Zanim zainwestujesz

Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci Sklepów Meblowych Abra
Według Raportu o rynku franczyzy liczba placówek licencyjnych z branży „dom i ogród” zwiększyła się w ostatnim roku o prawie 200. Jak przebiega rozwój sieci sklepów meblowych Abra?
Od początku roku otworzyliśmy siedem salonów franczyzowych. Do grudnia chcielibyśmy mieć jeszcze co najmniej trzy kolejne. Zainteresowanie współpracą z naszą siecią jest duże. Ponadto w przyszłym roku rusza nowy program rządowy wspierający zakupy mieszkań. Liczymy, że dzięki temu sprzedaż w branży się ożywi, co również korzystnie wpłynie na rozwój Abry.
Jak dobieracie lokalizacje? Gdzie opłaca się otworzyć sklep meblowy?
Interesują nas miejscowości od 30 do 120 tys. mieszkańców, czyli małe i średnie miasta. Wchodzimy na rynki, gdzie działające sklepy mają uboższą ofertę i wyższe ceny, a takich miejsc jest wciąż w Polsce bardzo dużo. Abra łączy niską cenę i zróżnicowany asortyment, dzięki czemu franczyzobiorcy mają większe szanse na przebicie konkurencji. Jesteśmy również zaangażowani w pozyskiwanie lokalizacji dla franczyzobiorców. Weryfikujemy je pod kątem potencjału sprzedażowego oraz negocjujemy warunki najmu. Tego typu działanie przyspiesza rozwój. Przedsiębiorcy nie tracą czasu na samodzielne poszukiwanie lokali, co w przypadku dużych powierzchni nierzadko bywa najbardziej czasochłonnym elementem procesu otwarcia sklepu. Nasze lokale powinny mieć około 600 m2 powierzchni.
Co radziłaby pani osobom, które rozważają inwestycję w sklep Abry?
Celem założenia firmy powinno być robienie czegoś, w co się wierzy, dzięki czemu odniesiemy sukces na lokalnym rynku. Przed otwarciem własnego salonu meblowego warto odwiedzić jeden z naszych sklepów i wyobrazić sobie, jak może wyglądać prowadzenie takiego biznesu. Innym istotnym czynnikiem jest analiza zyskowności. Dla każdej lokalizacji przygotowujemy indywidualny biznesplan, który jest szczegółowo omawiany z franczyzobiorcą. Liczymy koszty związane z inwestycją, m.in. remontu lokalu oraz koszty bieżące sklepu, takie jak czynsz, opłaty za media oraz zatrudnienia pracowników. Koszt ekspozycji zawsze rozkładamy na raty, co również uwzględniamy w przepływach pieniężnych. Na podstawie weryfikacji lokalnego rynku i sklepów konkurencyjnych, szacujemy wstępne dochody sklepu. Zazwyczaj nasze sklepy osiągają rentowność po ok. roku działalności. Wtedy też franczyzobiorcy decydują się często na otwarcie kolejnej placówki. Znają już zasady zarządzania sklepem, a ponadto trafna kalkulacja pierwszej inwestycji zwiększa zaufanie do konceptu Abry.
Jaki jest koszt otwarcia sklepu?
Biorąc pod uwagę aktualną sytuację rynkową, Abra obniżyła koszty adaptacji lokalu, zatem otwarcie dużego sklepu meblowego Abry może zamknąć się w kwocie nawet 60 tys. zł. Natomiast należność za ekspozycję sklepu spłacana jest w ramach nieoprocentowanego kredytu na 12 miesięcy.
rozmawiała (mk)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.