W pogoni za jakością

Anna Gniatkowska, dyrektor biura rozwoju placówek partnerskich BZ WBK
Obejmując stanowisko dyrektora zarządzającego siecią partnerską postawiła pani na jakość sieci i podnoszenie kwalifikacji partnerów i ich pracowników. Dlaczego wybrała pani ten kierunek i co się udało zrobić w tym temacie przez ostatni rok?
Rynek franczyzy ciągle się powiększa, dostarczając coraz więcej pomysłów na biznes. W branży finansowej działa obecnie 20 banków i pośredników finansowych na zasadzie franczyzy, którzy oferują w zbliżonych cenach podobne produkty i usługi. Konkurencja jest więc mocna. Chcemy być widoczni na rynku, dlatego postawiliśmy na wysoką jakość sprzedaży i umiejętność obsługi klienta. Najważniejsze jest to, że ta strategia opłaca się wszystkim stronom.
Na czym dokładnie ta strategia polega?
Najważniejszy dla nas jest klient. Zależy nam, aby nie czuł różnicy pomiędzy obsługą w placówce partnerskiej, a oddziałem własnym. Z tego powodu wciąż pracujemy nad podnoszeniem kwalifikacji doradców i partnerów. Przeprowadziliśmy cykl szkoleń z zakresu budowania relacji z klientami i zarządzania portfelem klientów. Te szkolenia miały na celu zwiększenie aktywności sprzedażowej doradców i pokazanie jak efektywnie korzystać z dostępnych narzędzi sprzedażowych. Partnerzy natomiast uczą się zarządzać pracą w placówce, stawiać cele sprzedażowe i integrować zespół.
Powiedziała pani o działaniach, które dotyczą przede wszystkim działających placówek. A co z nowymi partnerami? Jak wygląda ich przygotowanie do prowadzenia placówki?
Nowi partnerzy korzystają ze szkoleń adaptacyjnych oraz odbywają staże w wybranej placówce partnerskiej. W praktyce poznają codzienny rytm funkcjonowania punktów, zdobywają wiedzę z zakresu obsługi klienta i sprzedaży usług bankowych, zarządzania oraz poznają zasady pracy na systemach bankowych. Wyszliśmy z założenia, że nikt tak dobrze jak funkcjonujący w sieci partner nie przedstawi charakterystyki działania w tym biznesie i nie wskaże elementów, które są kluczowe, aby placówka odniosła sukces. Staż ma pokazać jak sprzedawać i zarządzać zespołem ponad to przedstawia obiektywny obraz sieci widziany oczami innych Partnerów.
Partnerzy BZ WBK odbywają również staż w centrali banku w Biurze Rozwoju Placówek Partnerskich. Staż trwa dwa dni i obejmuje wszystkie aspekty prowadzenia placówki, czyli sposoby promocji biznesu na lokalnym rynku, zasady działania systemu wynagradzania i bonusów sprzedażowych oraz procedury i instrukcje związane z obsługą klientów. Ponadto dzięki szkoleniu partner poznaje nas, a my jego, a to bardzo ułatwia późniejszą współpracę. W końcu relacje to podstawa w naszej branży, niezależnie czy mówimy o kliencie, który kupuje nasze produkt, czy o Partnerze, który korzysta z naszego pomysłu na biznes.
rozmawiała (mk)
ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Budujemy biznes oparty o kilka grup produktowych, z których każda generuje przychód dla franczyzobiorcy – mówi Daniel Gehrke z Alior Banku.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
Powódź zniszczyła jego placówkę, ale nie biznes. Mariusz Hajdasz, partner PKO Banku Polskiego, opowiada, jak wygląda franczyza bankowa, gdy przychodzą prawdziwe kryzysy.
Hiszpanie chcą sprzedać udziały w Santander Bank Polska austriackiemu Erste Group. Co to oznacza dla dalszego rozwoju sieci i dla franczyzobiorców?
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.