyzodawców i franczyzobiorców.

Kawa i zabawa
Połączenie kawiarni i sali zabaw przyniesie zyski tylko wtedy, gdy przygotujemy zajęcia atrakcyjne zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców.

Quadri Foglio w sklepie i w internecie
Rozwój stoisk i uruchomienie sklepu internetowego – takie są tegoroczne plany Quadri Foglio.

Stało się

Kto jedzie na narty w Alpy
Po co robić listę 10 najbogatszych. Wystarczy zapytać, kto w tym roku pojedzie na narty do Campo Formio, kto do Liberca, a kto zjedzie z Jaworzyny. Bo to ostatnie to prawdziwy zjazd statusu. Chyba już lepiej być wpisanym do Krajowego Rejestru Dłużników.

Supertemat

Halo, gdzie jest zysk?
Franczyzobiorcy sprzedający telefony i aktywacje walczą o utrzymanie klientów. Z kolei przedsiębiorcy prowadzący sklepy RTV/AGD lub ze sprzętem komputerowym bronią się przed konkurencją z internetu.

Oferta na każdą kieszeń
Dla salonów sprzedaży telefonów i akcesoriów GSM kluczem do zdobycia klienta jest bogaty asortyment.

Najlepszy lojalny klient
Sprzedawcy usług operatorów sieci komórkowych walczą o klienta. Nie chodzi o to, by wyrwać go konkurencji, ale by utrzymać przy sobie.

Sklep kontra internet
Dla właścicieli małych sklepów z elektroniką nastały trudne czasy. Klienci wolą kupować w specjalistycznych marketach albo przez internet. Na rynku najlepiej radzą sobie te firmy, które proponują produkty niszowe lub te, które zadbały o kompleksową ofertę.

Przegląd marek franczyzowych: Monument9 Centrum Telefonów Komórkowych, Teletorium, Play Krismilton, Play Jamatel, Fibaro, Media Markt, Saturn.

Wzrośnie spadnie

Pieniądz musi pracować
Firmy niczym perły, spekulacyjne okazje na rynkach finansowych, zacne trunki i dzieła sztuki – dzisiejszy świat oferuje zatrzęsienie okazji inwestycyjnych. Przedstawiamy te najbardziej spektakularne i zadziwiające.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

439 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Własny Biznes

Instytuty kosmetyczne po liftingu
– Korzystam z kosmetyków także innych firm niż nasza. Jestem kobietą, więc lubię co jakiś czas wypróbować nowy krem czy szampon – mówi Irena Eris, właścicielka spółki Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris.

Moja Firma

Firma nie tylko dla kozaka
Życie właścicieli sklepów obuwniczych nie jest łatwe, bo popyt na buty zależy od kapryśnej pogody.

Tłuste lata dla windykatorów
Przedsiębiorcy w obawie przed utratą płynności finansowej coraz częściej zwracają się do firm windykacyjnych z prośbą o pomoc w odzyskaniu należności.

Śnieg daje zysk
Właściciele wypożyczalni ze sprzętem zimowym codziennie oglądają prognozy pogody. Gdy nie ma mrozu i śniegu, nie zarabiają.

Moja e-firma

E-biznes. Czy da się zarobić na portalu?
Internet bazuje na informacji. Niektórzy ją kreują, a inni za wszelką cenę starają się ją zdobyć i na niej zarobić.

e-Apteka zarabia na wstydzie
W wirtualnych aptekach klienci kupują przede wszystkim środki poprawiające potencję, antykoncepcyjne i preparaty odchudzające. Czyli te leki, których wstydzą się nabyć w tradycyjnych aptekach.

Jest Sprawa

Firma z miną Sfinksa
Obietnica zarobków bez ograniczeń to pierwszy znak, że oferowanemu biznesowi trzeba przyjrzeć się z bliska. Bombastyczny marketing w sosie patosie to już jawne ostrzeżenie.

Znana marka

Słodki interes na ciągutkach
W Milanówku krówki produkują aż cztery firmy, a wiele fabryk słodyczy z całego kraju uzurpuje sobie prawo do nazwy – „Krówki z Milanówka”. Jednak smaku prawdziwych mlecznych ciągutek, czyli tych produkowanych przez firmę L. Pomorski i Syn, nie jest w stanie podrobić nikt.

ABC Firmy

Warto być franczyzodawcą
Różne motywy kierują właścicielami firm, którzy decydują się rozwijać system franczyzowy. Najważniejsze to chęć przyspieszenia rozwoju firmy i stosunkowo niskie koszty tego przyspieszenia.

5 pułapek, które czyhają na rodzinny biznes
Ile przedsiębiorczych rodzin, tyle różnych historii. Jednak wszyscy, którzy prowadzą firmy wspólnie z najbliższymi, mogą wpaść w podobne pułapki. Podpowiadamy, jak ich uniknąć.

Handel na wyspach
Przedsiębiorcy, których nie stać na wynajęcie lokalu w galerii handlowej, mogą otworzyć stoisko-wyspę. To tańsze i bezpieczniejsze rozwiązanie, zwłaszcza dla osób dopiero rozpoczynających przygodę z handlem.

Steki Menedżera

Przedsiębiorca na 105%
Marcin Ciesielski, właściciel sieci 105-Stopiątka uważa, że od zasobów finansowych kandydata na franczyzobiorcę ważniejszy jest jego zapał do pracy i determinacja w dążeniu do celu.

Nasz Tester

W pralni się kręci
Na konferencjach i rautach biznesowych najłatwiej rozpoznać dziennikarzy. To ci faceci w zmechaconych marynarkach i pogniecionych koszulach. Postanowiłem powalczyć z niechlubnym image'em zawodowym, przy okazji testując usługi sieciowych pralni.

Pięta Biznesmęta

Zabawa w firmę
Zanim weźmiemy się do inwestowania prawdziwych pieniędzy, poćwiczmy na niby. Niezłą areną treningową mogą okazać się gry planszowe.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748