Kredyt sam się nie sprzeda

Anna Gniatkowska, dyrektor biura rozwoju sieci partnerskiej BZ WBK
Na przełomie września i października została Pani dyrektorem biura rozwoju placówek partnerskich BZ WBK. Co oznacza ten awans dla partnerów banku?
Od początku uczestniczę w rozwoju systemu partnerskiego BZ WBK, dlatego doskonale znam jego specyfikę, podobnie zresztą jak cały zespół, z którym pracuję. Zamierzam kontynuować kierunek rozwoju sieci. Placówki partnerskie działają pod szyldem BZ WBK Partner od siedmiu lat. Przez ten czas dopracowaliśmy koncept biznesowy, który przy niskich nakładach inwestycyjnych pozwala partnerom wygenerować wysokie zyski. Obecnie skupiamy się na pracy nad jakością obsługi, rozwoju kompetencji pracowników placówek w zakresie sprzedaży oraz obsługi klientów. Zależy nam na pozyskiwaniu nowych segmentów klientów, szczególnie klientów biznesowych.
Jak ocenia Pani funkcjonowanie sieci partnerskiej BZ WBK?
Sieć rozwija się zgodnie z założonym planem. Do tej pory pozyskaliśmy 42 partnerów, którzy otworzyli nowe placówki lub przejęli już działające. W 2013 roku zamierzaliśmy otworzyć 20 nowych punktów. Plan ten został już zrealizowany. W przyszłym roku zakładamy rozwój na podobnym poziomie. W związku z tym już teraz szukamy nowych partnerów. Liczymy, że nawiążemy sporo kontaktów na Targach Franczyzy w Warszawie, które dzisiaj się zaczęły. Jesteśmy również bardzo zadowoleni z wyników sprzedażowych placówek partnerskich. Najwyższe wynagrodzenie jakie wypłaciliśmy partnerowi to ponad 80 tys. zł. Placówki posiadają szeroką ofertę i, co najważniejsze, licencjobiorcy potrafią ją sprzedać.
Jak wygląda przyszłość przedsiębiorców działających w branży finansowej?
Franczyza bankowa ma przyszłość. Można zaobserwować, że sieci planują umiarkowany rozwój terytorialny. Stawiają raczej na jakość funkcjonowania placówek, a nie ich liczbę. Prowadzenie banku to biznes nie dla każdego. Ważne jest doświadczenie, znajomość rynku i wyczucie biznesowe. Te cechy w połączeniu z umiejętnościami sprzedażowymi i wysokimi standardami obsługi klienta sprawiają, że możemy mówić o sukcesie. Na jakość sieci postawiliśmy już dawno, a trendy rynkowe pokazują, że nasza koncepcja jest słuszna. Zarówno nam, jak i partnerom zależy na zyskach z działalności, dlatego chęć działania i zrozumienie celów musi być po obu stronach.
Czy partnerzy standardowo otwierają placówki dwustanowiskowe, czy trzystanowiskowe?
Standardowa placówka partnerska BZ WBK posiada dwa stanowiska do obsługi klienta. Z uwagi na intensywny rozwój coraz częściej partnerzy decydują się jednak na zatrudnienie kolejnej osoby i zwiększenie liczby stanowisk. Szeroka oferta produktowa sprawia, że placówki muszą dostosować liczbę personelu do liczby klientów zainteresowanych naszymi usługami. W związku z tym nowe placówki od razu przygotowywane są na trzy stanowiska pracy. Osoby zainteresowane naszym konceptem zapraszamy
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Patryk Lemański zwyciężył w konkursie Top Franczyzobiorca w kategorii „Młody zdolny”. Jego kariera w Alior Banku rzeczywiście rozwija się błyskawicznie.
Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
– Budujemy biznes oparty o kilka grup produktowych, z których każda generuje przychód dla franczyzobiorcy – mówi Daniel Gehrke z Alior Banku.
Na początku czerwca zaczął działać kolejny franczyzowy kantor kryptowalut pod szyldem Quark.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
– Karawaning jest bardzo drogim sportem. Jest to jedna, mogę powiedzieć, z najdroższych opcji super wakacji – mówi Adam Soczewka, właściciel wypożyczalni CamperyASONE.pl i organizator wypraw kamperowych.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.