Medicine zamiast Reportera

Krzysztof Bajołek, prezes spółki Brandbq, to jedna z najbardziej znaczących postaci na polskim rynku odzieżowym. To jemu zawdzięczamy powstanie takich marek jak House, Mohito czy Reporter. Dziś milioner rusza z kolejnym projektem – co roku chce otwierać 10 salonów pod szyldem Medicine. Grupa docelowa to kobiety i mężczyźni w przedziale wiekowym 25-30 lat, poszukujący wygodnych ubrań, zarówno do pracy, jak i do domu.
- Koncept odzieżowy Medicine powstał z potrzeby stworzenia czegoś, co pozwoli nam lepiej realizować kreatywne pomysły naszych projektantów oraz zapewni większe możliwości rozwoju. Chcemy mocno wyróżnić się na rynku i zainteresować klientów. Chcemy powołać do życia charakterystyczny brand na polskim rynku odzieżowym – wyjaśniał Krzysztof Bajołek w rozmowie z portalem Retailnet.
Szef Brandbq do tego stopnia wierzy w nowy koncept, że chce, by zastąpił on znaczną część istniejących dotąd punktów Reportera. Jeszcze do końca wakacji szyld zmieni aż 50 placówek tej sieci, tylko kilkanaście pozostanie pod logo Reportera. A przecież to właśnie markę Reporter w 2009 roku Bajołek wyciągnął znad krawędzi bankructwa, odkupując ją od syndyka jako część upadającej spółki i inwestując w jej rozwój.
Intensywnie rozwija się też inna sztandarowa marka stworzona przez Bajołka – platforma handlu internetowego Answear.com. Działająca od 2,5 roku spółka wielkimi krokami zbliża się do momentu osiągnięcia punktu rentowności, czyli chwili, gdy przychody ze sprzedaży zaczną pokrywać koszty jej utrzymania. Doczekała się też przekraczającej 0,5 mln liczby miesięcznych użytkowników. Niezłe wyniki Answear.com zainteresowały fundusz MCI Management, który postanowił zakupić udziały w spółce, z myślą o stworzeniu z niej giganta europejskiego e-commerce.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...