Pierwsze koty za płoty w Żabce
Jacek Spychała, dyrektor ds. PR, Żabka Polska
W jakim formacie działają sklepy obu sieci należących do Żabki Polska?
Żabka to lider na rynku polskim i w Europie Środkowo-Wschodniej wśród sieci sklepów działających w formacie convenience pod względem liczby placówek. Model biznesowy zakłada otwarcie placówek o powierzchni od 50 do 85 m2 głównie w miastach, w atrakcyjnych lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Bezpośrednia konkurencja na lokalnym rynku to sklepy małoformatowe, prowadzone przez indywidualnych, niezrzeszonych przedsiębiorców. Obecnie w Polsce istnieje blisko 3400 sklepów Żabka. Z kolei Freshmarket to istniejąca od 6 lat sieć supermarketów o powierzchni sprzedaży od 110 do 400 m2. Placówki zlokalizowane są w dużych aglomeracjach miejskich w całej Polsce, m.in. na nowoczesnych osiedlach mieszkaniowych. Obecnie na rynku funkcjonuje 600 Freshmarketów.
Jakie pytania i wątpliwości najczęściej pojawiają się ze strony potencjalnych partnerów?
Potencjalnych ajentów interesują przede wszystkim warunki współpracy, lokalizacja ich przyszłego sklepu, a także zakres wsparcia jakie oferujemy. Z naszego doświadczenia wynika, że najbardziej obawiają się pierwszych dni funkcjonowania placówki i jest to raczej obawa mentalna, niż faktyczna, ajenci są bowiem po praktycznych szkoleniach w sklepach, w których uczą się standardów obowiązujących w naszych sieciach. Dlatego dodatkowo, każdy nowy ajent może liczyć na wsparcie partnera ds. sprzedaży, który w pierwszym etapie kilku miesięcy od otwarcia placówki opiekuje się sklepem, doradza ajentowi, szkoli sprzedawców. Takie „zaplecze” merytoryczne i pomoc w codziennej pracy ułatwia komunikację i dodaje ajentowi pewności w podejmowanych działaniach.
Czy jesteście zainteresowani przyjmowaniem do swojej sieci także już działające sklepy niezrzeszone?
Alternatywą do podjęcia standardowej współpracy z naszą firmą jest możliwość skorzystania z programu „Sklep za czynsz”, dzięki któremu właściciele sklepów niezrzeszonych czy specjalistycznych mogą wynająć nam swoje lokale na 10 lat w zamian za comiesięczny czynsz. Żabka Polska zainwestuje w placówkę: wyremontuje ją, wyposaży i zapewni ciągłość funkcjonowania biznesu pod logo Żabka lub Freshmarket. Co roku w ramach tego programu zgłasza się do nas ok. tysiąca właścicieli lokali.
Jakie konkretnie działania marketingowe pomagają w pozyskaniu przez sieć klientów, jaki mają wpływ na uzyskiwane przez sklepy obroty?
Wspieramy ajentów szeregiem działań, mających bezpośredni wpływ na podniesienie sprzedaży. Inwestujemy w kampanie reklamowe w telewizji, radiu oraz internecie. O atrakcyjnych cenach w ramach tzw. wielosztuk oraz dodatkowych promocjach informujemy klientów za pomocą ulotek, plakatów, gazetek produktowych. Ponadto wprowadziliśmy do nowe programy lojalnościowe, dzięki którym gratyfikujemy kolejne wizyty klientów w sklepach. Kampania marketingowa jest w całości finansowana przez centralę, ajenci nie ponoszą żadnych kosztów z tym związanych.
rozmawiał Daniel Wilk
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów