Alternatywą do podjęcia standardowej współpracy z naszą firmą jest możliwość skorzystania z programu „Sklep za czynsz”, dzięki któremu właściciele sklepów niezrzeszonych czy specjalistycznych mogą wynająć nam swoje lokale na 10 lat w zamian za comiesięczny czynsz.
Jacek Spychała, dyrektor ds. PR, Żabka Polska
Czwartek
26.02.2015
Ajenci najbardziej obawiają się pierwszych dni prowadzenia sklepu. Jest to raczej obawa mentalna - twierdzi Jacek Spychała, dyrektor ds. PR Żabka Polska.
 

W jakim formacie działają sklepy obu sieci należących do Żabki Polska?
Żabka to lider na rynku polskim i w Europie Środkowo-Wschodniej  wśród sieci sklepów działających w formacie convenience pod względem liczby placówek.  Model biznesowy zakłada otwarcie placówek o powierzchni od 50 do 85 m2 głównie w miastach, w atrakcyjnych lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Bezpośrednia konkurencja na lokalnym rynku to sklepy małoformatowe, prowadzone przez indywidualnych, niezrzeszonych przedsiębiorców. Obecnie w Polsce istnieje blisko 3400 sklepów Żabka. Z kolei Freshmarket to istniejąca od 6 lat sieć supermarketów o powierzchni sprzedaży od 110 do 400 m2. Placówki zlokalizowane są w dużych aglomeracjach miejskich w całej Polsce,  m.in. na nowoczesnych osiedlach mieszkaniowych. Obecnie na rynku funkcjonuje 600 Freshmarketów.

Jakie pytania i wątpliwości najczęściej pojawiają się ze strony potencjalnych partnerów?
Potencjalnych ajentów interesują przede wszystkim warunki współpracy, lokalizacja ich przyszłego sklepu, a także zakres wsparcia jakie oferujemy. Z naszego doświadczenia wynika, że najbardziej obawiają się pierwszych dni funkcjonowania placówki i jest to raczej obawa mentalna, niż faktyczna, ajenci są bowiem po praktycznych szkoleniach w sklepach, w których uczą się standardów obowiązujących w naszych sieciach.  Dlatego dodatkowo, każdy nowy ajent może liczyć na wsparcie partnera ds. sprzedaży, który w pierwszym etapie kilku miesięcy od otwarcia placówki opiekuje się sklepem, doradza ajentowi, szkoli sprzedawców. Takie „zaplecze” merytoryczne i pomoc w codziennej pracy ułatwia komunikację i dodaje ajentowi pewności w podejmowanych działaniach.

Czy jesteście zainteresowani przyjmowaniem do swojej sieci także już działające sklepy niezrzeszone?
Alternatywą do podjęcia standardowej współpracy z naszą firmą jest możliwość skorzystania z programu „Sklep za czynsz”, dzięki któremu właściciele sklepów niezrzeszonych czy specjalistycznych mogą wynająć nam swoje lokale na 10 lat w zamian za comiesięczny czynsz. Żabka Polska zainwestuje w placówkę: wyremontuje ją, wyposaży i zapewni ciągłość funkcjonowania biznesu pod logo Żabka lub Freshmarket.  Co roku w ramach tego programu zgłasza się do nas ok. tysiąca właścicieli lokali.

Jakie konkretnie działania marketingowe pomagają w pozyskaniu przez sieć klientów, jaki mają wpływ na uzyskiwane przez sklepy obroty?
Wspieramy ajentów szeregiem działań, mających bezpośredni wpływ na podniesienie sprzedaży. Inwestujemy w kampanie reklamowe w telewizji, radiu oraz internecie. O atrakcyjnych cenach w ramach tzw. wielosztuk oraz dodatkowych promocjach informujemy klientów  za pomocą ulotek, plakatów, gazetek produktowych. Ponadto wprowadziliśmy do nowe programy lojalnościowe, dzięki którym gratyfikujemy kolejne wizyty klientów w sklepach. Kampania marketingowa jest w całości finansowana przez centralę, ajenci nie ponoszą żadnych kosztów z tym związanych.

rozmawiał Daniel Wilk


/2/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022