Rynek się zmienia, bank ciągle zarabia

Na zdjęciu: Zbigniew Rutkowski, partner Eurobanku
Zbigniew Rutkowski mówi, że rynek usług finansowych jest znacznie bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu. Z jego punktu widzenia obecne warunki w zupełności wystarczają na swobodne działanie w biznesie franczyzowym, zwłaszcza że jako partner Eurobanku ma do tego dobre narzędzia, które bank ciągle udoskonala.
– Sprzedaję produkty dużej i znanej marki o ugruntowanej pozycji na rynku – mówi Zbigniew Rutkowski. - Eurobank tak konstruuje ofertę, by możliwie najlepiej pasowała do potrzeb klientów. Oferowane produkty finansowe uchodzą za jedne z najbardziej atrakcyjnych na rynku, a ich sprzedaż wspierana jest kampaniami reklamowymi z udziałem jednego z najpopularniejszych aktorów w Polsce. Z takim wsparciem łatwiej walczyć o rynek – dodaje.
Zbigniew Rutkowski aktualnie zarządza czterema placówkami Eurobanku. Pierwszą placówkę otworzył w 2007 roku w Otwocku, drugą rok później w Garwolinie. Otwarcie trzeciej placówki nastąpiło w 2010 roku w Sulejówku, a kolejnej w tym roku w Siedlcach. Odległość pomiędzy najbardziej oddalonymi od siebie placówkami Zbigniewa Rutkowskiego wynosi około 100 kilometrów. Każdą z placówek przedsiębiorca odwiedza przynajmniej kilka razy w miesiącu. Rutkowski zatrudnia łącznie 11 osób – dziewięciu doradców, którzy zajmują się obsługą klientów, oraz dwóch menedżerów nadzorujących pracę placówek.
– Doradcy obsługują klientów, menedżerowie zarządzają placówkami, a moją rolą jest zorganizowanie sprzedaży i zarządzanie tą mikrosiecią – wyjaśnia Zbigniew Rutkowski.
Świat się zmienia, franczyza też
Rutkowski podkreśla, że dla niego ważnym elementem franczyzy jest jej nieustanny rozwój oraz fakt, że wsparcie od silniejszego partnera otrzymuje w sposób ciągły. Poza tym bank szybko odpowiada na zmieniającą się rzeczywistość, modyfikując swój koncept franczyzowy.
– Dobrze jest wiedzieć, że w centrali Eurobanku ciągle pracują nad konceptem partnerskim – mówi Zbigniew Rutkowski. – Dzięki temu nie stoimy w miejscu. Eurobank jest bankiem detalicznym, zdolnym przyciągnąć nowych klientów oraz zaoferować więcej produktów dotychczasowym. Aby to było możliwe, budujemy relacje z klientami i podnosimy jakość obsługi, co również ma wpływ na nasze wynagrodzenie.
Eurobank należy do systemów, które stale rozwijają swoją sieć partnerską zarówno we współpracy z nowymi, jak i dotychczasowymi partnerami. Warunkami rozwoju we współpracy z Eurobankiem są dobra współpraca z franczyzobiorcą oraz satysfakcjonujące wyniki pierwszej placówki, szczególnie w zakresie sprzedaży i wyników jakościowych.
– Jako partner czuję, że mogę się rozwijać. Eurobank nie ogranicza mnie w tym zakresie, przeciwnie, moje deklaracje na temat chęci otworzenia kolejnych placówek przyjmuje z entuzjazmem – dodaje Rutkowski.
Jak zostać franczyzobiorcą
Podstawowymi wymogami stawianymi potencjalnym partnerom Eurobanku są zdolności menedżerskie i inicjatywa w działaniu. Dodatkowym atutem jest wiedza teoretyczna i praktyczna na temat finansów. Minimalna kwota inwestycji w dwustanowiskową placówkę pod szyldem Eurobanku wynosi ok. 39 tys. zł. (bez kosztów adaptacji lokalu). Obejmuje ona zakup kompletnego wyposażenia i wizualizacji wewnętrznej. Zbigniew Rutkowski wspomina, że deklarowane przez bank koszty uruchomienia placówki były zbieżne z rzeczywistymi kosztami, które poniósł inwestując we franczyzę Eurobanku.
W modelu partnerskim Eurobanku franczyzobiorca samodzielnie poszukuje miejsca do prowadzenia placówki w jednej z określonych przez bank lokalizacji. Rutkowski potwierdza, że w branży finansowej najlepiej sprawdzają się lokale w centrum miasta, w dzielnicach handlowych oraz w pobliżu głównych deptaków. Istotne znaczenie mają: usytuowanie lokalu na parterze, wejście od strony ulicy i wielkość witryny. Wybór lokalizacji determinuje również odległość od działającej już placówki własnej banku – im większa, tym lepiej.
Eurobank nie pobiera opłaty wstępnej za przystąpienie do sieci. Miesięczne koszty funkcjonowania dwustanowiskowej placówki partnerskiej Eurobank oszacował na nieco ponad 12 tys. zł. W kwocie tej zawiera się m.in.: wynajem lokalu (3 tys. zł), koszt mediów (1 tys. zł), wynagrodzenia pracowników (5 tys. zł), reklama i promocja (600 zł). Opłata bieżąca w wysokości 300 zł netto pobierana jest co miesiąc. (emka)
ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
Czy jedna decyzja może znacząco wpłynąć na ścieżkę zawodową? Historia Anny Lango-Zagórskiej to dowód na to, że czasem warto zaryzykować.
– Chcemy zwiększyć nasz udział w rynku usług finansowych w Polsce – zapowiada Daniel Gawryczuk, prezes zarządu DG-INWEST.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.